לסחוב מוצרים מהסופר בלי לזהם את הסביבה
הפוטנציאל למיתוג ופרסום חיובי לא פוסח על המעצבים השונים, שמציעים את מוצריהם בתוך שקיות רב פעמיות מבד או מחומרים ממוחזרים. את הפירות קוצרת הסביבה, בגלל הפחתת שקיות הניילון מזהמות. אז מה יש על המדפים?
בבית שלי עושים קניות בסופר לפחות פעם בשבוע, מבלי לקחת בחשבון קפיצות למכולת להשלמות קטנות. אולם חישוב כמויות שקיות הניילון שאנו צורכים בכל קנייה שכזו, מגלה נתונים מטרידים, אז בעלי ואני עשינו לנו הרגל - להחזיק באוטו מספר שקיות רב פעמיות. נכון שזה לא חוסך לגמרי את השימוש בשקיות ניילון חד פעמיות, אבל זה בהחלט מצמצם אותן.
עוד מוצרים ירוקים - בכלכלה ירוקה :
- הירוק מגיע לביה"ס: מוצרים לחזרה ללימודים אני ילד ירוק: תרופות מן הטבע לילדים
- הטרנד הירוק בענף העיצוב: מה על המדפים?
בחיפוש אחר פיתרון לכמויות השקיות שצורכים בכל קנייה צריך לזכור, שהלקוח הישראלי מעדיף להעמיס את המוצרים בסופר בחינם ולא ימהר לקנות תיק רב פעמי שעלותו גבוהה, יפה ככל שיהיה. הפתרון יכול להגיע מתיקים רב פעמיים שעשויים מבד זול, זמין וחזק בשם אל-בד.
בשנים האחרונות אפשר למצוא את התיקים הללו בכל מקום - מסופרים, דרך חנויות מעצבים ואפילו בשירותי קייטרינג. בהתחלה היו אלו רשתות השיווק והסופרים, שהבינו כי יתקשו לדרוש מהצרכן לשלם עבור כל שקית ניילון. הפתרון שהן מצאו: שקיות רב פעמיות גדולות מאל-בד, שמוצעות ללקוחות בתשלום סמלי של 5-3 שקלים.
השקיות האלה מאפשרות לארוז את כל מוצרי הסופר בקלות ואף לעשות בהן שימוש שוב ושוב. את הירקות ומוצרי החלב אפשר לאסוף בשקית רשת רב פעמיות ששומרת על המוצרים בתוך שק האל-בד הגדול ומונעת מהם להתפזר.
המעצבים נכנסים לתמונה
גם המעצבים והרשתות השונות אימצו עם הזמן את הטרנד והחלו להציע את המוצרים שלהם בשקיות אל-בד רב פעמיות עם הטבעה של הלוגו שלהם, משום הפוטנציאל למיתוג ופרסום חיובי של שמירה על הסביבה.
כך למשל, לקוח שקונה בגד אצל מעצבת שנארז בתיק אל-בד צבעוני עם הלוגו שלה, יוצא מהחנות כאשר כולם יודעים איפה הוא קנה. שקית הבד כשלעצמה, תשמש אותו שוב ושוב מכיוון שהיא רב פעמית ונוחה, ומכיוון שקנייה אצל מותגים ושמות מוכרים היא סמל סטאטוס. כל זה במקום לארוז בשקית פלסטיק או נייר, שתיזרק לפח ברגע שמגיעים הביתה.
אבל אריזות ירוקות ורב פעמיות לא מסתכמות רק בתיקי אל-בד. בירידים שונים שמתקיימים ברחבי הארץ, אפשר לפגוש במעצבים שלקחו את הנשוא צעד אחד קדימה ויצרו אריזות מושקעות מחומרים ממוחזרים, שמושכות את העין לא פחות מהמוצר עצמו.
אריזות ממוחזרות
כך למשל, בסטודיו של עידית קוסטיצקי-טישל, מעצבת מותג בגדי הילדים "בנים", לא שמעו על שקיות חד פעמיות. כל מי שקונה במקום יקבל את המוצר בשקית שנתפרה במיוחד משאריות בדים ונראית כמו תיק יפיפה שיכול לשמש את הלקוח גם לאחר הקנייה.
מעצבת נוספת ששקיות ניילון ממש לא באות בחשבון אצלה, היא נירה גל מ"ידידותי", שאורזת את מוצריה בשקיות רב פעמיות שהכינה מנייר עיתון ומשאריות בדים, סרטי קלטות וידאו מפעם וחומרים נוספים שנפלו לידיה.
אריזה נוספת ומעניינת במיוחד אפשר למצוא אצל דנה מ"אוגוסט עיצובים". דנה מנצלת היטב את העובדה שבעלה חובב טניס מושבע וממחזרת את קופסאות הטניס של הכדורים שלו. פרטי הלבוש שלה נארזים בתוך הקופסאות, שכל אחת מהן כוללת מדבקה עם הלוגו שלה.
לילך מ"לי ולך" הגדילה לעשות והוסיפה לאריזות תגיות ברכה שהיא מכנה בשם "תעביר את זה הלאה". מדובר בכרטיסי ברכה קטנים, שצידם האחד עשוי מבד בעוד שהשני מבד לוח, שאפשר לכתוב עליו ברכה ולאחר מכן למחוק אותה, להצמיד אותה למתנה אחרת ולהעביר הלאה.
גם חברות הדפוס עלו על הטרנד ומצעיות כיום סוגים שונים של תיקים רב פעמיים למעצבים קטנים וגדולים, עם הלוגו מוטבע על השקית . אפשרות אחרת העומדת בפני מעצבים וחנויות היא לקנות תיקי אל-בד צבעוניים ולהוסיף בעצמם תווית או לוגו.
כל שנותר לצרכנים הוא לשמור את השקיות הרב פעמיות שנופלות לידיו, ולהשתמש בהן שוב ושוב. תופתעו לראות כמה אפשר לסחוב בשקית אחת וכמה שקיות ניילון אפשר לחסוך בצורה כזו. נסו את זה בקנייה הבאה בסופר ותיווכחו בעצמיכם
הכותבת היא אמא צעירה ומנהלת את הבלוג "הבית להתפתחות תינוקות "