שתף קטע נבחר
 

סובארו פורסטר חדש - לישראל יגיע ב-2013

הדור הרביעי של הפורסטר יוצג החודש רשמית ביפן וארה"ב, עם עיצוב חדש, מידות גדולות יותר ומנועי 2.0 ו-2.5 ליטר. בישראל בשנה הבאה

סובארו פורסטר נחשף בארה"ב ויפן. לישראל הוא צפוי להגיע בראשית שנה הבאה ויחליף את הדור השלישי של הרכב, שמשווק מאז שנת 2008. הדור הרביעי שומר על נוסחת קודמו - רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת האימפרזה.

 

סובארו פורסטר החדש, גרסת הטורבו עם 280 כ"ס ()
סובארו פורסטר החדש, גרסת הטורבו עם 280 כ"ס

 

גם מבחינת עיצוב אין מהפיכות, והפורסטר שומר על מבנה דומה - אך עם שינויים בולטים לחרטום, ובכלל זה יחידות תאורה, פגוש וסבכה שונים. סובארו חשפה בשלב ראשון את הדגם במפרט היפני, בשתי רמות גימור שמובדלות ביניהן גם בעיצוב החיצוני. בגרסת הטורבו בולט בהיעדרו כונס האוויר שאיפיין את הדור הקודם. ההבדלים בין הגרסה האטמוספרית למוגדשת כוללים כעת פגוש קדמי שונה עם פתחי איוורור נוספים, וסבכה שונה.

 

הגרסה הרגילה, עם 148 כ"ס ()
הגרסה הרגילה, עם 148 כ"ס

 

הרכב החדש מעט גדול מקודמו, עם אורך של 459.5 ס"מ (3.5+), רוחב של 179.5 ס"מ (1.5+) ובסיס גלגלים שצמח ב-2.5 ס"מ מ-261.5 ל-264 ס"מ. נתון הגובה נותר ללא שינוי מהותי (169.5 ס"מ לעומת 170 בעבר). סובארו לא מפרסמת תמונות פנים של המכונית בשלב זה.

 

 

ביפן, שני המנועים העיקריים יהיו יחידות 2.0 ליטר. הבסיסית תציע 148 כ"ס ו-20 קג"מ, בעוד שגרסת הטורבו תפיק 280 כ"ס ו-35.7 קג"מ. נתוני תצרוכת דלק או ביצועים לא פורסמו. את שני המנועים ניתן יהיה להזמין ביפן עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, בעוד שהגרסה הבסיסית תוצע גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בארה"ב סובארו תציע מנוע 2.5 ליטר עם 170 כ"ס (ותיבה ידנית או רציפה), וגרסת 250 כ"ס של מנוע הטורבו (2.0 ליטר, תיבה רציפה). כל דגמי הפורסטר מוצעים עם הנעה כפולה בלבד.

 

בשלב זה עדיין לא פורסם רשמית אילו מנועים יוצעו בשוק הישראלי. עם זאת ניתן לצפות כי אחד מהם יהיה ה-2.0 ליטר עם 148 כ"ס, שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מנוע זה מוצע כיום בין היתר גם ב-XV, גרסת הדמוי-שטח של האימפרזה האצ'בק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סובארו פורסטר החדש, גרסת הטורבו
סובארו פורסטר החדש
בישראל בשנה הבאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים