סוזוקי תפסיק למכור מכוניות בארצות הברית
יצרנית הרכב היפנית הודיעה על כוונתה להפסיק באופן מיידי את שיווק מכוניותיה בארה"ב, 27 שנים אחרי שהגיעה לשם לראשונה
סוזוקי הודיעה במפתיע על כוונתה להפסיק לשווק מכוניות בארה"ב, ולשים בכך קץ ל-27 שנות נוכחות בשוק הרכב השני בגודלו בעולם. מה שהתחיל באופן מבטיח עם השקה מוצלחת במיוחד, מסתיים כעת בבקשה להגנה מפני נושים ובהפסקת שיווק דגמי היצרנית.
סוזוקי הגיעה לאמריקה בשנת 1985, זמן קצר לאחר שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ג'נרל מוטורס. במסגרתו, דגם הסוויפט שווק באמריקה תחת השם שברולט ספרינט. בהמשך הושקו גם דגמים תחת השם סוזוקי, בהם הסוויפט (שהתחרתה בשוק האמריקאי בתאומה משברולט), הסאמוראי והסיידקיק (הוויטארה המקורית).
למרות שנהנתה מצמיחה נאה עם השנים, סוזוקי החלה לסבול משורה של בעיות שפגעו בתדמיתה. זה התחיל בביקורת חריפה שנכתבה במגזין הצרכנות הנחשב "קונסיומר ריפורטס", בו נטען כי הסמוראי אינו מומלץ לרכישה עקב נטייה גדולה מהרצוי להתהפך. סוזוקי תבעה את המגזין בגין הדברים, והמשפט הארוך פגע בתדמיתה.
בשנות ה-2000 סוזוקי ניצלה את שיתוף הפעולה עם GM, בכדי להרחיב את היצע הדגמים. היא השיקה משפחתית קומפקטית על בסיס דייהו נובירה (ששווקה אצלנו תחת השם שברולט), גרסה מוגדלת של הוויטארה בשם XL7
(תחילה על אותה פלטפורמה ובהמשך עם פלטפורת GM), ואפילו משפחתית גדולה בשם קיזאשי. בהמשך נכנסה אפילו לפלח הטנדרים הפופולארי, עם אח-תאום של ניסאן נבארה שיוצר עבור סוזוקי על-ידי ניסאן.
אלא שמשבר האשראי של 2008, ובעקבותיו אסון הטבע ביפן, פגעו קשות בסוזוקי. בניגוד ליריבותיה מבית ולמתחרות מאמריקה ואירופה, סוזוקי התקשתה להתאושש. היצרנית הקטנה, שאת עיקר הצלחתה רושמת בהודו ושווקי אסיה אחרים, איבדה נתח שוק ומכירותיה ירדו בעקביות. הבקשה ל-"Chapter 11", הגנה מפני נושים, מסמנת את הקץ להרפתקה שהחלה בשנת 1985. עסקי האופנועים, חלקי החילוף והציוד הימי של סוזוקי ימשיכו לפעול, והיצרנית תמשיך לכבד את האחריות למכוניותיה - אך עבור 220 סוכניה באמריקה, ימי שיווק המכוניות נגמרו.