רמי לוי מציג: הקיווי הכי יקר והבננה הכי זולה
בדקנו את מחירי 6 פירות באתרי האינטרנט של שופרסל, מגה ורמי לוי, ויצאנו עם תוצאות מפתיעות. מחירי הבננות הציגו פער של 138% בין הרשתות, ומחירי הקיווי פער של 94%. וכמה עלה האבוקדו, אם בכלל מקומו ברשימת הפירות?
ההגדרה של פרי או ירק בילדותנו היתה פשוטה (גרעינים קשים - פרי, גרעינים רכים או ללא - ירק). אך, מסתבר שיש לא מעט ואריאציות והתניות, בדיקות והנחות. ועדיין בהסתמך על אותה הגדרה נושנה, ואולי בגלל הפשטות שבה, החלטנו לבדוק את מחירי הפירות ב-3 הרשתות הווירטואליות הגדולות.
- לכתבות נוספות במדור השוואת מחירים
נכנסו אל אתר ההשוואות ועשינו בדיקה של 6 סוגי פירות. סידרנו את הרשימה לפי סדר יורד - מההפרש הגבוה ביותר בין המחירים של אותו מוצר בשתי רשתות שונות, להפרש הנמוך ביותר, ובדקנו איפה הכי זול לקנות פירות:
מוצר | שופרסל ישיר | מגה באינטרנט | רמי לוי | הפרש באחוזים בין מחיר גבוה לנמוך |
בננה | 7.99 ש' | 7.99 ש' | 3.35 ש' | 138.51% |
קיווי | 12.99ש' | 14.99 ש' | 25.24 ש' | 94.3% |
מנגו | 9.99 ש' | 8.99 ש' | 5.95 ש' | 67.9% |
אפרסק לבן | 9.99 ש' | 7.99 ש' | 25.03% | |
אבוקדו | 8.99 ש' | 7.99 ש' | 9.89 ש' | 23.78% |
שזיף אדום | 7.99 ש' | 8.99 ש' | 12.52% |
המחיר מחושב לפי מחיר ל-1 ק"ג. המחירים נכונים לתאריך 30/10/12
את פרס הרשת המגוונת ניתן להעניק לשופרסל, עם 39% מסך כלל הפירוט על המדפים הווירטואליים.
רשת | כמות מוצרים | אחוז מסכ"ה |
שופרסל ישיר | 34 | 39% |
מגה באינטרנט | 30 | 34% |
רמי לוי באינטרנט | 23 | 26% |
במבט מהיר בטבלה הגדולה ניתן לראות שבשל בעיית המגוון ברשת רמי לוי, 2 מתוך 6 המוצרים שנבחרו רנדומאלית ונבדקו, נעדרים. משמעות הדבר כי עבור הסל הנבדק, רשת רמי לוי באינטרנט מתחילה בפיגור עם שני "הפסדים טכניים" לרשתות המתחרות.
עוד עולה מהטבלה כי ישנו "תיקו" בכמות המוצרים הזולים (2 לכל רשת) מה שמאלץ אותנו לקבוע את הזול ביותר לפי סבבי משחקים.
בסבב הראשון: רמי לוי יוצאת מהמועמדות על תואר הרשת הזולה בעיקר בשל מחסור ב-2 מוצרים שלא שיחקו בה.
עם העדרה של רשת רמי לוי מהתחרות, פרי המנגו של רשת מגה באינטרנט הופך זול יותר מרשת שופרסל ולכן מקבלת היא את ההובלה על מתחרתה 3:2 בלוח התוצאות. עם תיקו במוצר הבננה, רשת מגה באינטרנט גורפת סופית את תואר הרשת הזולה עבור מבדק זה.
את הפרס והתואר המפוקפק של "הרשת היקרה" נעניק לרשת רמי לוי, עם 2 הפסדים טכניים והפרש שערורייתי של כמעט פי 2 מהמתחרות בתעריפי ה-קיווי.
ולסיום, עם מחיר ממוצע של הרשתות שעומד על כ-8.96 שקלים לקילו, מה שלא יהיה אבוקדו (הוא פרי או ירק?) דבר אחד בטוח – הוא יקר. בתיאבון!