דוקאטי מולטיסטרדה - עדכוני מודל 2013
יצרנית האופנועים מאיטליה מרעננת את אופנוע הספורט-תיור המצליח, לקראת שנת הייצור הבאה. תחילת שיווק בישראל מתוכננת לשנה הבאה
דוקאטי מותחת קלות את פניו של האופנוע המצליח ביותר מתוצרתה כיום, המולטיסטרדה הרב-משימתי. בתכנית הרענון - שינוי עיצוב קל, עדכון מנוע קטן והקפדה יתרה על מערכות אלקטרוניות בהן עמוס האופנוע. בישראל אמורים לנחות דגמי המולטיסטראדה החדשים בראשית 2013, במקביל לתחילת שיווקם באירופה.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- הילד עדיין לא מדווש? כך תלמדו אותו לרכוב
יחידת ההנעה של דגמי 2013 תציע עדיין 150 כ"ס, אך המומנט יעלה במקצת ל-12.7 קג"מ - שיפור של 0.6 קג"מ למנוע הקודם. בדוקאטי טוענים כי רצועת הכוח תהיה מעתה רחבה יותר, תצרוכת הדלק הלא מזהירה של הדגם הנוכחי תשתפר, ומרווח הטיפולים יגדל ל-24 אלף ק"מ.
האופנוע המעודכן יצויד ב-ABS משופר עם שלושה מצבי פעולה, כציוד תקני בכל הגרסאות. גם מערכת בקרת האחיזה של דוקאטי - עם שמונה מצבים - תהפוך תקנית בכל הגרסאות. בתחום המתלים יוותרו גרסאות ה-S טורינג וספורט על יחידות אוהלינס לטובת מזלג קדמי ובולם אחורי של זאקס, כולל המערכת החצי-אקטיבית שמאפשרת שליטה אלקטרונית על מאפייני שיכוך ועומס קפיץ ראשוני.
משפחת המולטיסטרדה תמשיך להציע דגם בסיסי בשם "1200", ולצדו דגם "S" משופר בשלוש גרסאות: טורינג, "גראנטוריסימו" ו"פייקס-פיק" שמחליפה את גרסת הספורט הנוכחית. ההבדלים העיקריים בין הגרסאות הם באבזור - הטורינג מגיעה עם זיווד נוסף ותאורה משופרת, ולשתיהן משקף מתכוונן גדול מבעבר, רגלית אמצע וחימום לידיות כסטנדרט. הגרסה הספורטיבית מוותרת על אבזור הנוחות לטובת חלקי קרבון, מפלט טרמיניוני ומשקף ספורטיבי, כמו-גם סכימת צביעה ייחודית.