לקסוס IS הבאה תוצע גם עם הנעת כלאיים
המתחרה של ב.מ.וו סדרה 3 תקבל מערכת כלאיים שתשלב בין מנוע חשמלי למנוע בנזין חדש בנפח 2.5 ליטר. השילוב הזה יוצע גם בדגמים נוספים
לקסוס רומזת על עיצוב ה-IS החדשה, ובאותה הזדמנות מפרסמת פרטים ראשונים על מערכת כלאיים נוספת. מכונית התצוגה LF-CC, אותה יציגו היפנים בתערוכת פריז בסוף השבוע, מעניקה הצצה לא רק לעיצוב של הדור השלישי של ה-IS, אלא גם למערכת הנעה היברידית, שעל פיתוחה שוקדים בימים אלה בנאגויה, יפן.
מדובר במערכת כלאיים שתוצע במספר דגמים - בהם ה-IS הבאה (לראשונה בתולדות המשפחתית הגדולה), ה-GS הנוכחית (לצד גרסת הכלאיים הקיימת, ה-450h), וכנראה גם בכבר הפנאי RX. גרסאות אלה צפויות לקבל את השם 300h (למשל IS 300h), אם כי אישור רשמי לכך עדיין אין.
מערכת הכלאיים החדשה תעשה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים, הפועל במחזור אטקינסון (כמו בטויוטה פריוס) ומשלב הזרקת בנזין ישירה. למנוע נפח של 2.5 ליטר, ולקסוס לא מפרסמת בשלב זה נתוני הספק ומומנט שלו. המנוע יניע את הגלגלים האחוריים, ויסייע לו מנוע חשמלי שגם פרטים אודותיו עדיין לא פורסמו. תיבת ההילוכים צפויה להיות אוטומטית רציפה, כמו ביתר דגמי הכלאיים של קונצרן טויוטה.
היפנים לא מפרסמים נתון תצרוכת דלק, אך מצהירים כי רמת פליטת הפחמן דו-חמצני (CO2) הממוצעת תהיה נמוכה מ-100 גרם לק"מ, נתון מקביל לתצרוכת דלק של כ-20 ק"מ לליטר. בלקסוס מציינים כי למערכת הכלאיים יהיו "שני כ"ס לפחות לכל גרם CO2", כלומר ההספק הצפוי יעמוד על כ-200 כ"ס. מדובר בנתון דומה לזה של ה-IS 250 המשווקת כיום בישראל (2.5 ליטר, V6 ו-204 כ"ס). המנוע החשמלי צפוי לכפר על פער המומנט בין מנועי ארבעה לשישה צילינדרים בעלי נפח דומה (למנוע ה-V6 נתון של 25.7 קג"מ).
ה-LF-CC רומזת כאמור גם על עיצוב ה-IS הבאה, ובכלל זה על האפשרות לפיה לקסוס תוסיף למבחר גרסת קופה. כיום ה-IS משווקת כסדאן (ארבע דלתות) או קופה-קבריולה (שתי דלתות עם גג קשיח מתקפל). לא ברור אם גרסה כזו מבשרת מעבר לגג בד בדגם הקבריולה.
מבחינת עיצוב, ה-LF-CC מאמצת את שפת לקסוס העדכנית, שמכונה בפי היצרנית בשם "L-finesse". עיקרה בעיצוב אגרסיבי מכפי שהורגלנו במכוניות המותג בעבר. ה-IS תהיה מכונית שנייה במבחר לקסוס שעוצבה בשפה החדשה, לאחר שזו הושקה אשתקד עם הדור הרביעי של ה-GS. דגמי המותג הקיימים, בהם ה-LS וה-RX, עברו מתיחות פנים במטרה להתאים עצמם, לפחות חלקית, לאותה שפת עיצוב.
ה-LF-CC תוצג בתערוכת פריז. גרסה סדרתית, או לפחות קרובה יותר לייצור של ה-IS הבאה, צפויה כבר בתערוכת דטרויט בינואר 2013. השוק האמריקאי הוא הגדול והחשוב ביותר ללקסוס, ועל-כן מירב הסיכויים לראות דווקא שם את הדור השלישי של המכונית.