פיז'ו עם מכונית על, ושוב ללא תכניות ייצור
זה כבר כמעט מסורת: פיז'ו מעוררת התלהבות עם מכונית-על מדהימה, אך מודיעה כי לא תייצר אותה. זה יהיה כנראה גם גורלה של האוניקס היפהפיה
פיז'ו תציג בתערוכת פריז את האוניקס (Onyx), מכונית-על מרשימה עם הנעת כלאיים ו-600 כ"ס. אבל רגע לפני שאתם רצים לבנק לבדוק את זכאותכם להלוואה, כדאי שתדעו כי כמו דגמים דומים שהוצגו בעבר, גם האוניקס צפויה לסיים את חייה במוזיאון פיז'ו, אחרי שתעבור בכמה תערוכות רכב מסביב לעולם.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- מרצדס חדשה עם פגמי צבע, אך ללא דיווח כנדרש
מדובר במכונית על בעלות מידות מקובלות בקטגוריה הזוהרת - אורך של 465 ס"מ, ממד רוחב סופר-נדיב של 220 ס"מ וגובה של 113 ס"מ בלבד. משקלה העצמי נמוך גם בהשוואה לאקזוטיות קיימות - 1,100 ק"ג בלבד. זאת למרות שימוש במערכת כלאיים מבוססת דיזל, השוקלת יותר ממנועי הבנזין שמקובלים בפלח מכוניות העל.
האוניקס מצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.7 ליטר (V8), שמספק 600 כ"ס. מצברי ליתיום-יון יאגרו את אנרגיית הבלימה, ומנוע חשמלי יפיק ממנה 80 כ"ס לשימוש בהאצה - לטובת ביצועים טובים יותר. מדובר במערכת בה נעשה שימוש - בהתאמה נדרשת כמובן - בעולם המירוצים, כזו שנולדה לטובת הספק מרבי וזמן הקפה מיטבי, ולאו דווקא למען איכות הסביבה.
מכונית התצוגה מצוידת בתא נוסעים יוצא דופן בעיצובו, שלא כולל מושבים נפרדים. במקום יש מעין תאי ישיבה מחוברים ביניהם, המצופים בלבד מבוסס צמר וסיבים. ואם תנוחת הנהיגה לא תתאים למידות שלכם? שאלה טובה, אבל בעיקר תיאורטית - שכן כאמור הסיכוי לראות את האוניקס באולם התצוגה הקרוב למקום מגוריכם, שואף לאפס.