שתף קטע נבחר
 

123 מאזדה טריביוט - לתיקון במוסך

חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, תזמין 123 בעלי רכב הפנאי שיוצר בין השנים 2001 ו-2004, לבדיקה ותיקון במוסך. הסיבה: חשש מפני דוושת מצערת "דביקה"

123 בעלי מאזדה טריביוט, רכב פנאי שיוצר בתחילת שנות ה-2000, יוזמנו בקרוב לתיקון רכבם במוסך מורשה היבואנית. חברת דלק מוטורס, המשווקת את דגמי מאזדה בישראל, מודיעה כי רכבי פנאי שיוצרו על-ידי החברה בין החודשים פברואר 2001 ודצמבר 2004, יידרשו להגיע למוסך מורשה לבדיקה ותיקון שיארכו כחצי שעה. הטריביוט היה רכב פנאי קומפקטי, אח תאום לדור הקודם של פורד אסקייפ ואחד הכשלונות המסחריים היחידים בתולדות מאזדה בישראל.

 

מאזדה טריביוט ()
מאזדה טריביוט

 

הקריאה לתיקון, חלק מריקול עולמי של מאזדה, תבוצע בגלל חשש לכשל במנגנון המצערת ("דוושת הגז"). בדיקות שערכה היצרנית מצאו חשש לפיו המרווח בין כיסוי המנוע לכבל בקרת המהירות, עשוי להוביל להיתפסות בית המצערת - ובמילים אחרות לכך שהרכב יאיץ באופן עצמאי. מצב זה עשוי להתקיים כאשר בעל הרכב לוחץ על דוושת המצערת עד סוף המהלך. לא ידוע על תאונות או נפגעים כתוצאה מהתופעה בארץ או בעולם.

 

במסגרת התיקון, שיבוצע בכל מוסך מורשה יבואנית ללא כל תשלום, יוחלף בורג ותותקן טבעת מרווח משופרת, במטרה להגדיל את המרווח בין כיסוי המנוע לכבל בקרת המהירות. בדלק מוטורס מעריכים כי מבין 123 המכוניות שיובאו מדגם זה ונכללות בקריאה לתיקון, רק כמחצית עדיין נעות על כבישי ישראל (גיל המכוניות נע בין שמונה ל-12 שנים).

 

בהתאם לתקנות משרד התחבורה, ביבואנית הודיעו על הקריאה לתיקון למשרד. דלק מוטורס ממתינה כעת שמשרד התחבורה יעביר את הכתובות העדכניות של בעלי הרכב, בכדי לשלוח לביתם הודעה המזמנת אותם לביצוע הקריאה לתיקון. בהקשר זה חשוב לציין כי במסגרת התקינה הישראלית, בעל רכב שמקבל הודעה מסוג זה חייב לבצעה בתוך שישה חודשים. אם יתעלם, לא יוכל לחדש את רישיון הרכב עד לביצוע התיקון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים