שתף קטע נבחר

קרב על בכורה: ב.מ.וו מתחילה בשיווק קטנועים

'דלק מוטורס' מתחילה בשיווק צמד קטנועי העל של ב.מ.וו. כצפוי, ימאהה טי-מקס ששלט בקטגוריה, ממוקם במרכז הכוונות

לפני כשנה הציגה ב.מ.וו בתערוכת מילאנו צמד קטנועים גדולים ומסוגננים: C600 ספורט ו-C650GT, קטנועים עם שמות שונים אבל בסיס דומה. האחד מיועד לרכיבה עם ניחוח בפורטיבי, האחר מכוון לרכיבה נינוחה ו"תיורית" יותר. הראשון קרבי יותר למראה עם תנוחת רכיבה דינמית, השני מאובזר ומפנק יותר ובעל תנוחת ישיבה רגועה. אך מה שחשוב הוא כי לשניהם מטרה זהה: להכניס את ב.מ.וו לנישת קטנועי העל החזקים-מאובזרים-יקרים שצוברת תאוצה בעולם כולו, וגם בישראל, על חשבון אופנועי אמצע הדרך בנפחי ביניים.

 

  • השקה: ב.מ.וו C600 - האם זה הקטנוע הטוב בעולם?

 

ב.מ.וו C600 - קטנוע עם יכולת ספורטיבית מרשימה (צילום: אתר עיתונות יצרן) (צילום: אתר עיתונות יצרן)
ב.מ.וו C600 - קטנוע עם יכולת ספורטיבית מרשימה(צילום: אתר עיתונות יצרן)

 

ב.מ.וו עיכבה קלות את תחילת ייצור הקטנועים שהשיקה לפני שבעה חודשים, במהלך שנועד למגר בעיות גימור קלות בכלי טרום-יצור, הצפויות מיצרנית שזה עתה נכנס לנישה בה מעולם לא הייתה קיימת. וכעת מגיעים הכלים גם לישראל, והופכים לחלק חשוב במיוחד באסטרטגיית השיווק החדשה של דלק מוטורס בתחום הדו-גלגלי. אסטרטגיה שהביאה עמה הורדת מחירים דרסטית, לאחר מעבר המותג לידיה מקמור.

 

צמד הקטנועים אמור להכפיל את מכירות הרכב הדו-גלגלי של ב.מ.וו בישראל. את זה מקווה ב.מ.וו להשיג לא רק באמצעות יכולת משכנעת וטובה מהמתחרים, תדמית יוקרתית יותר מיצרניות קטנועים מוכרות, אך גם תג-מחיר שאינו ממקם את ב.מ.וו גבוה מדי. ה-C600 הספורטיבי יעלה 77,600 שקלים, יקר בכ-3,000 שקל ממתחרהו הישיר, ימאהה טי-מקס, וכ-8,000 שקל יותר מהונדה אינטגרה שאף הוא שואף לנתח שוק בתת הנישה. ה-GT יעלה 80,600, ויהי בכך יקר בכמעט 20 אלף שקל ממתחרים יפניים דוגמת סוזוקי בורגמן והונדה סילברווינג. יש רק לזכור כי ב.מ.וו בוחרת לשווק את הקטנוע ברמת אבזור גבוהה יותר.

 

כאמור, שני הקטנועים חולקים בסיס מכאני זהה שעיקרו מנוע שני צילינדרים במקביל בנפח 647 סמ"ק, עם 60 כ"ס ו-6.7 קג"מ. השלדה כוללת מזלג הפוך מלפנים וזרוע חד-צדית המחוברת לבולם אופקי מאחור. ההנעה מתבצעת על-ידי שרשרת סגורה הטבולה בשמן, והשניים מתגלגלים על חישוקי "15 מלפנים ומאחור.

 

האבזור בשני הדגמים כולל מערכת ABS סטנדרטית, בלם חניה המופעל אוטומטית עם כאשר רגלית הצד פתוחה, מחשב דרך ומשקף מתכוונן (חשמלית ב-GT) . ל-GT מושב גדול ונמוך יותר עם משענת גב, חללי אכסון נדיבים יחסית ואופציות לאבזור נוחות נוסף.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר עיתונות יצרן
ב.מ.וו C650GT - החל מ-80,600 שקלים
צילום: אתר עיתונות יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים