הישג ירוק להונדה: מכרה מיליון היברידיות
זה לקח כמעט 13 שנה: הונדה מכרה מיליון מכוניות כלאיים ברחבי העולם, מאז הציגה את ההיברידית הראשונה שלה בסוף שנת 1999. מתוכן 7,486 נמכרו בישראל
הונדה מכרה מיליון מכוניות כלאיים, והפכה לשנייה בעולם שמגיעה להישג המרשים. 13 שנים אחרי שהציגה לראשונה ביפן את האינסייט (נובמבר 1999), היצרנית מודיעה על חציית קו שבע הספרות - מתוכן 7,486 מכוניות נמכרו בישראל.
ההישג המרשים מגיע שש שנים אחרי שהיריבה המושבעת, טויוטה, הפכה בשנת 2007 ליצרנית הרכב הראשונה שעברה את רף מיליון המכוניות ההיברידיות. בחודש מאי השנה טויוטה הודיעה על חציית קו הארבעה מיליון, ובאותה נשימה הצהירה כי בכוונתה למכור מיליון מכוניות כלאיים בשנה - הישג חסר תקדים, שמגיע זמן קצר לאחר שהפריוס מתוצרתה הצליחה להתברג לצמרת המכירות העולמית.
הונדה השיקה לראשונה את האינסייט בשנת 1999, שנתיים אחרי הדור הראשון של טויוטה פריוס. כמוה, האינסייט הייתה אז מכונית נישה בעלת עיצוב מוזר, תג מחיר גבוה ויכולת בינונית. עם השנים, היא שופרה משמעותית, הפכה נגישה יותר לקהל הרחב והשפיעה רבות על דגמים אחרים של המותג.
מאז היצע מכוניות הכלאיים של הונדה גם התרחב, וכיום הוא כולל שורה של דגמים - בהם גרסאות כלאיים של מכוניות קיימות (למשל ג'אז, סיוויק ואקורד בחלק משווקי ארה"ב ואירופה, ודגמים נוספים ביפן). גם האינסייט עדיין נמצאת בייצור, כיום כדגם שגרתי יותר מהדור הראשון. הונדה היא גם היצרנית היחידה בעולם כיום שמציעה רכב כלאיים ספורטיבי עממי (CR-Z), עם תיבת הילוכים ידנית.