שתף קטע נבחר

אוריס היברידית בלי רזרבי - מלחמת הגרסאות

כאשר ביקש ש' לרכוש טויוטה אוריס היברידית, גילה כי המכונית מגיעה ללא גלגל חלופי. יוניון מוטורס היבואנית טוענת כי משרד התחבורה אישר זאת, אך שם מכחישים בתוקף

ש.ש הגיע למסקנה שהגיע הזמן להחליף את מכוניתו הישנה בחדשה. "אם כבר מחליפים, אמר לעצמו, ארכוש מכונית חסכונית ואמינה, כזו שגורמת פחות נזק סביבתי. הבחירה נפלה על טויוטה אוריס היברידית. אלא שכאשר הגיע לאולם התצוגה של החברה בירושלים, גילה כי לאוריס הנקיה אין גלגל רזרבי.

 

נקי וחסכוני, אבל בלי גלגל רזרבי (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נקי וחסכוני, אבל בלי גלגל רזרבי(צילום: רועי צוקרמן)

 

אנשי המכירות הסבירו לו כי המכונית מגיעה לארץ עם ערכת תיקון וניפוח במקום גלגל חלופי. "ומה יקרה אם ערכת התיקון לא תפתור את הבעיה?", הקשה בפני המוכרים. לאחר ברור קצר הודיע לו נציג טויוטה כי יוכל לרכוש גלגל רזרבי קטן תמורת, שימו לב - 994.5 שקלים.

 

ש' החליט לפנות אלינו ולשאול הכיצד. הסברנו לו כי יבואן רכב אכן רשאי לשווק בארץ כלי רכב ללא גלגל רזרבי ועם ערכת תיקון וניפוח, אם כך מיוצר הרכב לפי התקינה האירופית. עם זאת, במקרה ויש מקום מיוחד בתא המטען לגלגל רזרבי, חייב היבואן לספקו עם גלגל כזה, למרות התקינה האירופית. באוריס אותה מעוניין היה ש' לרכוש, יש מקום לגלגל כזה. פנינו אם כך לחברה, והזכרנו כי לפי תקנה 365, "חלה חובה ברכב מנועי להמצאות גלגל חלופי אם קיים עבורו מקום".

 

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הסבירו לנו כי "האוריס ההיברידית מיובאת ארצה ללא גלגל חלופי מקורי, בשל העובדה כי היצרן תכנן את הדגם הספיציפי המיועד לשיווק בארץ, עם ערכת תיקון תקר וללא גלגל חלופי. ללקוח המעוניין לרכוש בנפרד גלגל, מבוצעת התאמה מקומית מחלקים שונים המיובאים במיוחד ארצה". עוד הוסיפו כי "אישור הייבוא ממשרד התחבורה ניתן לדגם כולל ערכת התיקון ללא גלגל חלופי, לאחר בדיקת משרד התחבורה את הרכב".

 

אנשי יוניון גם טרחו להסביר כי האוריס ההיברידית מגיעה ללא גלגל במקור מהיצרן, כדי להגדיל את תא המטען, להפחית את משקל הרכב ולשפר את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. עוד הציעו כי אם הלקוח מוכן להמתין עד 2013, יוכל לקבל אוריס חדשה עם גלגל רזרבי מקורי.

 

אז פנינו למשרד התחבורה, ותשובתם הייתה חד-משמעית: "לפי תכנון היצרן ברכב טויוטה אוריס היברידית 2012, קיים מקום לגלגל חלופי. לכן קיימת חובת הימצאות גלגל חלופי ברכב בכל עת שמידותיו נקבעו על-ידי יצרן הרכב, לפי תקנה 365 לתקנות התעבורה". או בקיצור, הסבר היבואן לא רלבנטי.

 

פנינו שוב ליוניון מוטורס עם תשובת משרד התחבורה, והיבואנית התעקשה כי הרכב אושר לשיווק כך. מלבד זאת הוסיפו כי "בהמשך לפנייה מחודשת שקיבלנו, אנו נמצאים בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה על מנת להסדיר את הסוגיה".

 

ואגב, עצה קלה למי שמעוניין בגלגל חלופי התופס מעט מקום ונועד לאפשר נסיעה למתקן הצמיג. חישוקים שכאלה אינם נמכרים בשוק החופשי, וגם לא צמיגים המתאימים להם. רוצים כזה במחיר שפוי? בדקו בפרוקיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה אוריס הירידית - בלי רזרבי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים