סיטרואן מציעה לכם להשכיר את הרכב ולהרוויח
סיטרואן יוצאת בתוכנית השכרה יוצאת-דופן, במסגרתה בעלי מכוניות מתוצרתה יציעו את רכבם להשכרה. המטרה: לעודד רכישת סיטרואן. ובישראל? לובינסקי: משרד התחבורה לא מאשר
גם זו דרך לחסוך בעלויות האחזקה של רכב חדש. סיטרואן השיקה בצרפת תוכנית השכרה חדשנית, במסגרתה בעלי הדגם החשמלי C-זירו, יוכלו להשכיר את מכוניתם בתיווך סיטרואן. התועלת לבעל הרכב ברורה - להרוויח כסף בזמן שאינו זקוק לרכב. סיטרואן? זו מקווה להרחיב כך את קהל הנחשפים למכוניתה, ואת היקף המכירות.
התוכנית החדשה, גרסת רשת חברתית של חברות ההשכרה המסורתיות, מצטרפת לתוכניות בהן יצרניות שונות מציעות השכרת מכוניותיהן ישירות. כאן את ההשכרה יבצעו הלקוחות במכוניותיהם, בתעריף שלטענת סיטרואן יהיה נמוך מזה של השכרת רכב מסורתית.
למה לא אצלנו?
ומה לגבי יישום רעיון דומה בישראל? שאלנו את מנכ"ל חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, דורי מנור. "זה פרויקט מרתק, והייתי שמח לבצע אותו גם בארץ", אמר מנור ל-ynet. "רק שעד היום משרד התחבורה לא מאשר לנו לייבא את המכונית הזו לישראל".
לדברי מנור, מניעת אישור הייבוא של ה-C-זירו תלויה בדרישה ייחודית של משרד התחבורה, לפיה על היבואנית להעביר הדרכה לכל רשויות החילוץ וההצלה על מבנה המכונית. אלא שעדיין אין להם (למשרד התחבורה) את רשימת המודרכים, וגם אם נרצה להעביר הדרכה כזו, ניאלץ להמתין לרשימה שיעביר לנו משרד התחבורה".
בהקשר זה כדאי לציין כי בישראל נעות כיום שלוש מכוניות חשמליות מדגם זה - סיטרואן C-זירו, פיז'ו איון ומיצובישי i-MiEV, התאומות הזהות שתוכננו על-ידי מיצובישי. אלא ששלושתן הגיעו לצרכי תקינה, עדיין לא אושרו לשיווק ועל כן עדיין לא נמכרות באופן סדיר.
מהלך זה מותיר - בשלב זה לפחות - את רנו פלואנס Z.E של בטר פלייס, כמכונית החשמלית היחידה המותרת לשיווק בישראל.