לראשונה בישראל: המטוס החסכוני בואינג 787
לראשונה נחת בארץ המטוס, שיכול לשאת גם 250 איש. המטוס, של חברת "אתיופיאן איירליינס", ימריא הלילה מישראל לטיסה נוספת, ועל סיפונו מאות בני אדם
ביקור ראשון של המטוס החסכוני בארץ הקודש: בנמל התעופה בן-גוריון נחת הלילה, בין יום שני ליום שלישי, מטוס בואינג ראשון מדגם 787. המטוס, של חברת "אתיופיאן איירליינס", הוא אחד משניים שרכשה חברת התעופה האתיופית, ונכנס לפעילות בשבועות האחרונים. הלילה הוא ימריא מישראל לאתיופיה ועל סיפונו מאות נוסעים.
בחירות בארה"ב 2012 - כל הדיווחים ב-CNN ו-ynet
עוד חדשות ב-ynet:
אורכו של בואינג 787 57 מטרים, ומוטת כנפיו 60 מטר. ה"דרימליינר" כולל יותר מ-100 מערכות שונות, ואחד היתרונות המשמעותיים שלו הוא היותו חסכוני בדלק, שכן צריכתו נמוכה ב-20 אחוזים מצריכת הדלק במטוסים אחרים בגודל זהה. כך הדברים גם בכל הנוגע לפליטת הגז - המטוס פולט גז בשיעור של 50% פחות ממטוסים אחרים בגודל זהה.
בואינג 787 כולל שלושה דגמים, ודגם ה"דרימליינר" 787-8 שהגיע לישראל נושא 250-210 נוסעים למרחקים של עד 8,500 ו-8,000 מיילים. גם עבור הנוסעים מדובר בחווית טיסה משופרת: גוף המטוס רחב יותר ב-38 סנטימטרים מזה של מטוסים בינוניים אחרים, ובעיצוב פנים המטוס הושקעה מחשבה רבה - החלונות גדולים יותר, התאורה משופרת ולחץ האוויר בתא הנוסעים גדול מכפי שנהוג במטוסים אחרים.
ניר דגן, המשנה למנכ"ל ארקיע, היה מעורב ברכישת ארבעה מטוסים מסוג זה על ידי חברת ג'ורדאש ארה"ב, שבבעלות משפחת נקש. ארבעת המטוסים הללו מיועדים להצטרף לצי המטוסים של ארקיע. "מדובר במטוס המיוצר מחומרים מרוכבים, מה שמוריד את משקלו, וגורם לו להיות יעיל, חסכוני וידידותי לסביבה", הסביר, "במטוס ישנן טכנולוגיות רבות המספקות לנוסעים חוויית טיסה שונה ומשופרת. גם מבחינת תפעול המטוס והטסתו
מדובר בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, וכך גם בטיחות הטיסה".
בחודש אפריל 2004 הושקה רשמית תוכנית ה-787 עם קבלת הזמנה מחברת התעופה היפנית All Nippon Airways. מאז, 56 לקוחות על פני חמש יבשות ברחבי העולם הזמינו 838 מטוסים מסוג זה. טיסת הבכורה של המטוס נערכה בשנת 2009, ובאוגוסט 2011 הוא נכנס לפעילות בחברת התעופה היפנית.