דגני בוקר וספריית סרטים: ביקור במשרד מעוצב
קפיטריה שנראית כמו בית קפה, ספריית סרטים ענקית ואפילו מדף עם שלל דגני בוקר באמצע חלל העבודה. כך נראים משרדיה המעוצבים של חברה לקידום אתרי אינטרנט בדרום תל-אביב
הפעם אנו מבקרים במשרדי חברה צעירה בדרום תל-אביב, המתמחה בקידום אתרי אינטרנט. קצב צמיחתה המהיר של החברה הנקראת "וובפלס" גרם להתרחבותה, ולכן החליטו בחברה לפנות אל המעצבות רקפת גולדפרב וטלי רוזנשטיין כדי שיעצבו את המשרדים החדשים. השתיים נבחרו מסיבה ברורה: הן כבר עיצבו בעבר את המשרדים הקיימים של החברה.
עוד על עיצוב משרדים בערוץ הנדל"ן :
- צעיר ודינמי: לעצב עסק לפי אלמנט התנועה
- כמעט כמו בית שני: 5 טיפים לעיצוב המשרד
- לעבוד בנעלי בית: כך תעצבו את המשרד הביתי
- לכתבות נוספות במדור ביקור בית
הצעד הראשון בשיפוץ המשרדים החדשים, המתפרשים על פני שטח של 400 מ"ר, היה ליצור חלוק חדשה שבה ניתן דגש הוא על אזורי מנוחה ומפגש עבור העובדים. בהתאם לכך, רוב האזורים הציבוריים, ובהם חלל הכניסה, הלובי הראשי ואזור המטבח והקפיטריה, נהרסו לחלוטין ותוכננו מחדש.
הקפיטריה הגדולה תוכננה בסגנון בית קפה, שמאפשר מנוחה לעובדים וכן מפגשים חברתיים, ובלובי שולבו פינות ישיבה מזמינות. כמו כן, נלקחו בחשבון הצרכים של כל אחד מהצוותים השונים, וחללי המשרדים האישיים תוכננו בהתאם.
את המשרד חוצה פרוזדור ארוך וצר מאוד שמחבר בין קצוות המשרד. המעצבות בחרו להתמודד עם המבנה הצר והבעייתי בצורה מקורית, שהצליחה לחבר בין העיצוב לבין העובדים על ידי יצירת תחושת עומק בעזרת צבע ודקורציה על גבי הקירות.
ההשראה הגיעה מאופי העובדים במשרד, שרובם צעירים מתחת לגיל 35, ורבים מהם מגיעים ממקומות שונים בעולם. חלק מהתמונות צולמו על ידי אחד מעובדי החברה, ובנוסף צוותי העובדים היו שותפים לבחירת התמונות על פי תחום עיסוקם ועולמם האישי. כדי ליצור קשר המשכי ואחידות בין החללים השונים, הרצפה חופתה בפרקט שבו שולבו צמחים ופרטי דקורציה שצבעוניותם דומה.
המשרד עוצב ברוח צעירה עם הרבה הומור. הריהוט יוצר אווירה נעימה וביתית יחד עם תחושה צעירה ודינאמית, על ידי שילוב נכון של פריטי וינטג' וגוונים בוהקים ועליזים.
הצבע הבסיסי בו נעשה שימוש הוא צהוב, אותו משלימים גווני ירוק, כתום וצבעים קיציים נוספים שיוצרים חיבור והמשכיות בין החללים. הצבעוניות מחייה ומאזנת את החלל הנקי, שעוצב בגוונים בהירים ורגועים. יחד עם הריהוט, הדקורציה והפרטים הקטנים נוצרה חוויה מיוחדת ומהנה עבור העובדים.
אחת המטרות העיקריות שהגדירו הלקוחות היא יצירת סביבה ביתית וחמימה, שיוצרת הזדמנויות למפגשים חברתיים. זאת על מנת לשבור את הסביבה הווירטואלית שהעובדים נמצאים בה ברוב שעות היום. בהמשך לכך, הקו המנחה היה עיצוב המעודד אינטראקציה חברתית, ומדגיש חום ואנושיות עם קריצה נוסטלגית.
לסיכום, הסוד בעיצוב משרד הוא יצירת סביבה המאפשרת עבודה וריכוז, יחד עם שמירה על אווירה נעימה ובלתי שגרתית. במקרה זה, ניכר כי המעצבות הצליחו ליצור חלל המקרין החוצה את רוח החברה והעובדים בה, והתוצאה היא שהעובדים יכולים להתגאות בחברה שלהם בכל בוקר מחדש.
הכתבה באדיבות www.bvd.co.il - פורטל עיצוב הפנים מבית המגזין "בניין ודיור"