קאוואסאקי מציגה Z800 חדש, במקום ה-750 הישן
קאוואסאקי ממשיכה ברצף החידושים לקראת 2013, וחושפת את יורשו של ה-Z750 המצליח. המחליף יגיע לישראל רק ב-2013
באמצע שנות ה-2000, כאשר אופנת ה"סטריטפייטר" החלה לתפוס תאוצה באירופה, שלפה קאוואסאקי את ה-Z750. אח צעיר ל-Z1000, במחיר נמוך יותר והיישר מול הונדה הורנט 600 וימאהה פייזר 6. העיצוב היה משובח, המכירות היו בהתאם. במהלך השנים עבר ה-Z הקטן שינויים מינוריים, כולל עיצוב מחודש ב-2008 וגרסת R משודרגת-מתלים ב-2010. אלא שכעת הגיע הזמן לשדרוג מהותי - והגדלת נפח.
קאוואסאקי Z800 החדש שומר על מראה קודמו, אך מקצין עוד יותר את הקווים האגרסיביי-עתידניים, כולל יחידת תאורה קדמית חצויה ומסכה זועפת, חרב תחתונה מושחזת, משטחי צד בולטים וזנב קצוץ.
נפח המנוע הוגדל כאמור, ובעזרת הגדלת קוטר הצילינדר עלה ל-806 סמ"ק בדיוק. שינויים נוספים במנוע, כולל שסתומים חדשים וקלים יותר, יחס דחיסה גבוה ומערכת הזרקה משודרגת, מסייעים להעלאת ההספק המרבי ב-7 כ"ס ל-113 בסך הכל. גם נתון המומנט זכה לחיזוק (של 0.5 קג"מ) ועומד כעת על 8.5 קג"מ. באירופה תשווק גם גרסה מופחתת הספק - 93 כ"ס בלבד.
שלדת ה-Z800 חדשה לחלוטין, ולמרות שהיא ממשיכה לעשות שימוש בצינורות פלדה, כעת היא בעלת מבנה חדש עם צינורות עבים יותר, כולל שלדת זנב חדשה לגמרי. בסיס הגלגלים התארך ב-5 מ"מ, הזרוע האחורית חדשה וארוכה יותר, וקוטר הדיסקים מלפנים גדל. העיצוב החדש של מיכל הדלק גרע מנפחו 1.5 ליטר (17 בסך הכל), לוח המחוונים חדש ודיגיטלי לחלוטין, וגובה המושב צמח בכס"מ. משקל ה-Z800 - כולל נוזלים - עלה בשני ק"ג ל-229 ק"ג בסך הכל.
מעניין לציין כי ה-Z החדש לא משלב מערכת בקרת אחיזה, מפות הצתה שונות או אלקטרוניקה מתקדמת מכל סוג. עם זאת, ה-ABS החשובה תקנית.
- הכתבה באדיבות אתר דו"גרי