קניות ברשת: היכן כדאי לרכוש צלחות חד פעמיות?
יותר ויותר אנשים עוברים לשימוש בצלחות חד פעמיות שהן למעשה האלטרנטיבה החסכונית לאירוח בחג. פשוטות, מקושטות או מפוארות - יצאנו לבדוק איפה הכי משתלם לקנות אותן ברשת
בשנים האחרונות עולם הצלחות החד פעמיות פורח. לא רק שהן מהוות אלטרנטיבה זולה, הן אף לעיתים קרובות מוכיחות עצמן כרב פעמיות, מקושטות וחלק מהן אף מפוארות.
השוואות מחירים נוספות לקראת החגים:
אותה אלטרנטיבה של צלחת חד פעמית אינה כבר כזאת ש"הס מלהזכיר". האפשרויות המהודרות עם החיסכון בשעות של שטיפה, גלונים של מים והיכולת לרכוש אף "צלחת ירוקה"/ מתכלה פתחה ולמעשה טרפה את הקלפים עבור לא מעט משפחות (אפילו אם יגישו בהם רק את הקינוחים, הפירות או הפיצוחים).
אז כהרגלנו בקודש ודרך אתר ההשוואות, לקחנו 122 צלחות חד פעמיות ובטבלה שלפניכם השוונו את המחירים של כל האריזות, וחילקנו במספר היחידות שכוללת כל אריזה כדי להגיע לשורה התחתונה - כמה עולה צלחת בודדת? בעמודה משמאל - "עלות ליחידה" - תוכלו לראות מה מחירה של צלחת אחת - מהזולה ביותר (בשורה העליונה) ליקרה ביותר (בשורה התחתונה). להלן התוצאות:
השוואת מחירי צלחות חד פעמיות. המחיר לצלחת בעמודה השמאלית;
צבע ירוק - מגה; צבע אדום - רמי לוי; צבע לבן - שופרסל;
את פרס הרשת המגוונת גורפת כהרגלה בקודש, רשת שופרסל עם 57 פריטים מול 33 של רמי לוי ו-32 של מגה (רמי לוי מצליח להפתיע ולחלץ את עצמו מהמקום האחרון הקבוע בתחום זה).
את פרס הרשת זולה גרפה הפעם רשת רמי לוי עם 4 מוצרים זולים שנתנו את האלטרנטיבה הזולה ביותר מתוך 122 מוצרים חד פעמיים שנבדקו.
נכון, ישנן צלחות שונות, גדולות וקטנות, דקות ועבות, גמישות וקשיחות, אך כשבאים למדוד מי הציגה את האלטרנטיבות הזולות ביותר, רשת רמי לוי הציגה עלות זולה של כ-8 אג' לצלחת מול האלטרנטיבה הזולה ביותר של מגה שעמדה על 11 אג' ו-14 אג' אצל היקרה ביותר, רשת שופרסל.
ההפרשים הללו אולי נראים קטנים, אך בהתחשב בכך שמדובר בהפרשים של 46% ו-86% יותר (מגה ושופרסל בהתאמה) החיוך כבר יורד מהפנים.
את התואר המפוקפק של הרשת עם האלטרנטיבה הזולה - היקרה ביותר - גורפת הפעם רשת שופרסל ישיר .
רשת | כמות מבצעים | ממוצע הנחה |
שופרסל ישיר | 30 | 50% |
מגה באינטרנט | 20 | 26% |
רמי לוי | 4 | 21% |
סה"כ | 54 | 39% |
ניתן לראות כי רשת שופרסל חוגגת עם כמות המבצעים אותה היא מציעה עם ממוצע הנחה של כ-50% על 30 מתוך 57 המוצרים אותם היא מציגה. מולה ולא רחוק ממנה, עומדת רשת מגה עם ממוצע הנחה של כ-26% עבור 20 מוצרים מתוך 32 (נתח משמעותי) ואחרונה בתחום המבצעים עמדה רשת רמי לוי אשר הציגה רק 4 מבצעים מתוך 33 מוצרים ובאחוז הנמוך יחסית של כ-21%.
למרות ריבוי המבצעים (שהיו לרוב מבצעי כמות) אצל שופרסל ישיר ומגה באינטרנט, הן עדיין מפסידות את תואר הרשת הזולה לרמי לוי, שאולי לא מציג הרבה מבצעים אבל כנראה שמלכתחילה המחירים שלו נמוכים יותר מהרשתות האחרות גם ללא הצורך במבצע.
בטורים הקרובים נמשיך לחקור עוד מספר מוצרים פופולריים, נדרג ונשווה ובסוף גם נסכם מי הובילה השנה את סל המצרכים. רעיונות והצעות יתקבלו בברכה.
הכותב הוא שותף ומנכ"ל בחברת Acovado המתמחה בניהול פרויקטים וייעוץ בתחום האופטימזיציה והניתוח של בסיסי נתונים