יפאורה-תבורי: גם אנחנו נעלה מחירים
יצרנית שוופס, תפוזינה, ספרינג, מי עין גדי ו-RC קולה אינה נשארת אדישה להכרזות חברות המזון ומוצרי הצריכה, שיעלו מחירים בנובמבר, והחליטה להצטרף לחגיגה על גבו של הצרכן
חברת המשקאות יפאורה-תבורי מצטרפת לחגיגת עליית המחירים. אחרי יוניליוור, אסם, החברה המרכזית למשקאות וויטה פרי הגליל - גם יצרנית RC קולה וספרינג תעלה מחירים. קמעונאים קיבלו מיפאורה מחירון חדש, לפיו החברה מתכוונת להעלות את מחירי רוב מוצריה ב-1 בנובמבר, ככל הנראה בשיעור ממוצע הדומה לזה של המתחרה שלה, החברה המרכזית למשקאות, שתייקר את קוקה קולה ופריגת בכ-5.7%.
- עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים
- אחרי אסם ויוניליוור: ויטה פרי גליל מייקרת מוצרים
- אסם מעלה מחירי מוצרים: הקפה יתייקר ב-6%
- סערת החלב: המחירים יעלו ובסופר יש מחסור
לפי המחירונים החדשים שהגישה החברה, יתייקרו המוצרים הבאים: תפוזינה, רוב סוגי ספרינג, RC קולה, RC קולה דיאט, מיץ פז, משקאות קריסטל ושוופס. מה לא יתייקר? עין גדי 2 ליטר, סודה שוופס, תה ספרינג וספרינג קולקשן חמוציות. נראה, אם כך, שכשנה וחצי אחרי מחאת הקוטג', חברות המזון הגדולות מודיעות זו אחר זו על עליות מחירים - מבלי לחשוש מחרם צרכנים.
גם חברות הענק תנובה, טרה ושטראוס מתכננות עליית מחירים בנובמבר, לנוכח עליית מחיר החלב הגולמי. חברות מוצרי צריכה קטנות מתכוננות אף הן להעלאת מחירים, שכן עליית מחירי הדלק, החשמל, המים וחלק מחומרי הדלק השפיעו עליהן בצורה דרמטית יותר מאשר על החברות הגדולות, שמתחזקות שכבת שומן וכן לא נוטות להוריד מחירים כשמחירי חומרי הגלם יורדים.
עליות המחירים תלויות כעת באישור הקמעונאים, שנמצאים במילכוד. עד כה אלה התנגדו לעליות המחירים שדרשו הספקים. כעת, כשכל החברות פועלות להעלאת מחירים, נראה שלרשתות השיווק לא תהיה ברירה אלא להסכים לעליית המחירים, לפחות באופן חלקי. קמעונאי אמר ל-ynet: "נראה שאין ברירה אלא להסכים להעלאות המחירים. חברה אחת אנחנו יכולים להוריד מהמדף, אבל אי אפשר להוריד את כולן. ההמלצה היא לעבור למוצרים זולים יותר, גם אם המוצרים של החברות הקטנות התייקרו - הם יהיו זולים יותר. לא רוצה לקנות במבה? תקנה מתחרה זול".