ח"כים: למצות את הדין עם מבצעי "פגע וברח"
אף שהחוק מאפשר לכלוא מבצעי "פגע וברח" ל-14 שנה, בתי המשפט לא ממהרים לגזור עונשי מאסר ארוכים. בכנסת קוראים לשופטים להתעורר ומציעים לנסח סעיפי ביניים בחוק
תאונת ה"פגע וברח" שבה נדרסו שתי נשים סמוך לגבעת ברנר, שאליה הצטרפו עדויות תושבים באזורים כפריים שדיווחו על הפקרות של הרשויות בטיפולן בנהגי הטרקטורונים המתפרעים, תוביל ככל הנראה להתערבות של המחוקקים. לאחרונה אושר אמנם בכנסת חוק המחמיר ענישה לנהגים המעורבים בתאונות "פגע וברח", שמאפשר לשלוח אותם ל-14 שנות מאסר ולהעניש גם את מי שנכח ברכב ולא סייע. אולם התאונה האחרונה עוררה בקרב כמה ח"כים זעם, וברצונם לדרוש מבתי המשפט למצות את מלוא חומרת הדין לצורכי הרתעה ואף לבחון מחדש את התקנות והחוקים החלים על נהגי הטרקטורונים.
אימת הטרקטורונים - דיווחים נוספים ב-ynet:
בריונים על טרקטורונים: "ההפקרות שולטת"
הטרקטורון פגע וברח: 'המשטרה לא עושה מספיק'
ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) הסביר: "הענישה על ביצוע תאונות מסוג זה כיום לא מספקת. לבתי המשפט יש אפשרות להחמיר את העונש על הפקרה ועבירות נוספות ל-14 שנים ואז לשפוט את הנהג גם על נסיעה במקום אסור", אך לדבריו ממעטים לעשות כן. "הפתרון הוא התרעה. ייתכן שנדרשות בדיקה וחשיבה מחודשת גם בעניין של תקנות טרקטורונים. זה כמובן לא נוגד אחד את השני".
ח"כ זאב בילסקי (קדימה), מיוזמי החמרת הענישה למבצעי "פגע וברח", הסביר כי בענישה הקבועה בחוק כיום הדורס יכול להיחלץ מהמשפט כשהוא מואשם בנהיגה ברשלנות בלבד, וייענש בשלוש שנות מאסר בלבד. הבעייתיות לדבריו מתחילה כשבכתב האישום לא מופיע סעיף ביניים של ענישה, שעניינו גרימת מוות ברשלנות. "יש צורך לבחון את החמרת הענישה, שתאפשר לשופטים מנעד רחב יותר של ענישה בהתאם לחומרת העבירה. באופן זה נעשה צדק עם קורבנות תאונות הדרכים ומשפחותיהם, שמשלמים את מלוא המחיר על רשלנותם של אחרים".
מטלון, שיזם יחד עם בילסקי את החמרת הענישה, אמר: "על נהגי טרקטורונים חלות הוראות ותקנות ברורות מאוד. אלא שכמו נהגים בכביש, גם במקרה זה יש מי שמפרים את החוק".
ח"כ איתן כבל (העבודה) הוסיף: "רוכבי הטרקטורונים חיים בשטח הפקר משום שמחד לא חלים עליהם כללי הזהירות המחייבים רוכבי אופניים, ומאידך אינם מחויבים לחוקים החלים על בעלי מכוניות. זהו מצב מסוכן שפותח פתח לנהגים חסרי אחריות להשתולל בדרכים ולסכן חיי אדם, כפי שקרה ביום שישי. עלינו כמחוקקים לשים סוף למחדל הזה ולהחיל את חוקי התנועה הקיימים לגבי כלי רכב ממונעים גם על טרקטורונים, עם ההתאמות הנדרשות".
גם ח"כ זבולון אורלב מהבית היהודי הצטרף לקריאות: "יש להחיל על אותם נהגים את כל חוקי התנועה באופן קפדני ביותר ולדרוש ממשרד התחבורה להפעיל תקנות מחמירות, עם כללים ותמרורים מחמירים נגדם. יש לפעול נגדם גם בחקיקה כפי שפועלים נגד נהגים בכלי רכב אחרים".