קאפס שלוק: קפה בת"א ללא הגבלה
אפליקציית סלולר חדשה מציעה לתל אביבים מנוי חודשי המקנה שתיית קפה ללא הגבלה, ללא שימוש בארנק ועם תרוץ מעולה לקמצנים להשאיר מלצרים בלי תשר. הילה רגב התנסתה ב-"קאפס" וחזרה הלומת קפאין כדי לספר איך היה
עוד בערוץ האוכל:
תופסים אמריקה: מנות דיינר למתחילים
חומוס מטמטם: 8 החומוסיות המומלצות לתיירים
ארוחה בעשרים שקלים: עיקריות זולות לסטודנטים
החודש הושקה "קאפס", אפליקציה חדשה שמאפשרת לרכוש מנוי חודשי לקפה ושעבורו משלמים מראש דרך הסלולרי. נכון להיום מציעים שם מנוי לקפה יומי ב-99 שקלים לחודש קלנדרי או מנוי לשתיית הפוך קטן, אספרסו ארוך או קצר, אמריקנו, קפה שחור ותה ללא הגבלה ב-169 שקלים לחודש. גם לאנשים ששותים קפה שלוש פעמים בשבוע, מדובר בחיסכון משמעותי.
"לשתות קפה היום בטייק אווי או לשבת עם חברים בבית קפה הפך להיות חלק מהיומיום, לפחות בתל אביב. אנחנו פשוט מנסים להפוך את החוויה למשהו זמין ומהיר; בא לך קפה - את מקבלת קפה, מבלי שאת צריכה להתחיל לחפש אם יש לך מספיק מזומן או אם מקבלים במקום אשראי. זה גם עולה פחות", מסביר רועי שני (29) מנהל השיווק של "קאפס".
הרעיון שמאחורי "קאפס" הסתובב בין שני ושותפיו (רון גבעולי, אלון עזר וגלעד רותם) עוד מהימים שלמדו יחד בתיכון בהרצליה. כשנתקלו באלעד בן ישראל, מפתח אפליקציות (למשל - זו התל אביבית להחריד של התל-אופן, "tel-o-bike"), שילבו עמו כוחות. האפליקציה שיצרו היא רעיון יחיד במינו, שלמרבה ההפתעה אין לה אח ורע בעולם.
"הסלולרי הופך לארנק וירטואלי בזכות אפליקציות חדשות וזה גם היה הכיוון שלנו עם 'קאפס'", מסביר שני.
שני: (צוחק) "אין רע, אבל כרטיסיה יכולה ללכת לאיבוד או להתבלות. מנוי כקונספט צרכני זה משהו שקיים מזה שנים: לחדר כושר, לקולנוע או לספריות וידאו. אנחנו רק הלבשנו עליה הפונקציה הזו משהו חדש - בטלפון".
האפליקציה עצמה עובדת על מכשירי אייפון (גרסת האנדרואיד עולה ממש בימים הקרובים) והיא פשוטה להפליא: מורידים באפסטור, נרשמים דרך הפייסבוק, בוחרים מנוי וזהו.
האפליקציה מזהה היכן נמצא המנוי ומציעה לו בתי קפה שקרובים אליו והתשלום בבית הקפה נעשה בלחיצת כפתור, לאחר שהבריסטה או המלצרית מקישים את קוד בית העסק. במסגרת המנוי אפשר לקחת את המשקאות בטייק אווי או בישיבה במקום.
"אנשים מאד מתלהבים מזה", מספר בריסטה בקפה מסריק, אחת הנקודות הפופולריות של "קאפס". "גם מי שאין לו ורואה את זה מיד מתחיל לשאול. הם עלו פה על גל טוב: אנשים לא יפסיקו לשתות את הקפה שלהם והם מתבאסים לשלם כל כך הרבה כסף כל יום על כוסות קפה. רק חבל לי שזה לפעמים משפיע על הטיפ". ועל כך יאמר – אובדנו של אחד הוא רווחו של אחר (כלומר – של הקמצנים. פויה!).
ואכן, יש כבר אנשים שהחלו לנצל את נדיבות האפליקציה. לכן המסלול ללא הגבלה דורש הפרש של חצי שעה בין הזמנה להזמנה. ועדיין, אחת המלצריות בקפה קק"ל בשדרות בן גוריון בעיר תיארה מקרה שבו סטודנט שכותב את התזה שלו ומתגורר בסמוך רכש את האפלקציה ודאג "להתייצב כל חצי שעה לקבל קפה חדש ולנצל טוב-טוב את הדיל".
לאפליקציה יש כמה חסרונות שאפשר לסווג אותם ככאבי גדילה. ראשית, לא כל בתי הקפה מודעים לאותיות הקטנות. בקפה ברנש לדוגמא לא ידעו אם חלב סויה הוא חלק מהדיל והחליטו "לפנק על הדרך" תוך כדי הבטחה לברר לפעם הבאה.
שנית, הרוב המובהק של בתי הקפה נמצא בשטח מצומצם - מרכז ודרום תל אביב - וזו בעיקר מכיוון שהאפליקציה עדיין בשלב הבטא ובסטטוס של פיילוט. "רצינו לראות איך הכל פועל ושהמשתמשים שלנו יקבלו חוויה מלאה. המטרה שלנו להתרחב לכל רחבי הארץ ולמרבה השמחה, יש גם היענות גדולה מבתי הקפה שרוצים להשתתף". בהמשך הדרך צפויה להתרחב האפליקציה לרחבי הארץ, וכבר בחודש-חודשיים הקרובים צפויים להתרחב מחוץ לתל אביב.
בתי הקפה המשתתפים באפליקציה, כולם שכונתיים אגב, לא יוצאים בהפסד מהעניין. תל אביב היא העיר שבה נמצא הריכוז הגבוה ביותר של בתי קפה בארץ והתחרות על הלקוחות היא גבוהה ואכזרית וקאפס מאפשרים להם חשיפה משמעותית, לקוחות קבועים וחוזרים והכנסה קבועה.
מכיוון שבקאפס עדיין לא מציעים דיל של עוגה עם הקפה ("למרות שיש כל מיני רעיונות ופיתוחים לעתיד"), לקוחות רבים וחובבי פחמימות יוציאו בוודאי עוד כסף על תוספת ליד הקפה, במיוחד לאחר שלא שילמו עליו באותו רגע.