שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

קיה קארנס ואופטימה היברידית בדרך לישראל

קיה חשפה בפריז את המפרט האירופי של גרסת הכלאיים למשפחתית הגדולה, לצד מיניוואן קומפקטי חדש. שניהם בדרך לישראל, יחד עם פרו-סיד חדשה וסורנטו מחודש

קיה השיקה בתערוכת פריז את הקארנס החדש, דור שלישי למיניוואן הקומפקטי המשווק בישראל. הדור החדש צפוי להגיע אלינו לא לפני הרבעון השני של 2013, כך נמסר ל-ynet מחברת טלקאר, יבואנית קיה. עוד קודם לכן נקבל את מתיחת הפנים של הסורנטו, שערכה אף היא הופעת בכורה בתערוכה. בין חידושי פריז שיגיעו לישראל, ניתן למנות גם את האופטימה הייבריד הממתינה לסיום הליך התקינה האירופית ותשווק כפי הנראה בשנה הבאה, והפרו-סיד שצפויה אף היא להגיע אלינו.

 

 

קיה קארנס החדש (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
קיה קארנס החדש(צילום: רועי צוקרמן)

 

הקארנס החדש קטן ימשיך להציע עד שבעה מושבים, אך יהיה קטן מהדור הקודם: האורך הכללי התכווץ בשני ס"מ ועומד על 452.5 ס"מ, הרוחב קטן ב-1.5 ס"מ ועומד על 180.5, הגובה צנח ב-11 ס"מ (ל-161) ואילו בסיס הגלגלים דווקא גדל - 275 ס"מ לעומת 270 בדור היוצא. נתון זה חשוב למרווח הברכיים בתא הנוסעים. גם תא המטען גדל, ויעמוד על 492 ליטר עם שני ספסל אחורי מקופל (414 בעבר). כאשר שלוש השורות ניצבות נפח תא המטען זעיר - 103 ליטר בלבד.

 

הקארנס החדש, שעוצב ברוח דגמי קיה המודרניים ועם קשר ברור לסיד החדשה, יוצע עם מנועי דיזל ובנזין. החשוב שבהם יהיה יחידת ההזרקה הישירה, עם נפח של 1.6 ליטר ו-135 כ"ס. מנוע בנזין זה ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ויאיץ את הקארנס מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.3 שניות. תצרוכת הדלק תעמוד על 16.9 קמ"ל בתנאי מעבדה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

מנוע בנזין שני יהיה בנפח 2.0 ליטר ויפיק 177 כ"ס. גם כאן יש תיבת שישה הילוכים אוטומטית, המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש יארוך 10.8 שנות והמהירות המרבית על 200 קמ"ש. תצרוכת הדלק? 14.7 קמ"ל בממוצע בתנאי מעבדה. כן יוצעו מנועי דיזל בנפח 1.7 ליטר (115 או 136 כ"ס).

 

אופטימה הייבריד

מכונית מסקרנת לא פחות בדוכן קיה הייתה האופטימה הייבריד, שהגיעה לראשונה במפרט האירופי. זה יכלול מנוע 2.0 ליטר עם 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם 40 כ"ס, שילוב שיאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.4 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. לגרסת הכלאיים תיבת שישה הילוכים אוטומטית, ותצרוכת דלק מכובדת של 18.5 ק"מ לליטר בממוצע. מצברי הליתיום-פולימר יאפשרו נהיגה חשמלית במהירות של עד 100 קמ"ש - אך קיה לא מפרטת מה יהיה טווח הנסיעה במצב זה. טעינת המצברים תבוצע רק על-ידי מנוע הבנזין ואנרגיית הבלימה.

 

לאופטימה הייבריד מידות חיצוניות דומות לדגם הרגיל, עם אורך של 484.5 ס"מ, רוחב של 183 ס"מ, גובה של 145.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 179.5 ס"מ. שורה של שיפורים אווירודינמיים הכוללים בין היתר ספויילר קדמי ואחורי ופתח קירור קדמי הנסגר במהירות גבוהה, איפשרו להוריד את מקדם הגרר מ-0.29 ל-0.26 (cd) בלבד.

 

קיה פרו-סיד (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
קיה פרו-סיד(צילום: רועי צוקרמן)

 

סורנטו ופרו-סיד

בתערוכת פריז קיה הציגה שני דגמים נוספים שיגיעו לישראל. הראשון מביניהם הוא הסורנטו המחודש, שיוצע עם מנוע 2.4 ליטר משופר (192 כ"ס במקום 174). דגם זה, שינחת אצלנו כבר בשבועות הקרובים, עבר לטענת קיה שיפור משמעותי מבחינת בידוד רעשים וכיול מתלים. הוא יציע גם תא נוסעים מרווח יותר, תודות לשינויים בסידור המושבים - ולמרות שמידותיו החיצוניות לא השתנו. קיה מדווחת עם זאת על הנמכת המרכב ב-10 מ"מ, לשיפור נוחות הכניסה לתא הנוסעים.

 

פרו-סיד וקארנס (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
פרו-סיד וקארנס(צילום: רועי צוקרמן)

 

דגם שני בתערוכה היה הפרו-סיד, גרסת שלוש דלתות של הסיד החדשה. מכונית זו, שעדיין לא בטוח אם תגיע אלינו (הדור הקודם של הפרו-סיד נכשל בישראל), מציעה עיצוב ספורטיבי בהשוואה לדגם חמש הדלתות. היא גם צפויה להימכר בעתיד עם מנוע טורבו-בנזין (1.6 ליטר, 200 כ"ס).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

בינתיים קיה משיקה אותה עם מנועי הסיד המוכרים: 1.4 ליטר עם 100 כ"ס, 1.6 ליטר עם 135 כ"ס (ותיבת שישה הילוכים רובוטית עם מצמד כפול). יש גם מנועי דיזל (1.4 ליטר עם 90 כ"ס או 1.6 עם 110 או 128 כ"ס).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה אופטימה הייבריד
צילום: רועי צוקרמן
קיה פרו-סיד
צילום: רועי צוקרמן
קיה סורנטו מחודש
צילום: רועי צוקרמן
קיה סורנטו מחודש
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים