מנהדר עד למוזר - תערוכת שיפורים בלאס וגאס
זו כפי הנראה תערוכת הרכב הכי ססגונית בעולם - עמוסה בכל טוב למשפרים, חובבי קלאסיות וביצועים, וסתם למי שאוהב מכוניות. אספנו עבורכם את החדשות החמות - וגם גלרייה מיוחדת
תערוכת SEMA הנערכת מדי שנה בלאס וגאס בסוף חודש אוקטובר, היא תערוכה שונה בתכלית מתערוכת רכב אחרות שאתם מכירים. ראשית מכיוון שהיא מיועדת באופן כמעט-בלעדי לאנשי תעשיית הרכב, אך גם מכיוון שבשנים האחרונות הפכה לאירוע בו יצרניות רכב מעונבות מרשות לעצמן להשתטות. והאמינו לנו, זו סיבה מצוינת להעיף מבט בדגמים שהוצגו בה.
מאז זיהו את פוטנציאל שוק השיפורים, המגלגל יותר ויותר עשרות מיליארדי דולרים בשנה, מקדישות יצרניות הרכב תשומת לב רבה לתערוכה האזוטרית לכאורה. בדרך כלל הן נעזרות בסדנאות חיצוניות, שבתמורה לשיפורים שונים ומשונים מקבלות חשיפה וגישה למכוניות החדשות והמעניינות ביותר של היצרניות. אלו מנגד, זוכות לתדמית צעירה ודינמית, ולהזדמנות להפגין לקהל המשפרים את הפוטנציאל הגלום בדגמים שלהן.
ייחוד נוסף של תערוכת SEMA, הוא בחיבור בין כמה ענפים בתעשייה: החל משיפורים למכוניות מודרניות שכוללים התאמות לעיצוב - לעיתים מוחצנות באופן שערורייתי - דרך שיפורי ביצועים מוגזמים לא פחות ועד לאביזרי נוחות שונים. שיפורים שמוצעים לא רק למכוניות ספורט - אלא לכל כלי רכב באשר הוא, ממכוניות מיני חלושות עד לטנדרים ומשאיות. גם מקומן של מכוניות קלאסיות לא נפקד, והן מקבלות חלק נכבד בתערוכה - בעיקר בגלל תנועת השיפורים הענפה באמריקה (הוט רוד, ראט רוד על בסיס קלאסיות, למשל).
בתערוכת SEMA, ר"ת של Specialty Equipment Market Association (התאחדות שוק האבזור המקצועי, בתרגום חופשי), משתתפות כיום מדי שנה אלפי חברות קטנות וגדולות, שמקבלות במה כמעט שוות ערך להציג את החידושים הכי מעניינים. הישג מרשים למדי לתערוכה צעירה יחסית במונחי תעשיות רכב - SEMA החלה כאירוע פרטי על-ידי 13 חברות שיפורי רכב זעירות, לפני 50 שנה בדיוק. היום הפכה התערוכה לחשובה הרבה יותר עבור היצרניות הגדולות, שלא מפספסות הזדמנות לקחת בה חלק מדי שנה. קבלו טעימה.
אקורה
חטיבת היוקרה של הונדה הציגה גרסה משופרת של ה-ILX, מכונית הסדאן החדשה והחשובה שלה. המכונית פותחה יחד עם סדנת איבייסיב (Evasive), מצוידת במנוע 2.4 ליטר עם מגדש על, ארבעה צילינדרים, 250 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית.
ג'יפ
הציגה גרסת שטח קיצונית של הרנגלר.
דודג'
קונצרן קרייזלר בכלל, ודודג' בפרט, הציגו שורה של מכוניות המצוידות בשיפורים של מאנייטי מארלי ומופאר, סדנאות השיפורים והחלפים של פיאט וקרייזלר. בכלל זה גם הגרסה המיוחדת של הדארט, שנראית כאילו יצאה מסרט פעולה הוליוודי. ייחודה לא רק בעיצוב, אלא גם בחסכון משקל, תודות לשימוש נרחב בסיבי פחם.
הונדה
מתמקדת באקורד החדשה והסופר-חשובה, המכונית שמנסה כל שנה להדיח את טויוטה קאמרי מצמרת המכירות באמריקה. הדגם החשוב ביותר כאן הוא האקורד קופה HFP, שפותח על-ידי סדנת השיפורים הפנימית של הונדה ומיועד לשיווק במהדורה מוגבלת של 500 יחידות. לדגם זה מתלים מונמכים, חישוקים קלים וערכת עיצוב ייחודית.
טויוטה
ענקית הרכב מציגה שורה של דגמים, החל מגרסאות משודרגות של האבאלון החדשה (דגם גדול מהקאמרי), דרך טנדר מזווד בכל הדרוש לדייג ועד ל-FJ בגרסת שטח קשוחה. חטיבת הצעירים של טויוטה, סיון (Scion), מציגה גרסאות תצוגה משופרות של ה-FRS (תאומת טויוטה GT86 וסובארו BRZ).
יונדאי
מתמקדת במספר ולוסטר משופרות (כולל אחת עם 400 כ"ס בשם ולוסיטי), אבל לא רק: יש גם ג'נסיס קופה עם ערכות עיצוב וביצועים, ואפילו האלנטרה GT (התאומה האמריקאית של ה-i30 "שלנו") שודרגה ללא היכר: החל ממנוע מירוץ בנפח 1.8 ליטר עם 600 כ"ס, דרך כלוב התהפכות ושיפורי יכולת דינמית, ועד לצביעה הייחודית.
לקסוס
במרכז תצוגת חטיבת היוקרה של טויוטה ניצבת ה-GS, בגרסה שמכונה GS350 F-Sport, ומצוידת בשיפורים מקיפים: מתלי קויל-אובר מתכווננים, חישוקי "20 ומגדש על. בנוסף מוצגות שתי גרסאות של ה-LF-A האקזוטית, וגרסה משופרת של ה-LS החדשה עם שיפורי מתלים וחישוקי "22 ענקיים.
מאזדה
שלא במפתיע, ה-CX-5 החדש נמצא במרכז דוכן מאזדה, עם שלוש גרסאות משופרות בעלות אופי שונה - אחת בצבע מט, מראה שחביב מאוד על משפרי רכב, השנייה פונה לחובבי פנאי בהשראת הגולשים בקליפורניה ושלישית למירוצים. כמו-כן, מאזדה מציגה מהדורה משופרת של ה-MX-5, שפותחה לדברי מאזדה כך שתתאים למירוצי סיבולת.
סובארו
מנצלת את המוניטין שלה בייצור מכוניות ספורטיביות, עם שתי מהדורות מיוחדות של האימפרזה - אחת על בסיס ה-WRX (לה 265 כ"ס) והשנייה על בסיס ה-STi (עם 305 כ"ס). הן ייוצרו בכמות מוגבלת של 300 יחידות, ומיועדות לשוק האמריקאי. הייחוד? שינויי עיצוב קלים, חבילת אבזור נרחבת וצביעה בגוון בעייתי-משהו.
פולקסווגן
כחלק מהמאמץ להפוך את החיפושית למכונית שפונה לא רק לקהל הנשי, פולקסווגן מתמקדת בה בתערוכה. זה כולל את הסופר-ביטל המרשימה עם 500 כ"ס, אך גם שורה של דגמים משופרים אחרים, בהם הגרסה שעוצבה "בהשראת גולשי גלים באירופה", כך פולקסווגן.
פורד
מציגה מבחר עשיר של דגמים. שניים שבולטים במיוחד הם גרסת הקוברה ג'ט (Cobra Jet) של המוסטנג, שמצוידת בצמד מגדשי טורבו ושופרה לשימוש במירוצי דראג. מנגד, פורד חושפת בתערוכה גם את המרכב החדש שהיא מציעה לבעלי מכונית הקופה שלה משנת 1940, באמצעותו יוכלו לבנות הוט רוד עם עיצוב קלאסי, או לשפץ רכב שמרכבו נהרס.
פיאט
מציגה מהדורות מיוחדות של ה-500, בהן דגם תצוגה בשם ביץ' קרוזר המיועד לחובבי השמש והים.
קיה
יצרנית הרכב הקוריאנית גייסה את חברת הקומיקס DC, ויצרה יחד איתה חמש מכוניות תצוגה מסקרנות - אחת לכל גיבור על מ"ליגת הצדק": באטמן, אקווה-מן, גרין לנטרן, סייקלופ ופלאש. המכוניות, שעוצבו בהשראת גיבור העל ומאובזרות בשלל גאדג'טים, מיועדות למטרות צדקה ולגיוס כסף לנזקקים באפריקה.
שברולט
כמעט כל היצע הדגמים של שברולט התייצב באופן זה או אחר ב-SEMA, ובכלל זה הקמארו שניצבת במרכזן של תצוגות רבות - עצמאיות וזו הרשמית של שברולט. בין היתר יש קמארו בהשראת דגם צעצוע של הוט-ווילז, סוניק משופרת עם חישוקים גדולים ומרכב מונמך ואפילו הספארק הקטנה עברה שיפורים.