ארה"ב: מכונות שתייה יציינו את הקלוריות במשקה
האמריקנים נלחמים בהשמנה: בקרוב יציינו מכונות לממכר משקאות את הערך הקלורי של כל משקה וימליצו לכם להעדיף משקה דיאטטי. המהלך הוא חלק מתקנות חדשות של ה-FDA המחייבות יצרניות מזון להציג מידע על ערכים תזונתיים
אם אתם מבקרים בארצות הברית וחשים צמא, ינסו לשכנע אתכם להעדיף משקה דיאט: בקרוב יציגו חברות המשקאות קוקה קולה, פפסי וד"ר פפר יציגו את הערך הקלורי של מוצריהן במכונות לממכר משקאות קלים, וינסו "להבהיל" אתכם בערך הקלורי הגבוה של פחית משקה רגיל.
מכונות השתייה אחראיות לכ-13% מכלל מכירת המשקאות בארצות הברית. מחקרים שנערכו לאחרונה הראו כי אחד הגורמים המשמעותיים למגפת ההשמנה שם הוא לא רק הג'אנק פוד, אלא גם משקאות עתירי סוכר.
הסכנה במשקאות קלים:
- עוד 11 קילו בשנה: הקלוריות הרעות במשקאות קלים
למשל, פחית משקה כוללת כ-250 קלוריות, ושתייה של שש פחיות מגיעה לצריכה הקלורית המלאה הנדרשת לאדם בדיאטה.
לפני כשנה הוצאו תקנות חדשות בארצות הברית המחייבות רשתות מזון ומכונות לממכר מזון לציין את הערכים הקלוריים של המוצרים.
התקנות אמורות היו להיכנס לתוקף רק בשנה הבאה, אך חברות המשקאות הגדולות החליטו להציג את הערכים על המכונות כבר מעתה.
מינהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, ביקש לחייב את יצרניות המזון להציג את המידע התזונתי על שלט לצד המכונות, אולם חברות המשקאות החליטו ללכת צעד אחד קדימה ולציין זאת על המכונות עצמן, לצד המוצרים.
הערך הקלורי יצוין כאמור על כפתורי המכונות, שיכללו גם הודעה קצרה המזכירה לרוכשים כי הם מוזמנים לבחור במשקאות דלי קלוריות. המכונות יוצבו תחילה בשיקגו ובסן אנטוניו, ובהמשך בכל רחבי ארצות הברית.
בתוך כך, מנסות החברות להתמודד עם הצניחה במכירת המשקאות, ומתמקדות בפיתוח משקאות דיאטטיים נוספים ושיפור המשקאות הקיימים.
חברת קוקה קולה, למשל, החלה לציין את הערך הקלורי של משקאות דיאט בחזית המשקה כדי לעזור בשיווקם, ולא רק בטבלת ערכים תזונתיים המודפסת בצדו האחורי של המשקה.