שתף קטע נבחר
 

פורמולה 1: סבסטיאן וטל ניצח וסגר את הפער

נהג רד בול ואלוף העולם בשנתיים האחרונות, ניצח במירוץ הלילה של סינגפור וצמצם את הפער ממוביל טבלת האליפות, פרננדו אלונסו. ג'נסן באטן סיים שני

מירוץ הלילה של סינגפור, הראשון בחלקה האחרון של עונת 2012, הביא עמו שתי בשורות חשובות. הראשונה, לואיס המילטון לא יזכה באליפות השנה, למרות שהוא עדיין יכול לעשות זאת תיאורטית. השנייה, סבסטיאן ווטל, נהג רד-בול ואלוף העולם המכהן, פותח מבערים ומתחיל להוות איום של ממש על מוביל טבלת הנהגים, פרננדו אלונסו.

 

ביש מזל? שומאכר צועד לרחבת הטיפולים אחרי התאונה (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
ביש מזל? שומאכר צועד לרחבת הטיפולים אחרי התאונה(צילום: Gettyimages)

 

וטל ניצח במירוץ הרחובות הייחודי ללא בעיות מיוחדות, למרות שקבע זמן הקפה איטי בשש עשיריות ארוכות מאד מלואיס המילטון, הנהג שנראה עד סינגפור ככוח העולם והמאיים ביותר על הדומיננטיות של פרננדו אלונסו בפרארי. הנהג הגרמני זינק רק מהמקום השלישי, כשהמילטון פותח את המירוץ מהעמדה הבכירה.

 

המילטון גם הוביל את המירוץ ללא בעיות מיוחדות עד ההקפה ה-23. אלא שתקלה בתיבת ההילוכים הותירה אותו בהילוך סרק וחסר כל כוח. וטל ניצל זאת כדי לעלות למקום הראשון, ומכאן לא ניתן היה לנשל אותו עד קו הסיום.

 

מאחורי נהג הרד בול התחוללו לא מעט אירועים, חלקם הובילו ליציאתה של המכונית הקוצבת אל המסלול. פרקי הזמן הארוכים בהם נאלצו הנהגים לדדות באיטיות מאחורי המכונית הקוצבת, האריכו את המירוץ עד גבול השעתיים המותר בתקנון. מסיבה זו נערכו רק 59 הקפות, במקום ה-61 המתוכננות.

 

בסיום המירוץ עמוס האירועים תפס ג'נסן באטן, בן קבוצתו של המילטון, את המקום השני, כשהוא מקדים את פרננדו אלונסו בפרארי. לאלונסו לא היה זה מירוץ מוצלח במיוחד. למעשה, הספרדי יצא נשכר מפרישות לפניו, אשר סיפקו לו מנת נקודות ראויה כדי לשמור על פער של יותר ממירוץ אחד בינו לבין השני בטבלה.

 

פול די ראסטה הביא את הפורס אינדיה למקום רביעי מכובד, מקום אחד לפני ניקו רוזברג במרצדס. אגב, בן קבוצתו של רוזברג, מיכאל שומאכר, ביצע שוב בלימה ופגע בחלקה האחורי של מכונית הטורו רוסו בה נהג אריק ורנה. שומאכר נראה פשוט כטועה בבחירת נקודת הבלימה, טעות אותה ביצע כבר בעבר, עם תוצאות דומות.

 

במקום השישי סיים קימי רייקונן אחרי סוף שבוע נוסף בו נראה היה כי הוא מנצל כל טיפת יכולת של הלוטוס, ועוד קצת. ה"עוד קצת" הפעם לא היה קשור רק ליכולת הנהיגה שלו, אלא גם להוראות קבוצתיות די מפורשות, ומתסכלות מבחינתו של חברו לקבוצה, רומן גרושיין, שנאלץ לפנות מקום ולסיים אחריו.

 

מירוץ סינגפור - תוצאות

1. סבסטיאן ווטל, רד-בול

2. ג'נסן באטן, מקלארן

3. פרננדו אלונסו, פרארי

4. פול די ראסטה, פורס-אינדיה

5. ניקו רוזברג, מרצדס

6. קימי רייקונן, לוטוס

7. רומן גרושיין, לוטוס

8. פליפה מאסה, פרארי

9. דניאל ריקארדו, טורוס רוסו

10. מארק וובר, רד-בול

 

אליפות הנהגים

1. פרננדו אלונסו, פרארי, 194 נקודות

2. סבסטיאן ווטל, רד-בול, 165 נקודות

3. קימי רייקונן, לוטוס, 149 נקודות

4. לואיס המילטון, מקלארן, 142 נקודות

5. מארק וובר, רד-בול, 133 נקודות

6. ג'נסן באטן, מקלארן, 119 נקודות

7. ניקו רוזברג, מרצדס, 93 נקודות

8. רומיין גרושיאן, לוטוס, 82 נקודות

9. סרחיו פרז, סאובר, 65 נקודות

10. פליפה מאסה, פרארי, 51 נקודות

 

אליפות קבוצות

1. רד-בול, 298 נקודות

2. מקלארן, 261 נקודות

3. פרארי, 245 נקודות

4. לוטוס, 231 נקודות

5. מרצדס, 136 נקודות

6. סאובר, 100 נקודות 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
סבסטיאן וטל, מספר 1
צילום: EPA
צילום: רויטרס
אלונסו. עוד מירוץ מוצלח
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים