שתף קטע נבחר
 

סוזוקי מחדשת בורגמן 650 וגם V סטרום 1000

קטנוע העל הוותיק של סוזוקי זוכה לשורת עדכונים לקראת 2013. וגם, דגם נוסף שאמור להתחרות בדרך כלשהי עם גל אופנועי תיור הרפתקה שגדל בלי הרף

 

בזמן שנישת קטנועי העל זכתה בשנים האחרונות למגוון מתמודדים חדשים, אשר מתחו את גבולות הקטגוריה לכל עבר, נשאר הסוזוקי בורגמן 650 מעט מאחור. למעשה, מאז הוצג לפני כעשור, לא עבר הקטנוע היוקרתי של סוזוקי שינויים מהותיים. בקלן הוצג סוף סוף מחליף ראוי.

 

 

המראה הכללי של הבורגמן 650 נותר דומה, אך הדגם המחודש זוכה ליחידות תאורה מעודכנות מלפנים ומאותתי Led המשולבים במעטפת קדמית חדשה. מאחור ישנה יחידת זנב חדשה הכוללת אף היא יחידות תאורה מעודכנות, ידיות ומשענת מורכב חדשות.

 

בסביבת הרוכב גם נעשו מספר שינויים, בראשם הדחתו של לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה ארכאית לטובת לוח חדש המתבסס על צמד מחוונים אנלוגיים בסיוע מסך מידע. בנוסף, ישנה נורית Eco האמורה לסייע לרוכב לאמץ דרכי רכיבה חסכונית.

 

מנוע הבורגמן הגדול נותר אותו טווין-מקבילי בנפח 638 סמ"ק, אך בסוזוקי טוענים לשינויים שהביאו לשיפור צריכת הדלק ב-15%. תיבת ההילוכים הרציפה בעלת אפשרות התפעול הידני עברה גם היא מספר שינויים. לפי סוזוקי, החיכוך בין המרכיבים קטן ב-35%. ה-ABS הפכה לתקנית החל מגרסת הבסיס.

 

האם השינויים המינוריים הללו יספיקו מול מתחרים חדשים ועתירי טכנולוגיה כמו הונדה אינטגרה וב.מ.וו C650GT? ממש לא בטוח. עם זאת, עם תג-מחיר אטרקטיבי יותר מהמוזכרים, יכול הבורגמן - שרכש לעצמו הרבה מאד מעריצים - להוות אלטרנטיבה זולה וראויה בהחלט.

 

כמו כולם, וכולם כמו GS

אופנועי תיור הרפתקני הם הדבר החם בשנים האחרונות. לא מפתיע לאור ההצלחה הפנומנלית של ה-R1200GS של ב.מ.וו, אשר יצר במו גלגליו ורווחיו, קטגוריה ענקית וסופר תחרותית ואיכותית. בקלן מוצגים כמובן R1200GS חדש, ק.ט.מ 1190 אדוונצ'ר חדש ודוקאטי מולטיסטראדה מעודכן - על כולם כבר דיווחנו.

 

 

אבל גם סוזוקי רוצה נתח מעוגת הרווחים, בדיוק כמו מוטוגוצי, טריומף, הונדה וימאהה אשר מחזיקים כבר בדגם ייעודי בקטגוריה. לכן חשפה החברה בגרמניה את ה-V-סטרום 1000 קונספט. השם כמובן מוכר, שכן מדובר באופנוע אותו שיווקה החברה בעבר. אך הוא נעלם מהשוק המקומי - כמו-גם מרוב שווקי אירופה לפני מספר שנים, בשוק האמריקאי לעומת זאת הוא עדיין נמכר, מבלי שעבר שינויים מהותיים מאז הצגתו ב-2002.

 

אין ספק כי הקונספט הוא קדימון לדור הבא של ה-V-סטרום, אשר שואב השראות עיצוב ורעיון - כך סוזוקי - מה-DR750S הקלאסי של סוף שנות ה-80. כן, אתם מכירים אותו אולי בכינוי DR Big. יכול להיות, אך כל מקרה, למרות כנף המקור הקדמית הגבוהה, קשה למצוא דמיון אמיתי ל-DR הקרבי, בפרט כאשר הקונספט מסתפק בחישוקים יצוקים וצמיגים בעלי פרופיל כביש טהור.

 

בסוזוקי לא מרבים בפרטים טכניים אך חושפים כי הקונספט מצויד במנוע V-טווין בנפח ליטר, כנראה פיתוח של המנוע שהוצב בקרבי ה-TL1000 הישן. יש גם שלדת אלומיניום, מזלג הפוך מתכוונן ומערכת בקרת משיכה. מהתמונות ניתן להבחין גם ב-ABS וקליפרים רדיאלים מלפנים. כמובן שהקונספט מצויד בכל סממני הז'אנר הכוללים סבל מאסיבי, מיגון גחון, מגני ידיים וזיווד מקיף. דגם סדרתי? כנראה לקראת 2014.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים