אופניים במקום מכוניות - איטליה עוברת לדווש
קשה להאמין, אבל אחת המדינות היותר-מוטוריות בעולם המערבי, זונחת את המכונית ועוברת לאופניים. לראשונה מאז מלחמת העולם ה-2 נרכשו באיטליה יותר אופניים מכלי רכב ממונעים
האיטלקים במשבר כלכלי, נוטשים את הרכב הממונע ועוברים לאופניים. לראשונה מאז מלחמת העולם ה-2 רוכש הציבור האיטלקי יותר אופניים ממכוניות. כך על-פי נתונים שפורסמו לאחרונה בארץ המגף, מהם עולה כי במהלך 2011 נרכשו באיטליה 1.75 מיליון זוגות אופניים - צמיחה של 10% לעומת 2010. זאת בהשוואה ל-1.748 מיליון מכוניות - 20% פחות מ-2010.
הנתון מלמד כמובן גם על מצב כלכלי קשה, שכן נתון מכירות כלי רכב ממונעים באיטליה היה אשתקד הנמוך ביותר מאז 1964, בשיאה של התחדשות תעשיית הרכב במדינה.
עוד במדור האופניים של ynet:
- סובב תל אביב - הרוכבים כבשו את רחובות העיר
בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, יצרנית הרכב האיטלקית פיאט - בעידוד הממשלה המקומית - ניצלה את תנופת הצמיחה האיטלקית בכדי לשווק בהצלחה כלי רכב. שנות ה-50 וה-60 סימנו מעבר מאופניים וקטנועים, למכוניות נוחות ובטוחות יותר דוגמת פיאט 500 (שהושקה ב-1957) ו-600 (שנת 1955).
אלא ששורת מהלכים שביצעה ממשלתו הטרייה של מריו מונטי, מחליפו של סילביו ברלוסקוני, כמו-גם העלייה החדה במחירי הדלק, הובילו להמשך הירידה החדה במכירות רכב. האיטלקים, כך נראה, לא מתביישים לחזור ולדווש על אופניים כאמצעי תחבורה עיקרי.
המשבר באירופה, שפגע במדינות דרום היבשת במיוחד - בהן איטליה - הוביל לירידה חדה במכירות רכב. שווקי ספרד, צרפת ואיטליה נפגעו קשה במיוחד, ואיתם המכירות של מותגים מקומיים - בהם רנו, פיז'ו, סיטרואן ופיאט. למרות בקשות מצד תעשיית הרכב, ספק אם הממשלות הנאבקות במשבר ישיקו בעתיד הנראה לעין תוכניות משמעותיות לתמרוץ התעשייה, מה שעשוי להצביע על המשך התחזקות ענף האופניים - על חשבון המכוניות.