בשירות פעיל: הכירו את הדייל הזקן בעולם
כבר יותר מ-60 שנה שהוא דוחף עגלות במטוסים, מגיש משקאות ומתמודד עם נוסעים מעצבנים: רון אקאנה, בן 83 מארה"ב, הוא הדייל הקשיש בעולם שנכנס לספר השיאים של גינס
כמה שנים אדם יכול להית דייל? יש הרואים בתפקיד הדיילוּת עבודה סטודנטיאלית. יש הממשיכים בה עד הפרישה. אבל הדייל רון אקאנה מארה"ב לקח את המקצוע ממש הכי רחוק שאפשר.
בשבוע שעבר התייצב אקאנה לטיסה האחרונה שלו בחברת יונייטד איירליינס, שירת את קהל הלקוחות כל הדרך מדנוור לאי קאוואי, וירד מן המטוס, היישר לספר השיאים של גינס.
עוד על דיילים בערוץ התיירות:
- קפה, תה ולבוש מפתה: הדיילות של שנות ה-70
- מיוחדות במינן: דיילות טרנסקסואליות בתאילנד
- אירלנד: דיילות יחליפו את הטייס במקרי חירום
- ריינאייר מציגה: דיילות רזות - הטיסה תעלה פחות
אקאנה, בן ה,83- הוא הדייל הקשיש ביותר בעולם, שדחף עגלות שירות במטוסים במשך 63 שנים. הוא הגיע לחברת
"יונייטד איירליינס" כשהיה סטודנט באוניברסיטת הוואי ב,1949- בעקבות מודעה בעיתון. "לא ידענו אפילו מה דייל אמור לעשות," הוא נזכר, "אבל הבנו שזה ייתן לנו דרך קלה להגיע לפנים הארץ, ובאותם ימים זה היה ביג דיל."
וכך הוא הפך להיות הגבר/הדייל הראשון בחברה, מוקף בנשים צעירות ונאות. עם השנים הוא עבר מרחקים גדולים כל כך, שאם היה תחת הכותרת "הנוסע המתמיד," הנקודות שצבר במהלך שנות עבודתו היו מספיקות כדי להטיס למעלה מאלף בני אדם במחלקה ראשונה משיקגו להונולולו ובחזרה, ואז להטיס אותם אחת לחודש למשך 12 שנים נוספות. ועדיין היה נשאר מספיק כדי שהוא ואשתו, אליזבת, יוכלו לטוס לכל יעד שיתחשק להם בתוך ארצות הברית.
שירת נוסעים מ-1949 ועד היום. רון אקאנה במדי יונייטד איירליינס
יש לו עוד תוכניות להמשיך ולטוס
במהלך עשרות השנים שטיפל בנוסעים של החברה, הוא ראה את השינויים שחלו בתרבות התעופה. "פעם אנשים
היו לובשים את מיטב הבגדים שלהם לטיסה," הוא נזכר. "אני מדבר על חליפות, לעומת כפכפים שאני רואה היום." וכמובן, פעם אף אחד לא התרגש אם מישהו לידו הדליק סיגריה. היום זאת כמובן עבירה על החוק הפדראלי.
מה שכן, הוא מודה, האוכל היום הרבה יותר טוב מפעם. ויש סרטים, שאמנם התחילו בהקרנתם כשהוא היה דייל עם ותק של שבע שנים בלבד, אבל עם הזמן הן הטריות של הסרט והן
המבחר הפכו את חוויית הטיסה הארוכה לקלה הרבה יותר.
נציגי גינס התקשרו אליו לפני מספר חודשים, מספר אקאנה, וזמן קצר אחר כך הוא קיבל את התעודה הממוסגרת, המעידה על ההישג שלו. אבל עם כל הכבוד להישגיו בעבר, העתיד עוד לפניו, ולאקאנה יש עוד תוכניות להמשיך ולטוס.
עכשיו, כשהוא סוף סוף פורש לפנסיה, הוא ממש לא מתכוון להישאר עם שתי רגליים על הקרקע. "יש לי יתרון עצום על התייר הרגיל, ויש עוד המון מקומות שאני רוצה לראות," הוא אומר. ולא, אין שום סיכוי שיימאס לו ממטוסים בקרוב.