סיוט ברכבת: שלוש שעות של טרטור ואיטיות
נוסעי רכבת מנהריה למודיעין נאלצו לסבול מנסיעה ארוכה במיוחד. מסיבה לא ברורה יצאה הרכבת באיחור ניכר וגם אחר כך התבקשו הנוסעים לעבור בין רציפים בגשם השוטף
איך קרה שנסיעה של שעה ועשרים ברכבת התארכה ליותר משלוש שעות? איך קרה שנוסעים טורטרו מרציף לרציף בגשם שוטף? לרכבת ישראל הפתרונים.
הרכבת מנהריה למודיעין, שהייתה אמורה לצאת ב-18:55, יצאה - כך מספרים הנוסעים - רק ב-19:20, וגם אחרי שהנוסעים עלו עליה נמשך הסיוט בנסיעה איטית ובהעברה בין רכבות.
מיכל עמר (22) מתל-אביב סיפרה: "העבירו אותנו מרציף 2 ל-1, ואז החזירו שוב לרציף הקודם, ירד מבול. בכל תחנת עצירה היה עיכוב של עשר דקות, ובין התחנות הרכבת עצרה באמצע הדרך. שלוש רכבות אחרות שבאו מצפון עקפו אותנו. חלק מהנוסעים הורידו מהקרון והעבירו לרכבת אחרת, אותי העבירו בבנימינה. הייתי אמורה להגיע ב-20:20 להרצליה, התוכניות לערב התבטלו, ואני גם מתה מרעב".
כנוסעת קבועה, מספרת מיכל עמר על עיכובים ושיבושים סדרתיים: "גם לפני שבוע, כשנסעתי מתל-אביב לאשקלון, היו עיכובים. יצאנו ב-8:00 והגענו ב-11:30. הורידו אותי ברחובות ואמרו לי לחכות. זה סיכון לנסוע ברכבת, אבל אין הרבה ברירות. לפעמים רכבת זה נוח, אבל אני מתחילה לשקול אופציות אחרות".
דן, חייל מעכו, סיפר: "יצאנו באיחור של חצי שעה מעכו, ובדרך הרכבת עצרה באופן אקראי. חלק מהנוסעים הועברו לרכבות אחרות. לא היה בקרון עובד של הרכבת שאפשר לשאול אותו למה יש עיכובים. לפחות אני מקווה שנקבל פיצוי על הנסיעה הזאת".
נוית ניסן כתבה באימייל האדום: "נמאס מרכבת ישראל, די. הרכבת יצאה באיחור ועצרה בכל תחנה למשך 20 דקות לפחות. בחיפה ירדו חלק מהנוסעים לרכבת מהירה לתל-אביב. אחרי חוף הכרמל פתאום הודיע הכרוז שאנחנו צריכים לרדת בבנימינה כי הרכבת נוסעת משם ישירות לתל-אביב. איזו מין צורה זאת לנהל דברים? פשוט מעצבן, צריך לשים סוף למונופול הזה".
עובדים ברכבת ישראל הזהירו כי השבוע יחלו שיבושים בפעילות החברה, שצפויים לגרום עיכובים בתנועת הרכבות ברחבי הארץ. זאת, במחאה על מה שהם מכנים "צעדים חד-צדדיים שיוזמת ההנהלה". מקור בחברה טוען כי בכירים בהנהלת הרכבת יוזמים מהלכים הפוגעים בזכויות העובדים, תוך עקיפת הוועד וניסיון להחליש את כוחו.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה כי רכבת אחת איחרה בנסיעה מהצפון, אך לא הסבירו מדוע.