שתף קטע נבחר
 

10 הכי חסכוניות בדלק, ואין לכם סיכוי לרכוש אותן

מחירי הדלק המאמירים דוחקים ישראלים רבים לחיפוש אחר מכונית חסכנית. הכנו עבורכם רשימה מפורטת של החסכוניות ביותר בעולם, אך מעטות מהן מגיעות לישראל. הסיבה: שיטת מיסוי שאינה מתגמלת מנועי דיזל קטנים. כך או אחרת, קבלו גם מדריך קצר לחסכון בדלק

קבלו נתון שעשוי להפתיע אתכם - המכוניות החסכוניות ביותר בעולם שאינן משווקות כאן, מצויידות במנועי דיזל. כולן, אם לא היינו ברורים מספיק. המנוע הזה, שעבר בשנים האחרונות שורה של שיפורים שונים ומשונים, דומה לאבותיו רק מבחינת נוזל הסולר שמשמש לו ספק אנרגיה.

 

תשכחו ממנועים מטרטרים, מעשנים, חלשים ורועדים. הדיזלים המודרניים מציעים הרבה יותר כוח, עידון וביצועים, ומשמעותית פחות זיהום אוויר ותצרוכת דלק. לא במקרה הם נהנים מפופולאריות אדירה באירופה. שכן למעלה ממחצית המכוניות הנמכרות ביבשת הקלאסית, מתודלקות בסולר.

 

עוד בערוץ הרכב של ynet:

 

הסוד לחסכון אמיתי? מכוניות דיזל - שמשרד האוצר לא מחבב (צילום: AFP) (צילום: AFP)
הסוד לחסכון אמיתי? מכוניות דיזל - שמשרד האוצר לא מחבב(צילום: AFP)

 

בישראל, המצב שונה. אפליה קיצונית ולא בהכרח מובנת מבחינת מיסוי, תוצאה של מדיניות ארוכת שנים של פקידי משרד האוצר בגיבוי שרים וראשי ממשלה, הובילה לכך שמכוניות דיזל - חסכוניות ככל שיהיו - יקרות מדי לארנק הישראלי, זה שממילא נדרש לשלם מחירים גבוהים במיוחד עבור ה"זכות" לנהוג במכונית חדשה. אפילו לחץ מצד יבואניות הרכב, להן אינטרס ברור בנושא (בעיקר אלו שמייצגות יצרניות אירופיות המתמקדות בדיזל), לא עזר.

 

רשימת הכי קטנות-חסכוניות. לא אצלנו

1. קיה ריו - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.1 ליטר, 75 כ"ס: 31.25 ק"מ לליטר

2. אופל קורסה - סופר-מיני, שלוש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.3 ליטר, 95 כ"ס: 30 ק"מ לליטר

3. סיטרואן C3 - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.4 ליטר, 68 כ"ס: 29.4 ק"מ לליטר

-. סקודה פאביה-סיאט איביזה - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.2 ליטר, 75 כ"ס: 29.4 ק"מ לליטר

-. רנו טווינגו - מיני, שלוש דלתות וארבעה מושבים, טורבו-דיזל, 1.5 ליטר, 86 כ"ס: 29.4 ק"מ לליטר

 

אלפא רומיאו מיטו דיזל = 28.6 ק"מ לליטר ()
אלפא רומיאו מיטו דיזל = 28.6 ק"מ לליטר

 

6. אלפא רומיאו מיטו - סופר-מיני, שלוש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.3 ליטר, 85 כ"ס: 28.6 ק"מ לליטר

7. פורד פיאסטה - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.6 ליטר, 95 כ"ס: 27.8 ק"מ לליטר

-. שברולט סוניק - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.3 ליטר, 95 כ"ס: 27.8 ק"מ לליטר

-. פיאט פונטו - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.3 ליטר, 85 כ"ס: 27.8 ק"מ לליטר

10. יונדאי i20 - סופר-מיני, חמש דלתות, חמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.4 ליטר, 90 כ"ס: 27 ק"מ לליטר

 

החשמלית של מיצובישי. בישראל אין חשמליות קטנות (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
החשמלית של מיצובישי. בישראל אין חשמליות קטנות(צילום: הלל פוסק)

 

גם חשמל

באירופה כבר מוצע - שוב, בניגוד לישראל - מבחר גדול ומכובד של מכוניות חשמליות, חלקן מיצרניות זעירות - בעיקר בצרפת - המציעות כלי רכב עירוניים בלבד. יצרניות הרכב הגדולות מציעות מספר דגמים, בהם בולטים סמארט פורטו חשמלית עם טווח נטול בנזין של 115 ק"מ, מיצובישי i-MiEV (גם כפיז'ו איון וסיטרואן C-זירו) עם טווח של 130 ק"מ, ורנו טוויזי וזואי עם טווח של 100 ו-160 ק"מ בהתאמה.

 

ואצלנו במזרח התיכון?

בשוק הישראלי מוצע, שלא במפתיע, מבחר דל יחסית של מכוניות קטנות חסכוניות באמת, רובן עם מנוע בנזין. אלו הבולטות שבהן:

 

1. סיטרואן C3 - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.6 ליטר, 92 כ"ס: 27.8 ק"מ לליטר, 114 אלף שקל

2. טויוטה יאריס הייבריד - סופר-מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, בנזין-חשמל, 1.5 ליטר, 100 כ"ס: 27 ק"מ לליטר, 115 אלף שקל

3. פיאט 500 טווין-אייר - מיני עם 3 דלתות ו-4 מושבים, מנוע טורבו-בנזין בנפח 0.9 ליטר, 85 כ"ס: 25 ק"מ לליטר. מחיר - 100 אלף שקל 

  

סיטרואן C3. אלופת החסכון בישראל, עם מנוע דיזל כמובן (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
סיטרואן C3. אלופת החסכון בישראל, עם מנוע דיזל כמובן(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. הונדה אינסייט - משפחתית קטנה, חמש דלתות וחמישה מושבים, בנזין-חשמל, 1.4 ליטר, 98 כ"ס: 24.3 ק"מ לליטר. 135 אלף שקל

5. קיה פיקנטו - מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, בנזין, 1.0 ליטר, 69 כ"ס: 23.8 ק"מ לליטר. 63 אלף שקל

-. פיאט פנדה - מיני, חמש דלתות וחמישה מושבים, טורבו-בנזין, 0.9 ליטר, 85 כ"ס: 23.8 ק"מ לליטר. 80 אלף שקל 

7. פיאט קובו - מסחרית זעירה, חמש דלתות, חמישה מושבים, טורבו-דיזל, 1.3 ליטר, 75 כ"ס: 23.3 ק"מ לליטר. 105 אלף שקל

 

פיאט קובו. מסחרית קטנה וחסכונית במיוחד ()
פיאט קובו. מסחרית קטנה וחסכונית במיוחד

 

8. סמארט פורטו - מיקרו, שלוש דלתות, שני מושבים, בנזין, 1.0 ליטר, 61 כ"ס: 23.25 ק"מ לליטר. 110 אלף שקל

-. סיטרואן C1 - מיני, חמש דלתות, ארבעה מושבים, בנזין, 1.0 ליטר, 68 כ"ס: 23.25 ק"מ לליטר. 62.5 אלף שקל

10. טויוטה אייגו - מיני, חמש דלתות, ארבעה מושבים, בנזין, 1.0 ליטר, 68 כ"ס: 22.7 ק"מ לליטר. 68.5 אלף שקל

 

כמה הערות והבהרות

המכוניות בכתבה שייכות לקטגוריות המיקרו, מיני וסופר-מיני בלבד. הסיבה: אלה בדרך כלל המכוניות המצויות ברשימת האלטרנטיבות של מחפשי רכב חסכוני עד כמה שניתן.

 

בנוסף, את נתוני תצרוכת הדלק המוצגים בכתבה מפרסמות יצרניות הרכב. הנתונים בשימוש רגיל יהיו משמעותית פחות מרשימים. מה נתון תצרוכת הדלק המדויק? הוא תלוי נהג ותוואי נסיעה, אם להזכיר שני משתנים חשובים

 במיוחד. ויש כמובן גם השפעה לטמפרטורת העבודה של המנוע, מספר הנוסעים ומשקל המטען המרכיבים את משקל הרכב, איכות הדלק ונוזלי הסיכה, פקקי תנועה, רוחות ועוד. לכן, מעשית לא ניתן לקבוע נתון שיהיה מדויק עבור כל נהג.

 

ויש כמובן את עניין הכסף. לפני רכישה חשוב לבדוק מה פער המחיר בין גרסה חסכונית ל"רגילה" של אותו רכב, ולשקלל האם ההשקעה הנוספת בכלל משתלמת. למשל, עלות תדלוק רכב בו תנהגו 17 אלף ק"מ, בצריכה ממוצעת של 20 ק"מ לליטר, עומדת כיום על 6,766 שקל (7.96 שקל לליטר). גרסה רגילה של אותו רכב עשויה לצרוך 12 ק"מ לליטר, ולכן תהיה עלות הדלק שלה 11,276 שקל.

 

נתונים אלה - העשויים להתייחס למספר גרסאות "רגילות" או היברדיות של אותו דגם, מלמדים על פער של 4,500 שקל דלק בכל שנה. אם תקחו טויוטה יאריס היברידית שעולה 11 אלף יותר מגרסתה הרגילה, תהפוך הרכישה רווחית תוך שנתיים ושלושה חודשים.

 

כמובן שאם אתם נוהגים רק 10,000 ק"מ בשנה, נתון הגיוני למשתמשים ברכב לתנועה עירונית בעיקר, יהיה ההפרש נמוך יותר - כ-2,600 שקלים בשנה. תוך כמה זמן "תחזירו" כך את תוספת המחיר למכונית היותר-חסכונית? כארבע שנים ומספר חודשים.

 

5 עצות פשוטות לחסכון בדלק

רבים מתלוננים - ובצדק - כי אינם מצליחים להגיע לתצרוכת הדלק המרשימה עליה מצהירה יצרנית הרכב אותו רכשו. העניין הוא, שרק מעטים עושים את שנדרש כדי להגיע לתצרוכת דלק מיטבית. עבורם, ולא רק, הנה חמש עצות זהב לחסכון בדלק.

 

1. סעו תמיד עם המשקל המינימלי ההכרחי - אתם לא זקוקים לזה כרגע בתא המטען? הוציאו את זה ומיד. הפחתת משקל מסייעת להאיץ באופן פחות בזבזני בנסיעה עירונית.

2. בדקו לחץ אוויר בצמיגים - צמיג לא מנופח אינו רק פחות אוחז ומתבלה מהר יותר, הוא גם מביא לתצרוכת דלק גבוהה ב-10% ויותר. בדקו את ארבעת הצמיגים - כשהם קרים עד כמה שניתן - אחת לשבועיים, ומלאו בהם אוויר בהתאם להוראות היצרנית.

3. תכננו את הנסיעה מראש - מצאו את הדרך הקצרה ביותר. אבל לא פחות חשוב, שמרו על מרחק ראוי מהרכב לפנים. כך תוכלו להגיב בנינוחות, להמנע מבלימות והאצות מיותרות.

4. תנהגו רגוע - האצות חזקות, מהירות גבוהה, בלימה והאצה לעיתים תכופות כולן מגבירות את תצרוכת הדלק. נהיגה במהירות קבועה בהילוך גבוה, חוסכת דלק.

5. חלונות ומזגן - כלל האצבע קובע כי נהיגה עם חלונות פתוחים חסכונית במהירות נמוכה (בעיר למשל), בעוד ששימוש במזגן חסכוני יותר בנסיעה בינעירונית (אז חלון פתוח פוגע ביעילות האווירודינמית של הרכב ובצריכת הדלק). כמובן שכלל זה לא פשוט ליישום בחודשי אוגוסט החמים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה ריו דיזל = 33 ק"מ לליטר
אופל קורסה דיזל = 30 ק"מ לליטר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים