החטא ועונשו: מכון רישוי באשדוד נסגר ל-8 ימים
ביקורת של משרד התחבורה העלתה כי מכון הרישוי "היימן" באשדוד, אישר לכלי רכב מסוכנים בטיחותית לעלות על הכביש. עתירה כנגד הסגירה נדחתה, ולכן יסגר ב-23.9 לשמונה ימים
העונש למכון רישוי שהעביר כלי רכב מסוכן ב"טסט": סגירה לשמונה ימים. מכון הרישוי "היימן" באשדוד ייסגר לתקופה של שמונה ימים, לאחר שביקורת שערך משרד התחבורה מצאה ליקויים חמורים בפעילותו. עתירה שהגיש המכון נדחתה לפני כעשרה ימים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ובעקבות זאת הוחלט כי סגירתו תיכנס לפועל החל ב-23 בספטמבר.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הקופה יבשה? מכוניות זולות יתייקרו ב-1 בינואר
על-פי פסק הדין של בית המשפט המחוזי, במשרד התחבורה מייחסים למכון שורה ארוכה במיוחד של ליקויים, שנמצאו בביקורת שנערכה כבר לפני כשלוש שנים. בין השאר, במשרד מציינים כי המכון העניק אישור כשירות לכלי רכב שהורכבו בו צמיגים שאינם תואמים את הרישיון ובניגוד להוראות היצרן, "באופן שיצר סכנה בטיחותית".
עוד נטען כי המכון העניק אישור כשירות לכלי רכב שנמצאו בו ליקויים טכניים, וכי בדיקות של כלי רכב בוצעו על-ידי עובד שאינו בעל תעודת בוחן. במשרד התחבורה גם אומרים כי המכון דרש מבעלי רכב להחליף לוחיות זיהוי שלא לצורך, וביצע מבחן רישוי ("טסט") לכלי רכב שבו בוצע שינוי מבנה, למרות שכלל אינו מוסמך לכך.
סעיף נוסף בפסק הדין נוגע לבדיקות זיהום אוויר שנערכו במכון. בבדיקה שערך המשרד, עלה כי ב-56 טפסים של בדיקות זיהום נרשמה תוצאה זהה לכלי רכב בעלי מנוע בנזין. במשרד טענו כי "תוצאה זהה לחלוטין ב-56 בדיקות אינה סבירה לחלוטין, ויש בה כדי להעיד שכלי הרכב לא נבדקו כראוי, או לא נבדקו כלל".
יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שבה מורה משרד התחבורה על סגירת מכון היימן. ב-2006 שלל המשרד את כתב ההרשאה של המכון, בעקבות ביקורת שהעלתה ליקויים רבים. בין השאר, נמצא כי בוחן במכון אישר בדיקת אורות לרכב, למרות שבדיקה שערך המשרד גילתה כי האורות אינם מכוונים. בביקורת גם נמצא מכשיר לא תקין לבדיקת פליטת עשן ממנועי דיזל, מסלול רישוי ללא אמצעי לבדיקת אורות, ושני מסלולים נוספים עם אמצעי אחר שאינו תקין.
ממכון הרישוי "היימן" נמסר ל-ynet כי לאחר בחינת פסק הדין שפרסם בית המשפט המחוזי, החליט המכון להגיש ערעור לבית המשפט העליון.