שתף קטע נבחר
 

אילו נתונים המעסיקים מחפשים עליכם ברשת?

בימים רגילים אולי אפשר להתעלם ממה אנשים רואים כשהם מקישים את השם שלכם ברשת – אבל בתקופה של חיפוש עבודה שווה להקפיד קצת יותר. יש לכם תמונות מביכות? אולי כדאי להסיר אותן

נוכחות ברשת היא ההמשך הישיר של קורות החיים שלכם. בעשור האחרון, גיוס מועמדים לעבודה מתרחש באינטרנט וכך גם השלב המקדים של איסוף המידע. ומה הפלא? עבור המעסיקים זה כל כך קל לחפש את השם שלכם בגוגל אז למה שלא יעשו את זה?

 

  • מעסיקים בוחרים את מי שהם אוהבים. ככה צריך

 

בין אם כתבו עלינו ובין אם כתבנו על עצמנו - לכל אחד מאיתנו יש זהות באינטרנט שמורכבת מהאזכורים שלו ברשת. השאלה הראשונה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא כמה אזכורים כאלו יש ומה התוכן שלהם כולל.

 

מחפשים עבודה? להשקיע זו לא מילה גסה

בימים רגילים אולי אפשר להתעלם ממה אנשים רואים כשהם מקישים את השם שלכם ברשת – אבל בתקופה של חיפוש עבודה שווה להקפיד קצת יותר. כשמעסיקים מרגישים חוסר ביטחון לגבי מועמד מסוים, או כשהם צריכים להכריע בין כמה מועמדים בעלי נתונים דומים – הם יבדקו את השם שלכם וכדאי שהם ימצאו שם רק הפתעות טובות.

 

מעבר למוניטין הווירטואלי שאתם בונים לעצמכם ברשת, לנוכחות שלכם בתוכה יש 2 יתרונות נוספים:

1. הזדמנות טובה ליצירת קשר - אם מגייס מסוים נתקל בפרופיל שלכם באינטרנט ואתם נראים לו מתאימים - הוא יכול לפנות אליכם באופן ישיר וכך לא תפספסו את ההזדמנות.

 

2. הנוכחות ברשת הופכת אתכם לנגישים ומחברת אתכם לאנשים מהתחום שלכם. כדאי לנצל את האינטרנט כדי להגדיל את מעגל הקשרים ולהכיר אנשים נוספים מהמקצוע שלכם.

 

גגלו את עצמכם בשלבים

אז איך מתחילים? קודם כל מסתכלים איך אתם נראים. כיצד? מקישים על השם ויוצאים לחפור. חשוב לא להסתכל רק על העמודים הראשונים ולבדוק כיצד נראים האזכורים שלכם גם בעמודי התוצאות המתקדמים יותר.

 

בשלב הבא מזהים בעיה ומגדירים מטרה. מה יש היום ומה אנחנו רוצים שיהיה. למשל: אם לא כתוב עליכם כלום אתם מבינים שאתם צריכים לייצר לעצמכם זהות יש מאין. במקרים אחרים, ייתכן ותגלו שיש עליכם מידע ברשת אבל הוא כבר לא רלבנטי. לדוגמה – החלפתם מקצוע, ולכן צריך לעדכן את מה שכתוב עליכם ולהתאים אותו למציאות הנוכחית.

 

לכל איש יש שם. ופרופיל

בתור התחלה מומלץ לפתוח פרופיל ברשתות החברתיות הבולטות, דוגמת פייסבוק ולינקדאין. מעבר לים מאוד מקובל גם לכתוב בלוג מקצועי ולהשתמש בו ככלי לקידום העסק או הקריירה. הרעיון המרכזי הוא פשוט: מתגו את עצמכם כמומחים בתחום שלכם והשתמשו ברשת כדי להפיץ את הבשורה.

 

וטיפ אחרון לסיום: כשאתם שולחים קורות חיים למעסיק ומציינים את פעילותכם ברשת - תנו לו לינק ואל תגרמו לו לחפש ולעבוד קשה.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs דרושים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
זה הזמן לגגל את עצמך
צילום: shutterstock
צילום: רויטרס
מחפשים אתכם
צילום: רויטרס
צילום: שמרית אסף
עינב בוימפלד
צילום: שמרית אסף
מומלצים