שתף קטע נבחר
 

מחליפו של אגסי: "כולנו עשינו טעויות בדרך"

מסיבת עיתונאים ראשונה לבטר פלייס בלי שי אגסי, האיש מאחורי מיזם הטענת המכוניות החשמליות, התאפיינה בניסיון לשדר עסקים כרגיל. מחליפו האוסטרלי של אגסי, אוון ת'ורנלי: נהפוך את המכונית החשמלית ליותר משתלמת

"הכל יכול להיות טוב, אבל צריך לפעמים לעשות שינוי". כך מתייחס מחליפו של שי אגסי בבטר-פלייס, אוון ת'ורנלי האוסטרלי, להחלטה להדיח את היזם מתפקיד המנכ"ל. לדבריו, "הדרך שבה התייחסו אל שי בכלי התקשורת (בישראל) הייתה מחפירה. אנחנו צוות, וכולנו עשינו טעויות. אבל אנחנו מתמקדים עכשיו בעתיד. התרומה של שי לחברה ולעולם, היא יוצאת דופן. עם הזמן אנשים יכירו בזה".

 

"התרומה של שי לחברה ולעולם יוצאת דופן" (צילום: AP) (צילום: AP)
"התרומה של שי לחברה ולעולם יוצאת דופן"(צילום: AP)

 

בהתייחסו לחזון שניסה אגסי לממש, לפיו סוללה ניתנת להחלפה היא פתרון שיקדם את הצלחת כלי הרכב החשמליים, מבטיח ת'ורנלי כי בטר-פלייס ימשיך לקדם את הפתרון בכל העולם. לדבריו, "כל היצרניות יודעות שהולכים לכיוון של כלי רכב חשמליים, אבל עד היום ההצלחה מוגבלת. הסיבה היא שצריך רשת (להטענה). כולם מחכים לראות אם נצליח לפתור את הבעיה - שהיא למכור הרבה מכוניות. יצרניות רבות אומרות שאם נצליח, הם ילכו על הפתרון הזה".

 

אלא שלמרות דברים אלה, ת'ורנלי גם מבהיר כי כוונת בטר-פלייס כעת היא לשמש ספק טעינה לכלי רכב חשמליים מכל סוג, ובעלי סוללות קבועות או מתחלפות. "אנחנו נשתף פעולה עם כולם", הוא מבטיח. "אנחנו נשרת כל אחד עם תקע. העבודה שלנו היא להפוך את המכוניות החשמליות ליותר משתלמות לצרכנים. את ההבטחה הזו אנחנו צריכים להגשים".

 

לדברי בכירים במיזם, מינוי ת'ורנלי - והכוונה להציע שירותי טעינה לכל דורש - מהווים שינוי מהותי באסטרטגיה של המיזם, שאמור להרחיב משמעותית את היקף שיתופי הפעולה בין בטר-פלייס וחברות שונות בתחום הרכב והאנרגיה.

 

אותם בכירים מסבירים ל-ynet כי במקום להתמקד בפתרון החלפת הסוללה, יתמקד המיזם מעתה בהצעת שירותי טעינה ותשתית לכל שותף או לקוח אפשרי. יש לציין כי כבר כיום, מציע המיזם באוסטרליה שירותי טעינה לכלי רכב שאינם מצוידים בסוללה מתחלפת, ואשר אינם נמכרים על-ידו.

 

"שי ימשיך להיות נר לרגלינו"

גם ת'ורנלי וגם מנכ"ל הפעילות בישראל, משה קפלינסקי, סירבו לספק תחזיות באשר להיקף המכירות הצפוי של המיזם. זאת, לאחר שלאורך השנים לא הצליחו אגסי ובטר-פלייס לממש את התחזיות שסיפקו. "החזון של שי ימשיך להיות נר לרגלינו", אומר קפלינסקי. "(אבל) אנחנו עושים הרבה התאמות לחזון". עד סוף ספטמבר, מכר המיזם פחות מ-500 מכוניות חשמליות בישראל, ועוד כ-200 בדנמרק.

 

לדבריו ת'ורנלי, בימים אלה משלים בטר-פלייס גיוס הון, שאמור לאפשר את המשך פעילותו בתקופה הקרובה. ראוי להזכיר כי מאז הוקם ב-2007, רשם המיזם הפסדי-עתק ביקף של קרוב ל-2 מיליארד שקל. על-פי הערכות, יגייס כעת המיזם כ-150 מיליון דולר.

 

ת'ורנלי גם מסביר כי במוקד פעילות המיזם בתקופה הקרובה יעמוד הניסיון להרחיב את שיתופי הפעולה של בטר-פלייס שותפים בינלאומיים משמעותיים - למשל יצרניות רכב או חברות אנרגיה. בנוסף, הוא מציין כי לאחר השלמת פריסת תשתית הטעינה והחלפת הסוללה בישראל, תתמקד הפעילות בשיפור השירות לצרכנים. עם זאת, ת'ורנלי או קפלן לא התייחסו לשינוי אפשרי בתמחור המכונית החשמלית, או חבילות השימוש המוצעות כיום ללקוחות בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוון ת'ורנלי: "הדרך שבה התייחסו אל שי מחפירה"
בטר פלייס: מהיום, בלי שי אגסי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים