שתף קטע נבחר
 

עונה חדשה בחאן: קלאסיקות וימין קיצוני

התיאטרון הירושלמי חושף את עונת הפעילות הקרובה ומציג רפרטואר שבמרכזו מחזאות מהקלאסיקה העולמית, לצד מחזה מקורי שעוסק בהקצנה בחוגי הימין

תיאטרון החאן הירושלמי חושף את עונת הפעילות לשנה הקרובה, ימים ספורים לאחר שהוענק לו פרס רוזנבלום לאמנויות הבמה. בחאן חוזרים למולייר - הפעם עם "החולה המדומה", הצגה בכיכובו של ארז שפריר ובבימויו של אודי בן משה, שתפתח את העונה בדצמבר.

 

"אחת המשימות שלקחנו על עצמנו היא להציג מחזות קלאסיים לצד מחזות מקוריים, מתוך מטרה שיזינו זה את זה", אומר מיקי גורביץ', מנהלו האמנותי של התיאטרון. "מולייר, צ'כוב ושייקספיר הם הקלאסיקנים הגדולים של המחזאות העולמית וזו בחירה טבעית שנחזור אליהם, על אחת כמה וכמה כשיש לנו הכוחות המתאימים להצגה. בבחירת רפרטואר, אחד השיקולים המרכזיים הוא השחקנים ובמקרה של ארז שפריר יש פה הזדמנות נפלאה להתפתחות של שחקן שהבשיל לתפקיד ועשה בשנים האחרונות מבחר מרשים של תפקידים".

 

הפקה נוספת שנוגעת בקלאסיקה העולמית היא "קצרים של צ'כוב", שמבוססת על מחזות קצרים מאת המחזאי הרוסי. את ההצגה תביים ג'יטה מונטה, שחוזרת לחאן כבמאית זו הפעם השלישית. את המחזה, שמורכב ממחזות בני מערכה אחת אותם הגדיר צ'כוב כמהתלות, תרגם רועי חן.

 

תיאטרון החאן ישוחח גם בעונה הקרובה עם המציאות המקומית והשלכותיה. "דוחקי הקץ", מחזה מקורי שכתב מוטי לרנר, עוסק בהקצנה במחנה הלאומי-דתי. "זה מחזה דוקומנטרי פוליטי שנולד בעקבות מאמר שפרסם ספי רכלבסקי, ובו דיבר על חוסר האונים של הפרקליטות אל מול הקצנה גזענית בימין הקיצוני לאחר הטבח שביצע ברוך גולדשטיין", אומר גורביץ'.

 

החאן מציע השנה ברפרטואר גם בכורה למחזה מאת ברנרדו דוביצ'י דה ביביינה - "הקומדיה של קלאנדרו", שמעולם לא הוצג על הבמה בישראל, ואותו יביים גורביץ' עצמו. "זו קומדיה שנכתבה בידי מדינאי ואיש דת ונחשבת לאחת מפסגות היצירה של הרנסנס האיטלקי", אומר גורביץ'. "קומדיה תוססת של טעויות זיהוי, העמדות פנים והתחזויות מגדריות".

 

בעקבות ההצלחה המרובה שזכה לה פסטיבל "לילות עגנון" אשתקד, החליטו בתיאטרון החאן להפוך את האירוע לשנתי. התיאטרון יקדיש מדי שנה מחווה ליוצר ישראלי אחר. השנה יוקדש הפסטיבל ליצירתו של יהודה עמיחי. הפסטיבל ייערך במהך הקיץ הבא.

 

לדברי מנכ"ל התיאטרון דני וייס, האפשרות לקיים פרויקטים מסוג זה נובעת גידול בהכנסות העצמיות. "בשנתיים האחרונות גדל מספר המנויים ב-40 אחוז והוא עומד כעת על כ-8,000 מנויים. למעלה מ-90 אלף איש צפו בהצגות החאן באולם הבית בירושלים וברחבי הארץ. הגידול בהכנסות, שהוכיח כי איכות בלתי מתפשרת אינה סותרת הצלחה, אִפשר להרחיב את הפעילות באופן משמעותי. על אף שהיקף התמיכות הציבוריות לא גדל וזאת למרות הגידול בעלויות, הצלחנו לצמצם בצורה משמעותית את הגירעון המצטבר של החאן".

פורסם לראשונה 22/10/2012 13:35

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מיקי גורביץ'. גם יביים
צילום: גדי דגון
לאתר ההטבות
מומלצים