סטודנטים? בואו להתנדב ולקבל מלגה
סטונדנטית בעלת קשיי ריכוז מספרת על תהליך החניכה של סטודנט הנושא תעודת עיוור ולוקה ב-cp, במסגרת הרשמה המתקיימת בימים אלה למלגות
שמי דניאל, סטודנטית שנה שלישית ואחרונה במכללה האקדמית אשקלון. זו השנה השנייה שלי בפר"ח והשנה התבקשתי לחנוך סטודנט מיוחד שמו עמית והוא סטודנט לקרימינולוגיה. יפית הרכזת התקשרה ואמרה שיש לה פרויקט עבורי.
חששתי מאחר וזו השנה האחרונה לתואר וידעתי שאהיה נתונה תחת לחצים רבים של עבודות ומבחנים, אבל משהו בי אמר לי שזה למטרה טובה ולכן הסכמתי מבלי להתלבט יותר מידי חרף העובדה שלא ידעתי מי הוא החניך הכה מיוחד.
כשהתבשר לי שאני אחנוך את עמית, סטודנט עם תעודת עיוור הלוקה ב-cp שמחתי מאד. קיבלתי סטודנט עם המון רצון ואמביציה אדירה ללמידה, כשמרבית בעייתו הייתה חוסר כלים להתמודד עם האקדמיה ודרישותיה התובעניות.
במהלך תקופת החונכות ניסיתי ללמדו בעזרת שיטות הוראה כמו משחקי מילים, אסוציאציות וכדומה מה שמאוד עזר לו לצלוח את המבחנים בתחומי המבואות - קרימינולוגיה, סוציולוגיה, פסיכולוגיה ומקצועות קשים שדורשים זיכרון רב. בנוסף, למדנו לכתוב עבודות, להבדיל בין עיקר לטפל, לקבל משימה ולעמוד בה.
בהתחה היה קושי רב, אך עם הרבה עידוד ואמונה הצלחנו לעמוד בכל המטרות שהצבנו לעצמנו. נוכחתי לדעת שכאני מצחיקה את עמית, הלמידה זורמת והוא מפיק ממנה את המירב. עמית הצליח לעבור את כל בחינות סמסטר א' בהצלחה.
גם התחום החברתי של עמית היה חשוב לי לא פחות ולכן יצאנו יחד למקומות, הכרתי לו את החברים שלי, העברנו את הלמידה שלנו לבית קפה שבו אני עובדת (וכך גם חבריי לעבודה הכירו אותו והתייחסו אליו מאוד יפה גם בהעדרי).
כמובן שהחשוב מכל, לטעמי, היה הצורך לחזק את דימויו ובטחונו העצמי של עמית שכן כשלאדם יש ביטחון בעצמו ואמונה שהוא יצליח הוא אכן יצליח, ולו רק בגלל גישה זו.
זכות ענקית
עמית הוא אדם נפלא ומיוחד עם איכויות נדירות, ניחן בזיכרון פנומנאלי ויכולת התמדה הראויה להערצה. המון פעמים עמית התאמץ אף יותר משיכול היה כדי לא לאכזב את עצמו ואותי. היינו שותפים לכל המתרחש בחייו ובכל התחומים וכך נוצר הקשר הכל כך מיוחד בינינו.לקראת סוף השנה הנוכחית עמית רכש לעצמו חברים חדשים. זה בא לידי ביטוי בשיחות טלפון שהוא מקבל ובנוסף הרבה יותר קל להשיג את חומר הלימודי לקראת בחינה, מה שהיה קשה מאוד להשגה בסמסטר א' שכן הוא לא הכיר אף סטודנט בכיתה שממנו יכל לבקש לצלם את החומר. גם מהליכה שלי איתו במסדרונות המכללה ניכר שסטודנטים רוכשים לו כבוד ואומרים לו שלום ומתעניינים בשלומו.
להיות חבר של עמית זו זכות ענקית. הוא מחייך המון ומשרה רוגע והמון שמחה. בזמן שלי עם עמית, בין אם בשיחות טלפון ובין בפגישות בבתים הפרטיים שלנו, במכללה או בבית הקפה בו אנו לומדים, למדתי גם על עצמי דברים חדשים.
אני, עצמי, סטודנטית עם קושי בריכוז ובעזרתו של עמית מצאתי את האיזון בנושא הלמידה: למדתי שאחרי שעתיים הריכוז שלי נחלש מאוד ולכן שווה לעשות הפסקה, להתאפס מעט ואז לחזור ללמידה - מה שמייעל מאוד את הלמידה ואף חוסך זמן בדיעבד.
בזכות עמית הצלחתי לענות על שאלה חשובה בחיים של מה ארצה לעשות כשאגדל והתשובה היא שארצה מאוד לעסוק בהוראה פרטנית ובעיקר בהקניית ערכים וכלים להתמודדות עם ילדים בעלי
קשיים שצריכים עידוד, הכוונה, תמיכה ואמונה שלמה לכך שהם אכן מסוגלים חרף הקושי הרב.
לא הייתי לבד בתהליך הזה. דלתן של יפית, עידית ומירי מהמכללה האקדמית אשקלון הייתה תמיד פתוחה עבורי ועבור סטודנטים רבים אחרים עם לקויות למידה. נשים אלו תמיד ידעו למצוא פתרון לכל בעיה ודאגו לתת הרגשה טובה של עזרה אמיתית מכל הלב.
תודה לפר"ח שאפשרו לנו ללמוד מפרויקט החונכות, ללמד ולעזור לאלו שמעט קשה להם. אני שמחה שנפלה בחלקי הזכות לחנוך את עמית. למדתי ממנו הרבה, למדתי להסתכל על החיים בצורה קצת אחרת ולהגיד שהכל טוב ותמיד יהיה טוב.
- בימים אלה מתקיימת ההרשמה לפרויקט במכללה האקדמית אשקלון. מלגות דומות קיימות גם במכללות ספיר, אחווה, בן גוריון וסמי שמעון. הפרויקט מיועד לסטודנטים חונכים שממוצע ציוניהם הוא 85 באנגלית ו- 88 ומעלה בשאר המקצועות. מקצועות החניכה הם אנגלית, שימושי מחשב, סטטיסטיקה ושיטות מחקר. היקף החונכות הוא 4 שעות שבועיות למשך שנת הלימודים האקדמית. סך המילגה 7,000 שקלים. להרשמה צרו קשר בטלפון: 08-6789211.