אין סייעת אישית: ילד אוטיסט לא הולך לגן
הוריו של גדי בן ה-5, שלוקה באוטיזם קל, מסרבים לשלוח אותו לגן. הסיבה: בשל מצבו הוא זכאי לסייעת צמודה, אך בגן ילד אוטיסט אחר - ובמשרד החינוך איחדו את התקן. "לא מוכנים שאינטרסים כלכליים יפגעו בו". המשרד: הוא נפגע מכך
בזמן שחבריו מגיעים כול בוקר לגן, משחקים במשחקים ויושבים קשובים בשעת "הריכוז", גדי בן החמש מאזור המרכז עדיין יושב בבית וטרם פתח את שנת הלימודים. הסיבה: גדי אובחן בחופשת הקיץ כלוקה באוטיזם קל ולטענת הוריו הוועדות הרפואיות קבעו כי יש לשלבו בגן ילדים רגיל, אך בשל מצבו הרפואי הוא זכאי לסיוע של סייעת צמודה בכל שעות היום.
- בחירות בארה"ב 2012
- כל הכתבות של CNN ו-ynet
כתבות נוספות בערוץ החדשות
- בלילה: רקטות לדרום. הבוקר: עוד חיסול בעזה
- גלעד התמוטט בשיעור: "רק בני 16, והמוות הגיע"
- הפיצה הגיעה באיחור, המכסיקני רצח את השליח
עם זאת, לטענת ההורים, במשרד החינוך החליטו שכיוון שבגן יש ילד נוסף הלוקה בלקות דומה הרי שניתן לאחד משאבים ולהצמיד סייעת אחת לשני הילדים במקום סייעת צמודה לכול ילד.
הוריו של גדי זועמים על ההחלטה ומסרבים לשלוח את בנם לגן. "כשקיבלנו את הבשורה שגדי לוקה באוטיזם היינו בהלם ובשוק מוחלט, אבל אחרי כמה ימים של התאוששות החלטנו שאנחנו לא מוותרים ונלחמים שהוא יקבל את החינוך הטוב ביותר", הסביר האב.
לדבריו, גורמי המקצוע קבעו חד משמעית שהילד חייב סייעת צמודה כי הוא סובל מנכות חברתית. תפקידה של הסייעת הוא לעזור לילד ליצור אינטראקציה עם חבריו כי אחרת התקשורת שלו עם הילדים בגן עלולה להינזק ולגרום לו לתחושות תסכול והתפרצויות זעם. "אנחנו לא מוכנים שאינטרסים כלכליים ואיגום משאבים של משרד החינוך יפגעו בהתפתחות ובעתידו של הילד. מבחינתנו גן ללא סייעת צמודה זו לא סביבה בטוחה לילד ולכן אנחנו מעדיפים שהוא יישאר בבית".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מעניק מעטפת חינוכית ורגשית רחבה לצורך קליטתם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים במסגרת רגילה. המעטפת החינוכית כוללת שורה של אנשי מקצוע (מהתחום הפדגוגי, הפסיכולוגי והרפואי) אשר מטפלים בילד. בעניין זה יצוין כי הסייעת מהווה גורם אחד מתוך כלל הגורמים אשר פועלים לקידומו של הילד".
"במקרה הנדון", נמסר, "שובץ הילד בגן ילדים אותו מנהלת גננת שילוב אשר מומחית בתחום הלקות של הילד. כמו כן, במסגרת איגום המשאבים של הגן הועמדו לרשות הילד 35 שעות סיוע. הילד מלווה על ידי מומחה בתחום, כאשר המשרד יוסיף על פי הנדרש אנשי מקצוע נוספים רלוונטיים. במשרד מציינים כי שהותו של הילד מחוץ למסגרת מונעת ממנו את קבלת סל הטיפולים הנדרש לקידומו".
גדי נשאר בבית
מומלצים