יונדאי i30 סטיישן בישראל, בלי גרסת 3 דלתות
חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, משיקה את גרסת הסטיישן של ה-i30 החדשה. המחיר: 124 אלף שקלים. גרסת שלוש הדלתות הנאה לא תגיע אלינו
יונדאי i30cw, גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית מקוריאה, הגיעה לשוק הישראלי. מדובר בדור שני למכונית, שיחד עם פורד פוקוס סטיישן החזירה לשוק המקומי את המרכב השימושי, קרוב ל-20 שנה אחרי המכונית האחרונה מסוג זה שזכתה להצלחה ממשית (סובארו ליאונה). מחיר ה-i30cw החדשה, בגרסה היחידה שתוצע (1.6 ליטר ותיבה אוטומטית) יעמוד על 124 אלף שקל. כמו בדור הקודם, המתחרה העיקרית תהיה פורד פוקוס.
כמו ההאצ'בק, גם לסטיישן יהיה מנוע 1.6 ליטר עם 135 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. הדגם החדש מקבל את עיצוב החרטום והצד של דגם חמש הדלתות הרגיל, אך עם חלק אחורי שונה לטובת נפח תא מטען גדול יותר - 528 ליטר לעומת 378 ליטר בהאצ'בק. נתוני המידות עומדים על אורך של 448.5 ס"מ (18.5 ס"מ יותר מההאצ'בק), רוחב של 178 ס"מ (ללא שינוי), גובה של 150 ס"מ (3+) ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (ללא שינוי). לסטיישן חמישה מושבים.
הגרסה החדשה מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.3 שניות, ותגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת-רשמית עומדת על 14.7 ק"מ לליטר. הסטיישן תוצע עם אבזור בטיחות שיכלול שבע כריות אוויר ובקרת יציבות. המפרט הטכני יכלול גם היגוי עם שלושה מצבי תגבור, מערכת שמע מקורית עם קישורית בלוטות' לטלפונים ניידים ומחשב דרך.
גרסת שלוש דלתות - לא בשבילנו
כדאי לציין כי לראשונה בתולדות ה-i30 באירופה, ובדומה לפרו-סיד של קיה (גרסת שלוש דלתות של הסיד), יונדאי תשיק בתערוכת פריז i30 שלוש דלתות. הדגם החדש, שיציע עיצוב ספורטיבי יותר מדגם חמש הדלתות, ולא יובדל מכנית מאחיו השימושי. מחברת כלמוביל נמסר כי אין בכוונתם לשווק את הגרסה הזו בישראל.