מודעות לסרטן השד: חיפה ובת ים נצבעו בוורוד
כמדי שנה, מוארים בניינים בוורוד כחלק מקמפיין עולמי של חברת הקוסמטיקה אסתי לאודר. בשנה ה-13 לקיומו של פרויקט האור הוורוד, נבחרו להצטרף בניין אוניברסיטת חיפה ומגדל המגורים נוה נוף בטיילת בת ים - הגבוה ביותר בישראל
לרגל חודש המדעות לסרטן השד: בניין אוניברסיטת חיפה ומגדל המגורים נוה נוף בטיילת החדשה בבת ים יוארו הערב (ג') בוורוד, כחלק מקמפיין העלאת מודעות למחלת סרטן השד, המשותף לקבוצת החברות אסתי לאודר והאגודה למלחמה בסרטן.
עוד כתבות על סרטן השד ב-ynet:
- חלית בסרטן השד? 11 החלטות שצריך לקבל
בניין אוניברסיטת חיפה ומגדל המגורים נוה נוף בטיילת החדשה בבת ים, מצטרפים למאות האתרים בעולם שהוארו בשנים האחרונות במהלך חודש המודעות לסרטן השד, ביניהם אמפייר סטייט בילידינג בניו יורק, מרכז רוקפלר בניו יורק, בית האופרה בסידני אוסטרליה, מגדל טוקיו ביפן, מגדל אייפל, טירת שונבורן ועוד.
סרטן השד: שכיחות המחלה בישראל עלתה
רק השבוע פורסמו נתונים חדשים של האגודה למלחמה בסרטן, לפיהם חלה עלייה במספר מקרי סרטן השד בישראל וכעת מדובר באחת מ-7.5 נשים, לעומת אחת משמונה בשנה שעברה שעלולות לחלות במחלה. בנוסף, עולה מהנתונים כי נשים שחלו בסרטן השד הן בעלות סיכון מוגבר בשיעור של 24% לחלות שוב.
על פי הנתונים, ישנן כ-19 אלף נשים שאובחנו כחולות בסרטן השד בין השנים 2005-2009. בשנת 2009 אובחנו 4,005 חולות חדשות. עיקר התחלואה בסרטן חודרני של השד נצפתה בנשים מעל גיל 50, והן 80% מכלל החולות היהודיות.
באגודה למלחמה בסרטן מציינים כי ניתן למנוע יותר מ-5,000 מקרי מוות על ידי אימוץ אורח חיים בריא וגילוי מוקדם של המחלות השכיחות. למרות זאת, הם מדגישים, כשמדובר בגילוי מוקדם של סרטן השד בקרב נשים צעירות, בנות פחות מ-50, אין להן מענה מוכח.
20 שנה לקמפיין המודעות הבינלאומי
השנה מציינים באסתי לאודר העולמית 20 שנה לקמפיין המודעות הבינלאומי לסרטן השד עם הסיסמה "אומץ להאמין בעולם בו סרטן השד כבר לא קיים". בשנת 1992 יצרה הגב' אוולין לאודר, שנפטרה השנה, סגנית נשיא בכירה של קבוצת החברות אסתי לאודר, בשיתוף עם המגזין SELF את הסרט הורוד והחלה את קמפיין המודעות אשר מתקיים היום בלמעלה מ- 70 מדינות, והפיץ עד כה למעלה מ- 110 מיליון סרטים ורודים ומיליוני חוברות מידע חולקו ברחבי העולם, וגייס מיליוני דולרים למחקר למציאת תרופה.
בשנת 2000 הרחיב קמפיין המודעות לסרטן השד את מאמציו והשיק את היוזמה העולמית להארת אתרים כדי להפיץ את מסר הצלת החיים בדרך חדשה, מרגשת ודרמטית. במסגרת הפרויקט הוארו בשנים האחרונות מדי חודש אוקטובר אתרים שונים בישראל, ביניהם: יפו העתיקה, גשר המיתרים בירושלים, מגדלי עזריאלי בתל אביב, מגדל דוד בירושלים, היכל הספר בירושלים, מגדל שלום בתל אביב, מגדל אביב ברמת גן, המגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון ובניין עיריית תל אביב.
בשנת 2010 נכנס פרויקט ההארה לספר השיאים של גינס תחת הכותרת "כמות האתרים הגדולה ביותר המוארים למען מטרת צדקה", כאשר ישראל השתתפה בקביעת השיא העולמי עם ההארה של יפו העתיקה.
במסגרת הקמפיין הפועל כיום ביותר מ-70 מדינות גויסו מעל 35 מיליון דולרים למימון 140 מענקים של הקרן למאבק בסרטן השד למחקר רפואי. השנה בלבד גייס הקמפיין 12 מענקי מחקר ברחבי העולם.
מטרת הפרויקט: "להעלות מודעות בקרב נשים"
אורן רווח, מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל אמר כי המטרה של הארת הבניינים היא אחת והיא חשובה מכל: "להזכיר לכמה שיותר נשים בישראל כי בדיקה מוקדמת מצילה חיים. המלחמה בסרטן השד היא אפשרית וכדי לנצח צריך להעלות את המודעות בקרב הנשים".
הוא הסביר למה נבחרו הבניינים השנה: השנה בחרנו להאיר שני מוקדים מרכזיים. בניין אוניברסיטת חיפה כיוון שהוא חולש על אזור הצפון כולו ומי שנוסע בכבישים הסמוכים לעיר רואה אותו כבר מרחוק ומגדל המגורים הגבוה בישראל, מגדל נוה נוף בטיילת החדשה בבת ים המתנשא לגובה 170 מטר, בן 42 קומות".
נשיא אוניברסיטת חיפה עמוס שפירא אמר כי: "אוניברסיטת חיפה גאה לקחת חלק בפרויקט חשוב זה, שמטרתו העלאת המודעות למלחמה בסרטן. באוניברסיטת חיפה, כמו גם במוסדות אקדמיים אחרים בארץ ובעולם, עומלים על חקר המחלה, הבנתה והדרך להילחם בה, מתוך ההבנה שמחקר אקדמי הוא המפתח לניצחון על המחלה. אני גאה לעמוד בראש מוסד אקדמי שנוטל חלק במאמץ מחקרי בינלאומי בתחום זה".