מתחרה לניסאן ג'וק: פיז'ו 2008 כמעט מוכן
פיז'ו תציג בתערוכת פריז את ה-2008 קונספט, גרסת טרום-ייצור של רכב פנאי קטן על בסיס ה-208. מתחת למכסה המנוע יש שלושה צילינדרים
פיז'ו מאשרת רשמית כי תייצר רכב פנאי קטן, וגם את שמו: 2008. הרכב החדש, שייחשף בתערוכת פריז בגרסת תצוגה, צפוי להגיע לאולמי המכירות בסוף שנה הבאה. העיצוב הסופי יהיה דומה מאוד לרכב שאת תמונותיו משחררת ת כעת היצרנית לפרסום. פיז'ו 2008 יתחרה בניסאן ג'וק ופורד אקוספורט, גם בשוק הישראלי. עם זאת עדיין מוקדם לדעת מתי בדיוק יחל השיווק שלו אצלנו - כפי הנראה לא לפני 2014.
- עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הקופה יבשה? מכוניות זולות יתייקרו ב-1 בינואר
- ממחר: השול בכביש החוף הופך לנתיב אוטובוסים
הדגם החדש מבוססת על פלטפורמת ה-208, וימוצב בהיררכיית דגמי פיז'ו מתחת ל-3008. זה הופך אותו לרכב הפנאי השני של המותג שפותח על בסיס פלטפורמה צרפתית, והרביעי סך הכל (ה-4007 ו-4008 מתבססים על דגמי מיצובישי). ניתן להעריך כי סיטרואן לא תידרש לזמן רב לפני שתציג אף היא גרסה של ה-2008.
הדגם החדש, שעל ייצורו נרמז עוד בשנה שעברה בשנגחאי (עם רכב התצוגה SxC) ואחר-כך בבייג'ינג (עם האורבן קרוס-אובר), יוצע עם מנועי פיז'ו מוכרים. לפריז למשל הוא מגיע עם יחידת ה-1.2 ליטר החדשה יחסית של ה-208, לה שלושה צילינדרים ומגדש טורבו. בגרסת התצוגה זה מספיק בשביל 110 כ"ס. פיז'ו לא מפרסמת נתונים טכניים כלשהם מלבד זאת.
גרסת ייצור של ה-2008 צפויה באחת מתערוכות הרכב של 2013, כפי הנראה בז'נבה בחודש מרץ או בפרנקפורט מאוחר יותר. הדגם החדש צפוי להיות חשוב מאוד למותג, שכן הוא מיועד לשיווק גם בסין - שוק הרכב הגדול בעולם ומנוע הצמיחה עליו בונים הצרפתים, המתמודדים עם נתוני מכירות מאכזבים בשוק האירופי.