ריח פריימריז? משרד ההסברה למען המתנחלים
מיד אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות, בלי מכרז, מיהר שר ההסברה להשיק קמפיין לשיפור התדמית של ההתיישבות והמתנחלים בעולם. העלות: כמיליון שקל. בשלום עכשיו מוחים: "הממשלה הפכה למשרד היח"צ של מועצת יש"ע"
על רקע הבחירות המתקרבות לכנסת והפריימריז בליכוד, יזם משרד ההסברה קמפיין שמטרתו שיפור תדמיתם בעולם של המתנחלים בפרט ושל ההתיישבות ביהודה ושומרון בכלל. עלות הקמפיין תהיה כמיליון שקלים והוא יורכב מפעילות הסברתית מקוונת ולא מקוונת שקשורה בפעילות של מובילי דעה, בלוגרים ופעילים בולטים ברשתות החברתיות בישראל ובחו"ל.
- בחירות בארה"ב 2012
- כל הכתבות של CNN ו-ynet
כתבות נוספות בערוץ החדשות של ynet:
- צה"ל תקף חוליית משגרים, שני מחבלים נהרגו
- על רקע החקירה: אשת הרב פינטו ניסתה להתאבד
- מתכנני חיסול דומרני: "הלוואי ושלום היה פה"
בראש המשרד עומד אחד השרים הפופולריים ביותר בקרב המתנחלים, יולי אדלשטיין, ומן הסתם הקמפיין לא יזיק לו בפריימריז המתקרבים בליכוד. המסמכים הקשורים בפעילות הוגשו לחשב הכללי זמן קצר לאחר הודעתו של ראש הממשלה על הקדמת הבחירות. במסגרתם ביקשו אנשי משרד ההסברה לאפשר להסתדרות הציונית לערוך את הקמפיין ללא מכרז.
על פי הפנייה, מטרת הקמפיין היא "לחזק את הלגיטימיות של שטחי הגבולות והסביבה" על רקע "התקפות על ישראל סביב שטחי המחלוקת וגבולותיה של המדינה".
הבקשה מציינת שהמתנחלים מוצגים כ"קבוצה אלימה, כובשת ודורסת". ישראל, נטען, נתפסת כמדינה לא לגיטימית השולטת בכוח בשטח במחלוקת.
בעקבות זאת מסר מזכ"ל תנועת "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר: "הממשלה מבזבזת כסף ציבורי על מנת להצדיק את המשך מדיניות ההתנחלויות ושיפור תדמית המתנחלים בעולם. הממשלה הפכה למשרד הפרסום של מועצת יש"ע והכול מתקציב ציבור ומכיסם של כלל אזרחי ישראל. גם בימים של קיצוצים, לשפוך כסף על תדמיתם של המתנחלים תמיד אפשר".
ממשרד ההסברה והתפוצות נמסר בתגובה: "מדובר בפרויקט המבקש ליזום פעילות פרו-אקטיבית על מנת לחשוף את המציאות הישראלית המורכבת למובילי דעת קהל בחו"ל ולסייע בכך לשיפור דימויה של ישראל בעולם. הפעילות הולמת את אסטרטגיית הדיפלומטיה הציבורית שגיבש המשרד. הפעילות פונה למטרת הבאת משלחות מחו"ל לסיורים בכל הארץ, לרבות באזורי העימות ובמוקדי ההתיישבויות העומדים במרכז פעילות הדה-לגיטימציה המתקיימת כיום נגד ישראל".
Read this article in English