שתף קטע נבחר
 

ק.ט.מ חושפת אדוונצ'ר 1190, באופן רשמי

יצרנית האופנועים משחררת פרטים ראשונים על האדוונצ'ר החדש, לקראת השקה רשמית בתערוכת קלן הקרובה. בתפריט: יותר כוח, אבזור והתאמה לטיולי כביש ארוכים

תערוכת האופנועים הבינלאומית הנערכת אחת לשנתיים בקלן, גרמניה, מחממת מנועים. ואין ספק כי אחד הדגמים החדשים היותר-מסקרנים בה, יהיה מבית היוצר של ק.ט.מ - האדוונצ'ר 1190. אשר יחליף את הדגם הנוכחי. וגולת הכותרת, כנגזר מהשם המפורש, תהיה יחידת הנעה חדשה המגיעה ישירות מאופנוע הסופרבייק RC8R, עם נפח של 1,195 סמ"ק והספק מרבי שיעמוד באדוונצ'ר על 150 כ"ס, תוספת של כמעט 40 כ"ס למנוע הנוכחי ב-990 הבסיסי.

 

ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 - תחרות קשה יותר לב.מ.וו ()
ק.ט.מ אדוונצ'ר 1190 - תחרות קשה יותר לב.מ.וו

 

אין ספק באשר לכיוון אותו בחרה ק.ט.מ לקחת. הדגם הנוכחי נחשב למעולה אמנם, אך לא התאים להעדפות חלק הארי של הקהל, המעוניין יותר ביכולת כביש, ופחות באיכות שטח. ואם לסמן את המטרה באופן ברור יותר - ב.מ.וו R1200GS, אשר בעצמו צפוי לעבור שדרוג משמעותי בעתיד הקרוב.

 

כדי לשפר את התחרותיות מול האופנוע הגרמני, כמו-גם מול מתמודדים נוספים באותה קטגוריה רחבה - מבית הונדה, דוקאטי, ימאהה וטריומף למשל - יעבור האופנוע לא רק שינוי עיצוב, אלא גם התאמת חלקים. כך למשל יוחלף המושב המדורג במושב אחיד, ואילו קוטר החישוק הקדמי יהיה "19 והאחורי "17, עבור גרסה הכביש. תהיה גם גרסה מתאימה לשטח עם חישוקים במידה מוכרת - "21 מלפנים ו-"18 מאחור.

 

לא שוכחים את המקורות - גם בגרסה קרבית ()
לא שוכחים את המקורות - גם בגרסה קרבית

 

מסכת החזית תהיה שונה, וכוללת משקף אחר, הכנף הקדמית ומגני המזלג שונים, וכך גם המתלים. ה-1190 ה"רגיל" זוכה במתלי WP מתכווננים אלקטרונית, לגרסת ה-R הקרבית מזלג הפוך מלפנים ובולם קונבנציונלי מאחור, בעלי כוונון ידני.  האדוונצ'ר זוכה - כמובן - למערכת בקרת משיכה שהפכה כמעט סטנדרט בקטגוריה, ואילו ה-ABS שודרגה ומציעה כעת גם מצב פעולה המתאים לרכיבת שטח.

 

ק.ט.מ מציינת כי המשקל הרטוב (כולל נוזלים) יעמוד על 230 ק"ג ל-1190 אדוונצ'ר, או 235 ק"ג לגרסת ה-R. שיווק האופנוע החדש באירופה צפוי להתחיל בפברואר 2013.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים