שתף קטע נבחר
 

מרצדס חדשה עם פגמי צבע, אך ללא דיווח כנדרש

מה קורה כאשר המכונית החדשה שהזמנתם מגיעה עם פגמים משמעותיים בצבע? היבואנית חייבת להתריע על כך, ולאפשר לכם במקרים מסויימים לסרב לקבל את הרכב החדש. גם כשמדובר במרצדס

בתחילת חודש יולי האחרון, שמח י' לקבל לידיו את מכונית המרצדס ‭C180‬ החדשה שרכש. אלא שהשמחה הייתה קצרה יחסית. כבר למחרת הבחין בפגמים בצבע, שהתבטאו בין היתר בסימני שפשוף עגולים על מכסה המנוע. י' מיהר לפנות לשמאי הרכב ויקטור עידן, כדי שזה שיבדוק את מכוניתו החדשה. ואכן, בבדיקה גילה עידן כי עובי שכבת הצבע אינו תואם את נתוני עובי הצבע של רכב חדש. הן במכסה המנוע, הן בכנפיים הקדמיות ובגג.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

"יש אפשרות סבירה כי ממצאים אלו נובעים מפעולות הפוליש 'פלסטלינה' ו-'קריסטל' שבוצעו ברכב כמה פעמים‭,"‬ נקבע בדו"ח שהכין השמאי, אשר קבע כמו-כן כי התגלו שריטות ופגמים נוספים. "לטענת נציג המוסך, נובעים ממצאים אלה מפגם של היצרן‭,"‬ נכתב בדו"ח הבדיקה. עידן סיכם כי לא ניתן להסיר לחלוטין את הפגמים המפורטים לעיל, אלא רק על-ידי צביעה מחדש של הרכב.

 

י' התלונן בפני היבואנית, חברת כלמוביל, על הפגמים בצבע, ועל כך שאלה הוסתרו ממנו. אבל התשובה שקיבל לא ממש הרגיעה אותו. "רכבך עבר תהליך הכנה למסירה כמקובל בלבד, וללא כל אירוע תאונה או תיקון", אמרו לו ביבואנית. "אנו מאחלים לך נסיעה טובה ובטוחה". אלא שבכרטיס העבודה של המכונית נכתב דווקא כי התגלו פגמים בצבע, ובוצע טיפול פלסטלינה, פוליש ווקס ותיקון שריטות.

 

י' פנה שוב ליבואנית, צירף הפעם את הדו"ח שהכין עבורו השמאי, וצילום שנלקח מספר הרכב, בו מצויין כי אוסר לבצע בו טיפול פוליש ווקס. אגב, השמאי העריך את הנזק ב‭15%-‬ משווי המכונית - או כ-39 אלף שקל בהתחשב בערכה של המכונית. יש להזכיר בשלב זה כי על-פי הוראות משרד התחבורה, על יבואנית רכב לדווח ללקוח שרכש רכב חדש, על נזק שיהיה בשווי של יותר מ‭3.5%-‬ מערך המכונית, ובמקרה זה הוא זכאי לסרב לקבלה.

 

במקרים בהם נגרמה ירידת ערך בשל צביעה, אפשר לסרב לקבל את המכונית החדשה רק אם נקבעה ירידת ערך של 6% ומעלה. אם בוחר הלקוח לקבל את המכונית שניזוקה בכל זאת, תפצה אותו היבואנית בגין כל ירידת ערך - ובגובה ירידת הערך.

 

אולם, היבואנית לא עשתה זאת. פנינו אליה, וכך נענינו: "חמישה ימים לאחר שקנה רכב חדש בתהליך מסירה לשביעות רצונו, טען הלקוח בפני החברה כי מצא שריטות. החברה תיאמה מולו בדיקה וטיפול פוליש מיוחד. הרכב הוחזר ללקוח, שהיה מרוצה מהניקוי, ולאחר מספר ימים שוב התקשר וטען שהשריטות עדיין קיימות. בשיחה שקוימה סוכם בין הצדדים כי שמאי רכב מומחה יבחן את הרכב ולאחר מכן יישבו הצדדים ויישבו את ההדורים".

 

ואנחנו אומרים שכל זה טוב ויפה, אלא שכלמוביל מתעלמת בתגובתה מכך שכלל לא דיווחה ללקוח על הפגמים, כפי שהיא מחוייבת לעשות על-פי נוהלי משרד התחבורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פגמים בצבע בגלל פלסטלינה וקריסטל?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים