האמריקאים קונים יותר מכוניות קטנות
עלייה במחירי הדלק והשקה של 25 דגמים חדשים בקטגוריה, הובילו לזינוק במכירות מכוניות קטנות ביבשת שאוהבת הכל - ובלבד שיהיה גדול
שוק הרכב האמריקאי יהפוך לשוק של מכוניות קטנות? זו בפירוש המגמה, לפחות אם בוחנים את נתוני המכירות של חודש ספטמבר, שפורסמו על-ידי סוכנות הידיעות בלומברג. מהנתונים עולה כי אחת מכל חמש מכוניות חדשות שנמכרו בספטמבר הייתה קטנה - כלומר מפלח המקביל בישראל למיני (קיה פיקנטו לדוגמה), סופר-מיני (כמו יונדאי i20) או משפחתית קומפקטית (פורד פוקוס למשל).
לא פחות מ-240 אלף מכוניות קטנות נמכרו בארה"ב בספטמבר, זינוק של 50% לקטגוריה הזו לעומת החודש המקביל אשתקד. מדובר בגידול הגדול ביותר מכל הקטגוריות, שהוביל את נתח השוק של הקטנות ל-20.2% מכלל המכירות - הנתון הגבוה ביותר מאז אוגוסט 2009, אז הביקוש לקטגוריה נופח בסיוע תוכנית הגריטה הממשלתית. מדובר גם בנתון קרוב מאוד לשיא שנרשם בשנת 1993 - 20.5%.
מרבית הדגמים בקטגוריה נהנו מזינוק מרשים במכירות: פורד פוקוס עלתה ב-91%, ורשמה יחד עם הפיאסטה את חודש המכירות הטוב ביותר בקטגוריה עבור פורד מזה שנים ארוכות, שברולט קרוז וסוניק עלו ב-97%, מכירות פיאט 500 זינקו ב-51%, סובארו אימפרזה ב-82%, הונדה סיוויק ב-57% וטויוטה קורולה ב-43%.
בין הסיבות העיקריות לעלייה בביקוש לקטנות, ניתן לציין את מחירי הבנזין באמריקה. אלו רשמו בספטמבר עלייה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, ועמדו על 3.78 דולר לגלון (כ-3.8 שקל לליטר). אנליסטים אמריקאים מעריכים כי מלבד סיבה זו, לעלייה אחראיות גם יצרניות הרכב עצמן - שהשיקו בשנה החולפת לא פחות מ-25 דגמים חדשים ומחודשים בקטגוריה, מרביתן טובות ומאובזרות מבעבר, מה שמסייע להסרת החסם הפסיכולוגי מרכישת רכב קטן.