טויוטה מתאוששת בארה"ב, לקסוס שוב מספר 1
שוק הרכב האמריקאי מציג התאוששות מרשימה, ויצרניות הרכב הזרות חוגגות: טויוטה מזנקת ב-46%, פולקסווגן ב-48% והונדה ב-60%. לקסוס חזרה לראש טבלת יצרניות היוקרה
יצרניות הרכב הזרות בארה"ב - בראשות טויוטה, הונדה ופולקסווגן - נהנות מההתאוששות של שוק הרכב החשוב בעולם, ומציגות נתוני מכירות מעולים. טויוטה הציגה באוגוסט שיפור של לא פחות מ-46% במכירות רכב חדש, ומצאה עצמה רחוקה רק כמה אלפי מכוניות מענקית הרכב האמריקאית פורד. הונדה קפצה ב-60% בחודש מכירות מעולה, ופולקסווגן הגרמנית זינקה בשיעור של 48%.
נתונים שמפרסם האוטומוטיב ניוז מגלים כי בחודש אוגוסט נמסרו כמעט 1.3 מיליון מכוניות חדשות בארה"ב, זינוק של 20% לעומת 1.07 מיליון בחודש המקביל אשתקד. הנתון האופטימי מגלם בתוכו מספרים מעודדים למרבית מהיצרניות הגדולות, ובמיוחד לזרות: טויוטה מסרה 188 אלף מכוניות חדשות, לעומת 129 אלף באוגוסט שעבר, וחטיבת היוקרה שלה הייתה הנמכרת ביותר באמריקה - תוך שהיא עוקפת את ב.מ.וו ומרצדס.
המותג | מסירות אוגוסט 2012 (שינוי משנה שעברה) | מסירות ינואר-אוגוסט (שינוי משנה שעברה) |
לקסוס | 24,237 (34%+) | 150,604 (25%+) |
מרצדס | 22,686 (12%+) | 182,077 (15%+) |
ב.מ.וו | 16,835 (19%-) | 164,636 (6%+) |
אקורה | 15,646 (73%+) | 101,407 (28%+) |
קאדילק | 14,704 (11%+) | 90,933 (10%-) |
אודי | 11,527 (13%+) | 88,392 (18%+) |
אינפיניטי | 11,155 (24%+) | 77,151 (21%+) |
וולוו | 6,323 (21%+) | 46,653 (1%-) |
לנד רובר | 3,727 (33%+) | 28,038 (22%+) |
יגואר | 1,029 (27%+) | 8,546 (4%+) |
הונדה, שכמו טויוטה סבלה אשתקד מנזקי הצונאמי ביפן, רשמה זינוק של 60% - מ-82 אלף יחידות ל-131 אלף בחודש החולף. ופולקסווגן, ששואפת להפוך ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, צמחה ב-48% מ-38 אלף לכמעט 56 אלף מכוניות. לכך אחראי בעיקר מותג פולקסווגן עצמו, שרשם גידול של 63% באוגוסט.
גם האמריקאיות נהנות
תעשיית הרכב האמריקאית עדיין נהנית מהצמיחה בשוק. פורד רשמה באוגוסט גידול של 13% כ-197 אלף) שהספיק לה כדי להשאיר את טויוטה במקום השלישי. ג'נרל מוטורס, שממוקמת ראשונה, צמחה ב-10% ליותר מ-240 אלף מכוניות חדשות רק בחודש אוגוסט. וקרייזלר? זו רושמת צמיחה נוספת של 14% (כ-148 אלף מכוניות) - המשקפת זינוק של 25% במותג קרייזלר, ו-34% במכירות פיאט.
היצרנית | מסירות אוגוסט 2012 (שינוי משנה שעברה) | מסירות ינואר-אוגוסט (שינוי משנה שעברה) |
ג'נרל מוטורס (ביואיק, קאדילק, שברולט ו-GMC) | 240,520 (10%+) | 1,757,470 (4%+) |
פורד (לינקולן, פורד) | 196,749 (13%+) | 1,453,536 (6%+) |
טויוטה (טויוטה, לקסוס, סיון) | 188,520 (46%+) | 1,399,514 (30%+) |
קרייזלר (דודג', פיאט, קרייזלר, ראם) | 148,472 (14%+) | 1,108,629 (26%+) |
הונדה (אקורה, הונדה) | 131,321 (60%+) | 949,247 (23%+) |
יונדאי (יונדאי, קיה) | 111,127 (12%+) | 866,598 (12%+) |
ניסאן (אינפיניטי, ניסאן) | 98,515 (8%+) | 774,577 (14%+) |
פולקסווגן (אודי, בנטלי, למבורגיני, פולקסווגן, פורשה) | 55,760 (48%+) | 399,146 (31%+) |
סובארו | 28,293 (36%+) | 217,780 (25%+) |
דיימלר (מייבאך, מרצדס, סמארט) | 23,443 (13%+) | 188,390 (16%+) |
ב.מ.וו (ב.מ.וו, מיני, רולס רויס) | 22,585 (6%-) | 208,524 (8%+) |
מאזדה | 22,234 (2%-) | 185,349 (12%+) |
וולוו | 6,323 (21%+) | 46,653 (1%-) |
יגואר-לנד רובר | 4,756 (32%+) | 36,584 (18%+) |
מיצובישי | 4,249 (47%-) | 41,316 (31%-) |
סוזוקי | 1,968 (18%-) | 17,228 (6%-) |
כלל השוק | 1,285,292 (20%+) | 9,711,238 (15%+) |