האטום הזה לא צריך להדאיג: אריאל משדרגת
מכונית המסלול המרשימה של אריאל עוברת מתיחת פנים נוספת, 16 שנים אחרי שהושקה לראשונה. וכן, יש לה עוד יותר כוח
אריאל אטום (Ariel Atom), מכונית שהדהימה את עולם הרכב עם השקתה בשנת 1996 ונחשבת לאחת המכוניות המהירות בייצור סדרתי, עוברת רענון נוסף. 16 שנים אחרי שהושקה, ותחת הכינוי "אריאל דור 3.5", מקבלת מכונית הספורט שורה של עדכונים, במטרה להמשיך ולהיות בצמרת השאיפות של חובבי נהיגה ספורטיבית.
האטום היא מכונית דו-מושבית המיועדת לימי מסלול ותחרויות חובבים. ייחודה במבנה מרכב מינימליסטי, המציג שלדת צינורות חשופה כמעט לחלוטין. עם השנים שברה האטום שיאי מהירות, בהם אחד מהמדדים החביבים ביותר על עיתונות הרכב - האצה מ-0 ל-160 קמ"ש ובלימה עד לעצירה מוחלטת.
גרסה מוגדשת של המכונית, עם 300 כ"ס, ביצעה את המבחן הזה בזמן פנטסטי של 10.66 שניות, תוך שהיא מנצחת שורה של מכוניות ספורט ואף מכונית פורמולה 1.
כצפוי, גם מתיחת הפנים - הנוספת - של המכונית אינה משנה דרמטית את העיצוב. השינויים כוללים יחידות תאורה חדשות מלפנים, ותאורת לד למאותתים וליחידות התאורה האחוריות. בתא הנוסעים, שנותר חשוף לחלוטין (למעט שמשה קדמית זעירה שתוצע בתוספת תשלום), מותקן לוח מחוונים חדש. ניתן יהיה להזמין גם מד ביצועים, שיציג שלל נתונים, בהם זמן הקפה ועוד.
באריאל מצהירים גם על שיפורים לחוזק השלדה, בהשראת גרסת ה-V8 האימתנית (500 כ"ס) שהושקה בשנת 2008. האטום תמשיך להציע את אותו מנוע הונדה בנפח 2.0 ליטר עם 245 כ"ס, בעוד שהגרסה המוגדשת של אותו מנוע תפיק מעתה 315 כ"ס במקום 300 - תודות לשינויים למערכת היניקה, ניהול המנוע ומערכת הדלק.
אריאל לא מפרסמת מחיר של הדגם המחודש, אך הוא צפוי להיות דומה לזה של הדגם היוצא - החל מכ-30 אלף פאונד, או קצת פחות מ-190 אלף שקל. למרות שהיא מורשית לתנועה על כביש ציבורי ומוצעת גם עם הגה שמאלי, ספק אם נראה בקרוב את האטום גם בישראל.