עמדת טעינה ניידת - פתרון מושלם להארכת טווח?
חברה אמריקאית השיקה לאחרונה עמדת טעינה ניידת למכונית חשמלית, המאפשרת חיבור לכל שקע ביתי. האם זה הפתרון האידאלי לטווח נסיעה מוגבל במכוניות חשמליות?
האם עמדת טעינה ניידת היא הפתרון לבעיית טווח הנסיעה של רכב חשמלי? יצרניות הרכב (רובן בכל מקרה) ומיזמים שונים (בטר פלייס למשל), מנסים כבר שנים למצוא פתרון לבעיה הגדולה ביותר שעומדת בדרכה של המכונית החשמלית - טווח נסיעה מוגבל. פתרונות יש ואפילו לא מעט, אך אף אחד מהם, בינתיים לפחות, לא משכנע דיו. מה שמסביר את נתוני המכירות הנמוכים משמעותית מהצפיות של מכוניות חשמליות וחשמליות-למחצה דוגמת שברולט וולט, ניסאן ליף ורנו פלואנס.
- ערוץ הרכב
של ynet:
- 10 הכי חסכוניות בדלק, ואין לכם סיכוי לרכוש אותן
- הנה באה הרכבת. היא חשמלית, וממש מהירה
חברה אמריקאית בשם AeroVironment טוענת כי היא מסוגלת לפתור את הבעיה, באמצעות עמדה ניידת לטעינת רכב חשמלי אותה החלה לשווק. עמדה
זו אמורה לאפשר לבעלי מכוניות בעלות טווח מוגבל, להטעינן בכל מקום שירצו. העמדה הניידת מייתרת למעשה את הצורך בחיפוש עמדת טעינה קבועה בדרך, אם כי היא עדיין לא חוסכת את הצורך במציאת שקע רגיל (240V) פנוי.
העמדה, שמחירה לצרכן עומד כרגע על 1,100 דולר (כ-4,200 שקל), ניתנת לנשיאה במכונית ומתחברת לכל שקע חשמלי. היא עשויה להתאים במיוחד לשוק הישראלי, האוסר על הטענת רכב חשמלי ללא עמדה מנוהלת. משקלה העצמי עומד על 4.5 ק"ג בלבד, בלי משקל הכבלים.
בעוד שהעמדה הניידת מייתרת את הצורך לתכנן מסלול מיוחד, היא לא פותרת בעיה אחרת של מכוניות חשמליות - זמן טעינה. העמדה תאפשר הטענת המצברים באותו קצב כמו עמדות טעינה קבועות, מה שאומר כי אולי לא תהיה לכם בעיה להטעין את הרכב החשמלי ולהגיע איתו לכל מקום שתרצו, אבל זה עדיין ייקח לכם הרבה יותר זמן מאשר עמדת החלפת מצברים, או כמובן תדלוק רכב בנזין או דיזל.