צ'ייסר עם הבוס: איך להתנהג באירוע חברה?
החברה אירגנה מסיבה גדולה לעובדים ולמנהלים - האם אפשר לשתות עם המנכ"ל או שצריך לשמור על הדיסטנס הרגיל? מה צריך ללבוש? ומה יקרה אם נשתכר? מנכ"ל קבוצת מיתוס גדי דקל עוזר לנו לעשות סדר בדברים
זה קורה אחת לכמה זמן בחברות רבות: עושים אירוע גדול לכל העובדים יחד עם המנהלים. יש מי ששוכר אולם ענק ויש מי שעושה זאת בבית של חבר הנהלה, אבל תמיד ימצאו סיבה לחגוג. האם אפשר לראות באירוע זה את מה שכולנו זוכרים מימי הטירונות כ"שבירת דיסטנס" בסוף מסלול? או שאולי זה רצף וחלק בלתי נפרד מהתעסוקה שלנו?
עוד בקריירה :
- סיפורו של יזם: ממרפסת בת"א לתחרות בלונדון
- אילו נתונים המעסיקים מחפשים עליכם ברשת?
- לאו דווקא תואר: איפה אפשר ללמוד מקצוע?
אירועי חברה, בניגוד לאירועי לקוחות, מתאפיינים באווירה משפחתית ומשוחררת. מצד שני, יום אחרי שמשתכרים ביחד - חוזרים לעבוד כאילו כלום לא קרה. גדי דקל, מנכ"ל חברת מיתוס הפקות המתמחה בהפקת אירועים ושיווק חווייתי, עזר לנו להבין מה מותר ומה אסור לעשות באירועי חברה וכיצד מקובל לנהוג.
לשתות צ'ייסר עם הבוס - מותר?
"לשתות עם הבוס באירוע שמציע את זה, זה חלק מהעניין ובהחלט מומלץ. יחד עם זאת צריך לעשות זאת במידה. כך לדוגמה, אם יש יום כיף שמציע אלכוהול, זה בהחלט לגיטימי כל עוד זה נעשה בסיטואציה המתאימה".
"יחד עם זאת, בארגונים גדולים, העובד הפשוט על פי רוב לא ייגש למנכ"ל, אלא לבוס הישיר או לראש האגף. פגישה של מנהל ארגון גדול עם עובדים זוטרים תגיע על פי רוב מצד המנכ"ל".
מותר לי לגשת לבוסים הגדולים?
"אירועים מעין אלו, זו הזדמנות של העובד להתקרב למנהלים. מידת האינטראקציה תלויה ברצון של שני הצדדים לייצר מפגש. העובד צריך להתנהל חכם במצבים אלו ומנהלים ידעו בדיוק איך להתקרב לעובד מסוים או לעובדים מסוימים אם ירצו לעשות זאת".
מה יקרה אם אני אשתכר באירוע?
תשובתו של דקל פשוטה למדי: "אתה פשוט תצא אידיוט. חשוב תמיד לחשוב על יום המחרת".
מה צריך ללבוש לאירוע שכזה?
"עניין הלבוש הוא נגזרת ישירה של אופי האירוע. אם זה אירוע רשמי עם ארוחת ערב ובני זוג, ברור שצריך לבוא בלבוש פורמלי. אם מדובר באירוע של חברה רצינית עם אורחים מחו"ל, יתכן שצריך אפילו חליפה. מנגד אם מדובר ביום כיף בחוץ או בחוף הים, צריך לבוא קייצי ומשוחרר".
הצד של המעסיק החוגג
יש קווים שלא רצוי לחצות גם מצידם של מארגני הארוע, כדי שהטעם הטוב שיוותר אחריו יעשה חשק לעוד אחד. אירוע חברה, בדיוק כפי שהוא יכול להוות הצלחה ארגונית, עשוי לשמש גם כחרב פיפיות. בעזרתו של דקל, ניסינו לרכז את כללי העשו ואל תעשו באירוע במספר נקודות:
המנכ"ל תמיד יהיה מנכ"ל - גם אם המנכ"ל שלכם "מסתחבק", זה לא אומר שצריך לתפור לו בכוח תפקיד פרימה בלרינה. המנכ"ל, בהתאם לרוח החברה ובעיקר בהתאם לאופיו, יכול להשתלב נהדר בחלק הבימתי, אך חשוב להקפיד על מידה. בסופו של האירוע המנכ"ל חוזר (או לפחות שואף לחזור) לכסאו.
העובד צועד על קיבתו - אוכל לא חייב להוות את מרכזו של כל אירוע. נכון שהישראלי הממוצע נהנה בעיקר מהשפע ונכון שיש כאלו ששופטים אירוע רק לפי האוכל, אבל זה לא הכל - עדיף להשקיע בתוכן ובאמנים במקום בעוד מנה.
בנוסף, חשוב מאד להתאים את סוג האוכל לאופי האירוע ולקהל עובדי החברה שלכם. אם מרבית הקהל הם גברים קרניבורים, לא מומלץ לצאת בניסוי קולינרי על טהרת הטבעוני, אפילו אם המנכ"ל אוכל רק מן הצומח. שיטת מלצרים מסתובבים, עמדות קטנות המגישות בכלים מיוחדים, בר עשיר וקינוחים מעוררי תאבון בזכות צבע וגוון - יכולים להוות פתרון מעולה.
זוגות או יחידים? עליכם לשאול את עצמכם שתי שאלות מהותיות. הראשונה - יש לכם תקציב? יש לזכור כי מרכיבים כמו קייטרינג, מקום ואמן, נגזרים לא פעם באופן ישיר מכמות המשתתפים - המכפלה פשוטה, ולפעמים כואבת.
שאלה שנייה וחשובה לא פחות - מהי מטרת האירוע? האם מדובר באירוע גיבוש או באירוע תמריץ שנועד להשיק תוכנית יעדים? בהתאם, יש לשקול האם בן או בת הזוג לא יהפכו לנטל עבורכם "ויגנבו" מכם את תשומת הלב.
מצד שני, אם מדובר באירוע בסגנון יום כיף, או באירוע "תשורה" לעובדים על הישג יוצא דופן, הרי שלבני/ות הזוג דווקא תפקיד חיוני היוצר מוטיבציה ומעורר גאווה בקרב העובדים.
איפה ועם מי? סוגיית המקום נגזרת מתוכן האירוע, הרכב המוזמנים (עם או בלי בני/ות זוג) ושעת ההזמנה. גם אופן ההגעה - עצמאי או באוטובוסים - משפיע. בנוסף, על המקום להתאים לקהל, להשרות אווירה נכונה ולהעניק את הטאץ' הנדרש.
בנושא בחירת האמן המופיע, יש להקפיד ולהיות מעודכנים, וחשוב לא פחות - להתאים אותו לאווירה הכללית באירוע ולטעם של המכנה המשותף הרחב. זכותו של המנכ"ל להעדיף אמן זה או אחר כטעם אישי, אבל שלא יכפה את דעתו.