יש רנו קליאו חדשה? הישנה מסרבת להיפרד
למרות שדור רביעי לסופר-מיני הצרפתית הוצג זה עתה, הדור השני והעתיק ממשיך להתגלגל מפס הייצור. איך משכנעים את הציבור שמדובר עדיין במכונית חדשה? מכסים אותו בתחפושת עדכנית
אפשר להחליף אותן, מותר לפסיק לשווק אותן ברוב העולם, וצריך לשחרר מדי פעם דורות חדשים. אבל רנו קליאו ישנות מסרבות למות - וזו עובדה.. שכן הדור השני של הקליאו, אשר שווק בישראל בין 1998 ל-2006, הוחלף בדור שלישי, המשיך להימכר באירופה עד לראשית השנה והוחלף כעת בדור רביעי, עדיין מיוצר ואף משווק. לפחות בדרום אמריקה, שם הוא אף זוכה למתיחת פנים.
וכך נולדה הקליאו מרקוסור (Mercosur), מתיחת פנים מספר מי-יודע-כמה של הדור השני. הכינוי ניתן אגב על-שם הסכם סחר חופשי בין אורוגוואי, ארגנטינה, ברזיל, ונצואלה ופראגוואי, שנחתם בשנות ה-90.
מתיחת הפנים מנסה להעניק לקליאו הנושנה את העיצוב העדכני של רנו, ובפרט דימיון לדור הרביעי של הקליאו - שהושק בתערוכת פריז לפני שבועות ספורים. הצרפתים לא מציינים אילו מנועים יוצעו בדגם המחודש, אך ניתן לצפות ליחידות כוח מיושנות דוגמת מנועי ה-1.4 ו-1.6 ליטר ששווקו מאז הקליאו דור שני הושקה ב-1998.
פרטים נוספים על המרקוסור יתפרסמו בשבוע הבא בתערוכת סאו פאולו, ברזיל. לישראל היא לא צפויה להגיע - כמו הקליאו קמפוס ששווקה במקביל למחליפתה באירופה אך לא בישראל, גם המרקוסור תישאר קוריוז שנפגוש בחופשה הבאה שלנו בדרום-אמריקה.