סטודנטים: נעלמו לנו כרטיסיות שהטענו ברב-קו
סטודנטים ששינו את פרופיל הרב-קו הקודם שלהם מנוסע רגיל לסטודנט נדהמו לגלות כי הכרטיסיות שהטעינו נעלמו וחוששים כי כספם אבד. החברות: אפשר לקבל החזר כספי
רב-קו לסטודנטים והכרטיסיות הנעלמות: סטודנטים התלוננו ל-ynet כי לאחר ששינו השנה את פרופיל הרב-קו שלהם מרגיל לסטודנט והטעינו כרטיסיות, הם גילו לתדהמתם שההטענה נמחקה. זו לא הפעם הראשונה שיש בעיות עם הרב-קו. תקלות והמתנה של שעות בתורים היו מנת חלקם של הסטודנטים גם השנה.
היסטוריה של תלונות ותקלות ברב-קו :
סטודנטים: אגד מעכבת את הרב-קו המוזל
כמו בשנה שעברה: שוב ממתינים לרב-קו
סיוט בתחנה המרכזית בירושלים: נהירה לרב-קו
תמר, סטודנטית ירושלמית שנוהגת לנסוע לחבר שלה בתל אביב, מספרת שבדקה את הכרטיס באגד, דן וסיטיפס: וכלום, הכרטיסיות שקנתה אבדו. "אמרו לי שאין מה לעשות, שיניתי פרופיל כפי שנדרש ממני בתחילת שנת הלימודים וכל הכרטיסיות שהוטענו בכרטיס נעלמו. היתה לי כרטיסיה שלמה במסלול תל-אביב - ירושלים בשווי 72 שקל, ושתי כרטיסיות כמעט מלאות בתוך תל אביב ובתוך ירושלים של 66 שקל כל אחת. נאלצתי להטעין שוב את הכרטיס ואיבדתי את הכסף ששילמתי על הכרטיסיות הישנות".
אראל כתבה ל-ynet: "הביזיון של הנפקת רב-קו לסטודנטים כולל תורים ארוכים של שעות, קומץ עובדים על אלפי פונים, סרבול מטורף והחוצפה הכי גדולה: איפוס כולל של כרטיסי הרב-קו של הסטודנטים כשיש בתוכם נסיעות שכבר שולמו מראש ללא התרעה מוקדמת".
מסתבר שהכרטיס החכם שאמור היה להוות גג אחד לכל התחבורה הציבורית, רק יוצר ביורוקרטיה נוראית כשלאף חברה אין נגישות לכרטיס שהנפיקה חברה אחרת. בינתיים הרבה סטודנטים מבזבזים את זמנם בתורים ארוכים, בטרטור והכי נוראי - משלמים מחיר מלא עד שיסדירו את קבלת ההנחה המגיעה להם (ומי יודע אם יפוצו על כך).
החברות: "ההטבות כלואות בכרטיס"
הבעיה משותפת לכל חברות התחבורה והן מפנות אצבע מאשימה למשרד התחבורה. מחברת דן נמסר שיש פיתרון לבעיה ושהכרטיסיות לא נעלמו, הן עדיין טעונות בכרטיס, אך בפרופיל הישן (הרגיל) שאינו הפרופיל הסטודנטיאלי.
על פי דן, ניתן יהיה להשתמש בהן בתום הלימודים או לחילופין לגשת לנקודת שירות של דן ולקבל החזר כספי על הכרטיסיות שהוטענו בפרופיל הישן.
מאגד נמסר כי החברה מקפידה כי כל הזכויות והסכומים שנצברים בכרטיס הרב-קו יישמרו ויהיו ניתנים למימוש. סטודנטים המבקשים לממש את הסכומים ששמורים בכרטיס יכולים לעשות כן באמצעות זיכוי בעמדות ההנפקה או באמצעות תשלום מיידי באוטובוס, אשר ייעשה על פי התעריף שהוטען במקור, כלומר ללא הנחת הסטודנט.
ישנם שני תרחישים אפשריים לסיבה בגללה "נעלמו" הכרטיסיות: האחד, סטודנט שנה א' אשר הגדיר לראשונה את הכרטיס שלו כפרופיל סטודנט. במקרה זה יכול הסטודנט לממש את הסדר הנסיעה שהוטען בעבר ללא הנחה או לפנות לעמדת ההנפקה ולקבל זיכוי, בהתאם להנחיות משרד התחבורה.
השני, סטודנט או סטודנט לשעבר אשר תוקף הפרופיל שלו תם ב-15.10.2012 ולכן ההטבות שקיבל בעודו סטודנט כלואות בכרטיס. במקרה זה, מוזמן הנוסע לפנות לעמדת ההנפקה ולקבל זיכוי עבור הנסיעות שלא מימש, בהתאם להנחיות משרד התחבורה.
גם לכם זה קרה? ספרו לנו בפייסבוק של ynet כלכלה