קאוואסאקי ZX6R חדש: עוד נפח ואלקטרוניקה
קטגוריית אופנועי ה-600 הספורטיביים מתעוררת קלות, עם הצגת הגרסה המחודשת לנינג'ה. כולל קאמבק ל-636, המון אלקטרוניקה עדכנית ומראה אגרסיבי "כמו של גדולים"
בשנים האחרונות ריכזו יצרניות האופנועים היפניות את מירב מאמצי ותקציבי הפיתוח באופנועים ספורטיביים בנפח ליטר. קטגוריית ה-600 הספורטיבית, ה"שפויה" יחסית, נותרה מבחינה זו מאחור. אלא שכעת מגיעה קאוואסאקי ומזריקה בה חיים חדשים בדמות ה-ZX6R החדש. לא אופנוע מהפכני, לא כלי שיטלטל את הקטגוריה המנומנמת, אבל בפירוש כזה שעשוי לנער גם את המתחרים. וכן, לא צריך להפתיע אתכם שהוא דומה כעת יותר ל-ZX10R האימתני.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- מספר רוכבי האופניים לעבודה בארה"ב הוכפל
אם לכנות אותו בשמו המלא, הרי שמדובר ב-ZX6R 636, בהתאם לנפח המנוע בו חוזרת קאוואסאקי לעשות שימוש, בדומה לשנים 2003-2006. צעד זה ימנע אגב מהאופנוע את אפשרות ההשתתפות במירוצי סופרספורט, בהם מוגבל הנפח לאופנועי ארבעה צילינדרים ל-600 סמ"ק בדיוק. כדאי להזכיר כי בפעם הקודמת שחרגה היצרנית מהנפח המותר, הושק דגם נוסף עם מנוע צנוע-נפח, שיוצר בהתאם לכמות הנדרשת בתקנות המירוץ. כלל לא בטוח שבזמן של משבר כלכלי וניסיון לחסוך בעלויות, תעשה זאת שוב.
המנוע החדש - עם מהלך בוכנה ארוך יותר, גלי-זיזים חדשים, מעברי יניקה ופליטה משופרים, תיבת אוויר מוגדלת ויחס דחיסה נמוך בעבר - מייצר הספק מרבי של 131 כ"ס, ועד 137 בסיוע מערכת ה-Ram Air המוכרת. בהשוואה למנוע ה-ZX6R הקודם מדובר בתוספת של 3 כ"ס ו-0.4 קג"מ בלבד, אך שניהם מושגים בסל"ד נמוך יותר. בסעיף זה, לפחות מבחינת המספרים היבשים, אין בשורה גדולה. שכן מדובר בערכים שהושגו עוד לפני עשור שנים.
אבל זה כמובן לא הכל. הבשורה הגדולה ב-6 החדש נוגעת דווקא לתחום האלקטרוניקה, שכן הוא מגיע כעת מצויד במערכת בקרת אחיזה שנלקחה מה-ZZR1400 החדש, עם שלושה מצבי פעולה ואפשרות לניתוק. מערכת ABS מוצעת כאופציה, ויש גם אפשרות לבחירה בין שני מצבי הספק מרבי - מלאה או 80% בלבד, כ-104 כ"ס.
שלדת האלומיניום זהה לדגם הקודם, אך בסיס הגלגלים התקצר ב-5 מ"מ. מלפנים מוצב מזלג הפוך חדש - בקוטר 41 מ"מ בלבד - מתוצרת Showa, עם טכנולוגיית הפרדה בין פעולת שיכוך לעומס הקפיץ. הדיסקים הקדמיים גדלו במעט, והמשקל יעמוד על 194 ק"ג לגרסת ה-ABS.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי