שתף קטע נבחר

 

טוב לי ויראלי: הרקדן עם 70 מיליון הצפיות

איש הדאבסטפ, שמספר הצפיות שקיבל ישמח כל כוכב רוק, הגיע לביקור בישראל יחד עם האישה שמופיעה בצ'אטים מול מאוד אלפי גולשים. איך הם עשו את זה ומהי נוסחת הקסם? (ספוילר: עבודה קשה)

את מרקיז סקוט (31), המכונה נונסטופ, הכרתם כשמישהו שלח לכם לינק של "וואו, תראה" או שפורסם בפיד שלכם משהו בסגנון דומה בפייסבוק. הסרטון הזה קיבל יותר מ-5 מליון צפיות תוך שבוע. נכון לעכשיו השעון כבר מראה על 70,366,818 צפיות ובמילים: שבעים מיליון שלוש מאות שישים ושבעה אלף, שמונה מאות ושמונה עשרה פעם נראה מרקיז סקוט מפרק את גופו לנעימת דאבסטפ מאז עלה הסרטון לאוויר בספטמבר 2011. וזה ממשיך לעלות.

 

 

דריה מאסק התפרסמה לאחר שערכה הופעות חיות אונליין דרך גוגל פלוס הנגאאוט - אפליקציית צ'אט מרובת משתמשים של הרשת החברתית. ההופעה שהתחילה עם משתתפים ספורים הפכה להיות קטע רשתי אליו הצטרפו כל הזמן עוד ועוד אנשים (היו יכולים להיות רק 10 כולל היא במקביל), ובסוף ההופעה שארכה, תחזיקו משהו חזק, 6.5 שעות, עברו המון אזרחי גוגל פלוס לראות את הזמרת החמודה.

 

בהופעה השנייה,  שבוע לאחר מכן (7.5 שעות) כבר היו 9,000 צופים מתחלפים במאה מדינות. גוגל מצידם החלו להראות התעניינות וגם מאסק שרוצה להתפרסם. מאסק ביקרה במשרדי גוגל, מהנדסי גוגל עזרו עם הפיצ'ר ובקונצרט הבא כבר ראו אותה 200 אלף איש, הפעם כולם יחד, כאשר 10 מהם מתחלפים בשורה הראשונה ויכולים לתקשר עם הזמרת. ויש הרבה מה לתקשר איתה. כלומר, היא מאוד מתקשרת. מסוג האנשים שאתה מניח שבסופו של דבר יגיעו לאן שצריך, אנרגיות על גבול ההייפר אקטיביות, שמחה על גבול העזרים הכימיים – דמיינו את מישל מאמריקן פאי ותחשבו שהיא ביום ממש שמח. יותר מזה. ככה. או שככה זה כל בני ה-24.   

 

 

שני הוויראלים, מאסק וסקוט, הגיעו בהזמנת גוגל ישראל כדי להופיע באירוע השנתי של החברה (גם ירמי קפלן הופיע שם ושר "לחזור לגוגל, להיות תינוק" - טרו סטורי). על הדרך הם גם מראים  את העולם החדש על פי גוגל. כלומר, העולם שמתחדש עם מילות באז כמו "ויראלי" ורשתות חברתיות, ושגוגל כמובן, נלחמת שיישאר אצלה. בנוגע ליוטיוב, אין לה שום בעיה. זה שלה.

 

בנוגע לרשת החברתית, יש לה את גוגל פלוס, הממולדת בקיץ של אביה של הרשתות החברתיות. היא משתמשת בדריה, מעודדת אותה ועוזרת לה עם פיצ'רים כדי להראות את יתרונות הרשת שלה. טכנולוגית יש לה הרבה כאלה (גיף מונפש, וידאו, אינטגרציה עם שירותים אחרים), והרבה זו גם הבעיה מול פייסבוק - אנשים, שכבר נמצאים בפייסבוק. הם בטוח לא היו עוברים מגוגל פלוס לפייסבוק. האם הם יעשו את הדרך ההפוכה?  

 

 

אם תשאלו את מאסק היא בטוחה שכן. יש לה גם פייסבוק. וטוויטר, והבעיה שלה שהמערכת "מבוססת על האנשים שאתה כבר מכיר". היא טוענת שכשאתה אמן שם אתה בהתחלה מציק לחברים ומשפחה לעשות לייקים לדברים שלך. ובמקום זה, "בגוגל פלוס אני פוגשת אנשים דרך מוזיקה חיה כדבר ראשון". "לדריה יש כבר 2,134,280 עוקבים נכון לכתיבת השורה הזו ואולי יותר בסיומה (לכותב  השורה יש נעקבת אחת, אם זה משנה). ההתלהבות של גוגל ממאסק מאוד מובנת.  

 

היא ממש מתאימה לייצוג רשת חברתית (הופעה שלה במטה סיאטל של החברה). מהי רשת חברתית? חתלתולים ודובונים, ואולי גם חדי קרן - בקיצור: משהו חיובי. זכרו: אין כפתור דיסלייק. דריה נקייה, חמודה שמחה. מתאימה בדיוק לערכים של הרשת החברתית גוגל פלוס. ויש להדגיש: היא לא עובדת שם או משהו. הם פשוט אוהבים אותה. והיא אותם.

 

 

לגבי ההצלחה, אז שלא במפתיע, דריה הופתעה. "זה היה בסך הכל הצ'אט של גוגל פלוס ולא היה את הפיצ'ר של ההופעות. זה כמו בת"א שיש מועדונים שהם נראים כמו דלת רגילה אבל למטה יש מועדון (ידעתם את זה? א"מ) כך זה היה בהתחלה. התחלנו עם 6 אנשים ופתאום אמרו לי שיש תור מסביב לבלוק". ברזומה עד עכשיו: הופעה בטד X, הופעה בטד, פרסומת לוורייזון, וספונסרים לרוב.  

 

עשית צבא?

גם סקוט כמובן לא צפה את זה מגיע. האיש מספר על בין 60 ל-70 סרטונים שהעלה ליוטיוב עד שאחד מהם "תפס". הסיבות מבחינתו להצלחת הסרטון הספציפי הזה הן: השיר היה טוב והריקוד היה טוב. אפשר להוסיף לזה את ההייפ של הדאבסטפ (כן השכנה מלמטה, הסאונד של מודמים ודברים שלא עובדים כשורה, שגורם לך לעלות לבקש להפסיק את זה), ששטף את עולם המוזיקה – וגם את הרשת.

 

 

סקוט באמת עבר דרך ארוכה עד למיליונים ששלחו אותו כ"חובה רמקולים". הוא שירת בחיל הים האמריקני ארבע שנים, כי היה צריך עבודה. "עזבתי כדי שאוכל לגדל שיער", הוא מתבדח. לא לדאוג, הוא המשיך גם לרקוד שם. ב-2009 הוקמה קבוצת רמוט קונטרול עם חבריו צ'יבי והיי גלייד, אותם הכיר מתחרויות ריקודים בהם בדרך כלל היו זוכים.

 

הם הופיעו גם באמריקה גאט טאלנט. צ'יבי צ'יבי ששמו הוא בריאן גיינור סחט דמעות ב"בנולד לרקוד" האמריקני עקב מצבו הרפואי: עקמת קשה ונדירה שהוא סובל ממנה. מאז ההצלחה, סקוט כבר כיכב בהופעות ברחבי העולם ופרסומות לפז'ו, אוזניות, קוקה קולה, וכן, יש כאלה שאמרו לו שהוא התמסחר. הוא אומר להגנתו שהוא פשט רוקד. תשובה טובה. ונכונה: בסרטון של פז'ו ה"רק ריקוד" הזה הביא יותר משבעה מיליון צפיות. חוץ מהתשלום לסקוט, לא היה יותר מדי מה להשקיע שם, את האוטו כבר היה להם.

 

 

גם למאסק לא היה קל. כלומר, כמו כל זמרת. היא שרה מאז שהייתה נערה צעירה ומנגנת בפאבים ומועדונים עד שהיא עלתה על הנוסחה. רוצים גם? היא מתנצלת על הקלישאה ורומזת שזו אותה דרך כמו לפני הזמנים הויראלים. "קודם כל כדאי לנגן על כלי. לכתוב את השירים של עצמך ולנגן כמה שיותר", היא מפציצה, "אני לא הייתי מצליחה לעשות את זה אם לא הייתי מנגנת כל החיים. וצריך לזכור שאתה אף פעם לא יודע מה יקרה. צריך פשוט  אל תנסה להיות הביונסה הבאה, אתה צריך להיות אתה הבא".

 

 

גם לסקוט יש תשובה די ברורה מה לעשות כדי להצליח. "מדובר בהמשכיות", הוא אומר, "אני רוקד כבר 19 שנה. צריך תמיד להמשיך לנסות, כל הזמן. אם אתה זמר, אז תשיר כל הזמן. אולי ימצאו אותך. ג'סטין ביבר לא הפך ויראלי (למרות הוא נראה כמו וירוס א"מ) – מישהו מצא אותו. זו גם אפשרות". כלומר שאם אתם רוקדים כמו סקוט – ובאמת תרקדו – מישהו באמת ימצא אתכם. אם אתם רוקדים כמוהו ולא מנסים, אז לא. זהו.

 

ואפשר אולי גם להוסיך שאם אתם לא רוקדים כמוהו, ובכל זאת רוצים, עדיף שתהיו ילד שנושך אצבע, או שבאמת תשתדלו להיות ממש לא טובים זה גם עובד. אם לא, תמיד אפשר להביא חתול. זה שווה 14 מיליון כניסות. 

 

  

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניב קנטור
המכונה נון סטופ. מרקיז סקוט
צילום: ניב קנטור
צילום: ניב קנטור
לא מכונה. דריה מאסק
צילום: ניב קנטור
מומלצים