מי יהיה הדבר הגדול הבא שיחמם את ליידי גאגא?
נייג'ל לית'גו, האיש שהביא לכם את "אמריקן איידול", מחפש ב"מופע פותח" את כוכב הרשת הבא שיהפוך למופע החימום של ליידי גאגא, רוד סטיוארט ועוד. "לא היה קשה לגייס אותם, כל אחד מהם היה פעם מופע חימום בעצמו", סיפר לתקשורת
על המפיק נייג'ל לית'גו סביר להניח שלא שמעתם, אבל הוא האיש שאחראי על הרגלי הצפייה של מיליונים מסביב לעולם. לית'גו הוא האיש שהביא למסך את "פופ איידול", "אמריקן איידול", "נולד לרקוד" ועוד שלל תוכניות ריאליטי. עכשיו הוא חוזר עם הברקה חדשה: "מופע פותח", בו הוא וצוות שופטים מחפשים את כוכבי הרשת הבאים שיחממו את ליידי גאגא, רוד סטיוארט, ניקי מניאז' ועוד שלל אמנים.
"הרעיון של התוכנית הוא פשוט", סיפר לית'גו במסיבת עיתונאים שנערכה באחרונה לרגל עליית התוכנית. "אנחנו מפתיעים את הכישרונות שאנחנו מוצאים ברשת, הולכים אליהם הביתה ואומרים להם: 'עוד חמישה ימים אתה מחמם את ליידי גאגא' - בלי שראינו אותם מופיעים, מלבד ברשת".
בניסיון להבין מה בדיוק הם מחפשים בתוכנית והאם הסיכון בפורמט הזה לא גדול מדי, מסביר לית'גו: "אני חושב שאמן חייב שתהיה לו כריזמה, שישדר משהו חם, טיפת אבק כוכבים ושיהיה לו כישרון. כשאנחנו מזהים את המכלול הזה, אנחנו הולכים על זה. וכן, זה מסוכן שאנחנו לא ממש יודעים לפני כמה זמן הם העלו את הסרטון שלהם לרשת, או איך הם נראים כי לרוב רואים רק את הראש שלהם. ובכל זאת, עם זה אנחנו יוצאים לדרך".
ממלצרית בטקסס לווגאס. היוטיוב ששינה את חייה של אריאל
לית'גו (63) החל את הקריירה שלו כרקדן וכוריאוגרף. בהמשך התגלגל לטלוויזיה ומונה לראש מחלקת הבידור בערוץ TVS הבריטי והפך לשופט (הרשע) בתוכנית "פופסטאר" ששידרה הרשת. התוכנית כללה אודישנים להרכבי מוזיקה שיהפכו לכוכבים. בניגוד ל"אמריקן איידול" או תוכניות אחרות מהז'אנר, לא היתה הצבעת קהל ורק השופטים בחרו את ההרכבים שעולים שלב בכל שבוע. ההרכב המנצח תועד כחלק מהסדרה, שעונתה הסתיימה עם הוצאת הסינגל הראשון של חברי הלהקה. לא פורמט מנצח, אבל אתם כבר מבינים לאן זה הולך מפה.
"הישרדות" הבריטית, "פופ איידול" - ומשם הדרך היתה קצרה ל"אמריקן איידול". ב-2008 נטש את התוכנית המצליחה לטובת "So You Think You Can Dance", ושפט בגרסה הבריטית. את הסדרה החדשה הוא בחר דווקא לעלות בערוץ !E (ימי רביעי, 18:15) ולא ברשתות הענק בהן שודרו תוכניות הריאליטי שהפיק וביים. "הצגתי להם את הרעיון והם פשוט התאהבו בו", הוא מספר. "ברשתות הגדולות מטרטרים אותך, כאן באנו, הראנו - וחתמנו".
באופן מפתיע, כשנשאל לית'גו מי הם האמנים המהווים עבורו מודל להצלחה דרך הרשת, הוא לא מגלה בקיאות: "יהיה נדוש לומר ג'סטין ביבר, אבל אין לי באמת פייבוריטים מהרשת. הזמרים האהובים עלי הם דווקא אלה מ'איידול'. קלי קלארקסון, קארי אנדרווד. אני חושב גם שבעונה האחרונה של 'אמריקן איידול' היו כישרונות מדהימים".
החלק המעניין ביותר בתוכנית הוא האמנים הבכירים שהסכימו לקחת בה חלק. בכל זאת, לא מדובר ברשת FOX, עם ממוצע של 16 מיליון צופים לפרק - יותר בכיוון של מאות אלפים: "האמת היא שזה לא היה כזה קשה לשכנע אותם", הוא מספר. "כל אחד מהאמנים האלה היה פעם בעצמו מופע חימום. זה לא חלק מהמופע שלהם וזה לא ממש משפיע עליהם. תראה את רוד סטיוארט: המנהל המוזיקלי שלו ניגש לבחורה שפתחה את המופע שלו ואמר לה, 'רוד ראה אותך מופיעה והוא ישמח לעשות איתך דואט'. זה היה מדהים. היא לא ציפתה לזה ואנחנו לא ציפינו לזה".
אז אחרי שיש אמנים מפורסמים, רשת שרכשה את הפורמט ולא מעט סרטוני יוטיוב, צריך גם איכשהו להפוך את המתמודדים הפוטנציאלים לכוכבים. "כמובן שאנחנו מעניקים להם הכוונה, מכינים אותם למה שהם הולכים לחוות. אנחנו גם עוזרים להם בצד של הטיפוח. בכל זאת, בחורה שהיום כיכבה בבית קפה בטקסס, תהיה מחר המופע הפותח של רוד סטיוארט בלאס וגאס", מספר
לית'גו, ומסכים להוסיף שיש גם לא מעט כישלונות. "לא כל מי שיש לו אומץ לפרסם שיר באינטרנט, מסוגל גם לעמוד על במה מול עשרות אלפי אנשים. היו כאלה שנפלו בדרך, אבל אלה שהגיעו עד הסוף הגשימו חלום. בלי שופטים, בלי השפלות, בלי הצבעות מהקהל".
רגע לפני שמסיבת העיתונאים הסתיימה, נזכר אחד הנוכחים לשאול אותו אם יש סיכוי שוב לראות על המסך את נייג'ל הרשע. "לא. אני לא בצד הזה. אני לא אגיד להם לרדת במשקל כדי להצליח. אף אחד לא שופט אותם", הוא השיב.